Morell skrev:Hvaaa tænker på at det kabel der er fra selve print og til terminal på forstærker og igen fra terminal på ht til enheder, er jo latterligt underdimentioneret i forhold til selve HT kablet under alle omstændigheder så?
Det må da have en del at sige også...
Audioheaven Danmark skrev:
Det mit eget. Jo større tværsnit du kan forbinde imellem effekt og højtaler jo bedre. Har en storbror med tværsnit på 20mm. Der ufattelig sublim kontrol i. Og en ro der skal opleves. Ingen voodoo. Blot massive tværsnit der uhyre godt dæmpet og skærmet.
Peter Steffensen skrev:Audioheaven Danmark skrev:
Det mit eget. Jo større tværsnit du kan forbinde imellem effekt og højtaler jo bedre. Har en storbror med tværsnit på 20mm. Der ufattelig sublim kontrol i. Og en ro der skal opleves. Ingen voodoo. Blot massive tværsnit der uhyre godt dæmpet og skærmet.
Det er jo samme princip som Monster Cable for 20 år siden... Kenneth, come on...
Så store tværsnit i ét kabel giver flot kontrol over bunden, men ingen nuancering og udstrakthed i toppen. Slet ikke med kobber.
Edit: Well, der findes jo urent "skrige kobber", som kan få toppen frem i så tykke kabler, men jeg går ud fra at det ikke er det du bruger.
Audioheaven Danmark skrev:Peter Steffensen skrev:Audioheaven Danmark skrev:
Det mit eget. Jo større tværsnit du kan forbinde imellem effekt og højtaler jo bedre. Har en storbror med tværsnit på 20mm. Der ufattelig sublim kontrol i. Og en ro der skal opleves. Ingen voodoo. Blot massive tværsnit der uhyre godt dæmpet og skærmet.
Det er jo samme princip som Monster Cable for 20 år siden... Kenneth, come on...
Så store tværsnit i ét kabel giver flot kontrol over bunden, men ingen nuancering og udstrakthed i toppen. Slet ikke med kobber.
Edit: Well, der findes jo urent "skrige kobber", som kan få toppen frem i så tykke kabler, men jeg går ud fra at det ikke er det du bruger.
Så har du da minsandten aldrig hørt et ordenligt kobber kable Peter. Nu der andre ting end lige tværsnit der har indflydelse. Men geometri og resonans kontrol. Du kan få lige så udstrakt lyd med kobber som du kan med sølv. Især nu da det meste sølv på marked er komplet ubrugeligt til audio da det kemisk oprenset og fyldt med fyldere.
Jeg har selvsamme kable i sølv også. Ja det bedre. Men prisen er såsandelig også et helt anden.
Men til de penge det koster at lave dem i kobber. Så det uhyre godt og sætter meget kostbare sølv kabler i skammekrogen. Det kan efterhånden flere herinde bevidne til evighed.
Peter Steffensen skrev:Audioheaven Danmark skrev:Peter Steffensen skrev:Audioheaven Danmark skrev:
Det mit eget. Jo større tværsnit du kan forbinde imellem effekt og højtaler jo bedre. Har en storbror med tværsnit på 20mm. Der ufattelig sublim kontrol i. Og en ro der skal opleves. Ingen voodoo. Blot massive tværsnit der uhyre godt dæmpet og skærmet.
Det er jo samme princip som Monster Cable for 20 år siden... Kenneth, come on...
Så store tværsnit i ét kabel giver flot kontrol over bunden, men ingen nuancering og udstrakthed i toppen. Slet ikke med kobber.
Edit: Well, der findes jo urent "skrige kobber", som kan få toppen frem i så tykke kabler, men jeg går ud fra at det ikke er det du bruger.
Så har du da minsandten aldrig hørt et ordenligt kobber kable Peter. Nu der andre ting end lige tværsnit der har indflydelse. Men geometri og resonans kontrol. Du kan få lige så udstrakt lyd med kobber som du kan med sølv. Især nu da det meste sølv på marked er komplet ubrugeligt til audio da det kemisk oprenset og fyldt med fyldere.
Jeg har selvsamme kable i sølv også. Ja det bedre. Men prisen er såsandelig også et helt anden.
Men til de penge det koster at lave dem i kobber. Så det uhyre godt og sætter meget kostbare sølv kabler i skammekrogen. Det kan efterhånden flere herinde bevidne til evighed.
Jeg er i dette tilfælde meget skeptisk. Hvori består din geometri og resonansdæmpning?
Hvad betyder "kemisk oprenset" og "fyldt med fyldere"?
