LisbethSillesen skrev:Jakobsen skrev:Jonas_h skrev:Jakobsen skrev:LisbethSillesen skrev:Jakobsen skrev:jensen skrev:LisbethSillesen skrev:Jeg har hørt flere sige noget jeg godt kan forledes til at være enig i, nemlig at når Göteborg og Malmö i Sverige, der både er et større land og et land hvor hifi generelt trives bedre (årsagerne til dette kan vi tage en anden gang), kan nøjes med at skiftes så der er messe i hver by hvert andet år, så var det måske også måden at gøre det på i Danmark, og afholde det skiftevis i København og Århus.
Men fair nok at vi lige trækker vejret før vi tænker over dét. Jeg skriver det på det evalueringsskema som jeg er sikker på du laver igen i år
Jamen, den er jeg enig med dig/ jer i, men det er lige Mr. Sillesen
, som jeg skal overtale. Jeg vil dog gerne lige have et år mere i KBH, så vi har fået et godt grundlag for Brandet HiFi & Surround, og for at få branchen til at lave flere oplevelser på messen. Men idéen er god!
Ang. evalueringsskemaet skemaet, jamen det er jeg i gang med, + alle de informationer jeg har fået fra de besøgende.
Ja og hvis man kunne kommer op på det besøgs tal som KT messen havde så ville det være godt.
Det bedste sted at ligge en messe herover er i Vejle...
Det kunne være fedt hvis der bliver brugt noget tid på at finde et sted med bedre akustiske forhold ...
Det ville løfte messen ... Og gøre det nemmere for udstillere
og besøgere vil få en bedre oplevelse
Vi kan godt finde steder med bedre akustisk, men så er der næsten ingen plads til udstillerne, eller at det bliver så dyrt, at ingen udstiller kan være med. Så se messerne som det de skal være, en smagsprøve på hvad du kan opleve ude ved forhandlerne i deres demo rum. Og der er altså en del som har nogle fede demo rum
Man kan godt tage rundt på nogle forskellige hoteller og konference faciliteter og se hvor det er bedre end dårligt.... Man kan hurtigt vurdere om der er rimeligt godt eller meget skidt ... Bare ved at råbe og klappe
Man kunne slæbe aktive højtalere med teste kortvarigt
hvis det skal være meget seriøst ... Ðen time er givet godt ud
Jeg ville bare slå et slag for at det bliver taget seriøst med i overvejelserne
Det skal jo ikke være perfekt akustik .... Bare ikke dårlig
Jamen hvad er det i rummene på Marriot du mener ikke er godt nok akustisk?
Hotelværelserne er meget små .. Større rum ville hjælpe
At det er et fint flot stort hotel er ik så vigtigt i min optik
Der står skoler, gamle kommune bygninger osv tomt mange steder i DK efter kommune / region sammenlægninger ... Større fabrik bygninger med adminstration med mødelokaler kontor osv står tomt i disse dage efter
Konkurs osv....
Det ville også give mulighed for at man måske kunne få sit rum weekenden før og have den og hele ugen til at få det op at køre .... Mindre stress
Kom nu vær lidt innovativ
1)
Det er sådan at rumstørrelsen hænger sammen med antal stjerne på et hotel. Dette er en af de regler som Horesta har lavet sammen med Hotelbranchen, og som man også bruger på verdensplan. Og her har et 5 stjernet større alm. værelser end man har på 4 stjerne og nedefter.
2)
Faciliteterne på stedet skal være i orden, så nej nedlagt kontorbygninger/skoler kan ikke bruges, især fordi man ofte ikke har lydisolering mellem rummene. Her kommer også regler ind som skal overholdes, f.eks. kan du ikke bare bruge en kontorbygning som messelokaler, da det ofte er noget som skal godkendes både af kommune og brandmyndigheder.
3)
Thomas har været rundt på mange forskellige steder og hoteller for at tjekke hvad der har været i orden, og hvilke der kunne bruges. Og Marriott har været det bedst, han har kunne finde
4)
Service fra stedet side, skal være i orden. Det vil sige at er der noget som ikke virker, så skal der være personale til stede for at kunne afhjælpe problemet. Igen her har det en betydning at det er et 5 stjernet hotel, da de faktisk sørger for at der er personale tilstede hele tiden. Inklusive sikkerhedspersonale.
Det kan virke så simpelt at lave en messe, men der er 1000vis af småting som skal laves og godkendes, før man i det hele taget kan startet messen. Og derfor er det dejligt at have et hotel som samarbejdspartner, som sørger for at undersøge tingene.
Og som flere udstiller også vil fortælle, så er Marriott det hotel som har været det bedste igennem flere år.[/quote]
Sorry jeg kan ikke bruge det til ret meget ...
Jeg er en nørd hvor lyden bare kommer i første række ...
Så kan der komme nok så mange fornuftige argumenter ...
Hvorfor det ikke har første prioritet
Jeg mener stadig det er muligt at finde bedre lokaler ...
At det så kommer andre opgaver som at bestille en Steff Houlberg pølsevogn og lidt kaffe og kage burde være overkommeligt...
Og vil lige poientere at det er et forsøg på at give positive forslag
Og ikke kritik i den forstand ... Er bare sådan at hvis ting kan blive bedre
Hvorfor så ik forsøge
Jeg synes faktisk det var en rigtig god messe og det er derfor jeg gider komme med kommentarer ... Men der var plads til forbedringer på lydsiden
Just my opinion