Kim Olsen skrev:Hvor har du lyttet henne og med hvilket udstyr?
"Kun" på messer i München, Göteborg og Kbh. Som skrevet så er det min holdning til lydkarakteren. Endvidere har jeg som skrevet også været i kontakt med ejere med samme "problem".
Hvis du kigger lidt i det white paper som høre til Everest DD660000:
http://www.jblsynthesis.com/downloads/products/prod_92_634480738355900947_JBLH1593.evrst.wt.pap.vF.pdf
Så kan du se at 1.5" (100mm svingspole) bliver delt ved "700Hz" - nok nærmere ved 1-1.1kHz og driveren "dør" helt ved 600-700Hz hvor den ene 15" bliver delt. Endvidere ligger det smertens lydhårde område mellem 1200Hz og 2500Hz nogle dB højere end resten - AV mine øre siger jeg bare.
Og hvad skal man med en enhed der gengiver fra 20kHz og op efter - når det gør ondt i noget af ørets mest følsomme område? Det bliver ikke min kop the.
Kim Olsen skrev:Det med at man er nød til at supplerer med 4x18" har, hvis man læser Dynamax indlæg, nok en del at gøre med at de i hans setup spiller i et rum på 150 kvm. Jeg kender ikke ret mange private hjem hvor det er tilfældet, eller omvendt, så har jeg aldrig set et setup til et rum i den størrelse uden ekstra subs.
Personligt vil jeg ikke være tilfreds med Everest ned ad til om så rummet "kun" er 50m2 (der er næppe nogen der installere i 20m2) - der skal simpelthen en oktav mere på. De rækker til 32Hz... øhhh -10dB !!! (Extended Low Frequency) øhhh hvad rækker de så til hvis der accepteres -20dB ? Hvor meget luft flyttes der i virkeligheden? Sandheden er nok nærmere en nedre grænse på omkring de 45Hz og så mangler der i min verden noget nær en oktav.
Mvh. Robert GS