Audioheaven Danmark skrev:Peter Steffensen skrev:Audioheaven Danmark skrev:Peter Steffensen skrev:Audioheaven Danmark skrev:
Det mit eget. Jo større tværsnit du kan forbinde imellem effekt og højtaler jo bedre. Har en storbror med tværsnit på 20mm. Der ufattelig sublim kontrol i. Og en ro der skal opleves. Ingen voodoo. Blot massive tværsnit der uhyre godt dæmpet og skærmet.
Det er jo samme princip som Monster Cable for 20 år siden... Kenneth, come on...
Så store tværsnit i ét kabel giver flot kontrol over bunden, men ingen nuancering og udstrakthed i toppen. Slet ikke med kobber.
Edit: Well, der findes jo urent "skrige kobber", som kan få toppen frem i så tykke kabler, men jeg går ud fra at det ikke er det du bruger.
Så har du da minsandten aldrig hørt et ordenligt kobber kable Peter. Nu der andre ting end lige tværsnit der har indflydelse. Men geometri og resonans kontrol. Du kan få lige så udstrakt lyd med kobber som du kan med sølv. Især nu da det meste sølv på marked er komplet ubrugeligt til audio da det kemisk oprenset og fyldt med fyldere.
Jeg har selvsamme kable i sølv også. Ja det bedre. Men prisen er såsandelig også et helt anden.
Men til de penge det koster at lave dem i kobber. Så det uhyre godt og sætter meget kostbare sølv kabler i skammekrogen. Det kan efterhånden flere herinde bevidne til evighed.
Jeg er i dette tilfælde meget skeptisk. Hvori består din geometri og resonansdæmpning?
Hvad betyder "kemisk oprenset" og "fyldt med fyldere"?
Meget industri sølv ligger i kar med div kemikalier for at fjerne urenheder i sølvet. En del sølv i industrien særlig hifi er elendigt sølv der blandet med andre metaller for at få det til at fylde mere.
Geometrien holder jeg for mig selv. Men resonans dæmpnning kan du godt få. Kobber tråde opføre sig forskellige alt efter frekvensen der sendes igennem. Og hvis bare en leder ud af eksvis 100 ikke er dæmpet korrekt. Vil de bevæge sig og skaber uro som medføre udtværet lydbilledet og manglende finesse. Samtlige af mine tråde er svøbt ind i et teflon Carbon mix som effektivt stopper enhver mulighed for resonans. Samt isolere det de enkelte tråde fra hinanden så signalet ikke hopper. Også gør geometrien at trådene yderligere bliver spændt op uden mulighed for at kunne bevæge sig uanset signal og effekt der sendes igennem.
Det helvedes til arbejde og netop derfor har jeg valgt at kun lave dem til eget forbrug og til dem tættest på mig. Men jeg låner gerne ud til nysgerrige. Specielt til nysgerrige som mener kobber ikke kan følge med sølv
Peter Steffensen skrev:Audioheaven Danmark skrev:Peter Steffensen skrev:Audioheaven Danmark skrev:Peter Steffensen skrev:Audioheaven Danmark skrev:
Det mit eget. Jo større tværsnit du kan forbinde imellem effekt og højtaler jo bedre. Har en storbror med tværsnit på 20mm. Der ufattelig sublim kontrol i. Og en ro der skal opleves. Ingen voodoo. Blot massive tværsnit der uhyre godt dæmpet og skærmet.
Det er jo samme princip som Monster Cable for 20 år siden... Kenneth, come on...
Så store tværsnit i ét kabel giver flot kontrol over bunden, men ingen nuancering og udstrakthed i toppen. Slet ikke med kobber.
Edit: Well, der findes jo urent "skrige kobber", som kan få toppen frem i så tykke kabler, men jeg går ud fra at det ikke er det du bruger.
Så har du da minsandten aldrig hørt et ordenligt kobber kable Peter. Nu der andre ting end lige tværsnit der har indflydelse. Men geometri og resonans kontrol. Du kan få lige så udstrakt lyd med kobber som du kan med sølv. Især nu da det meste sølv på marked er komplet ubrugeligt til audio da det kemisk oprenset og fyldt med fyldere.
Jeg har selvsamme kable i sølv også. Ja det bedre. Men prisen er såsandelig også et helt anden.
Men til de penge det koster at lave dem i kobber. Så det uhyre godt og sætter meget kostbare sølv kabler i skammekrogen. Det kan efterhånden flere herinde bevidne til evighed.
Jeg er i dette tilfælde meget skeptisk. Hvori består din geometri og resonansdæmpning?
Hvad betyder "kemisk oprenset" og "fyldt med fyldere"?
Meget industri sølv ligger i kar med div kemikalier for at fjerne urenheder i sølvet. En del sølv i industrien særlig hifi er elendigt sølv der blandet med andre metaller for at få det til at fylde mere.
Geometrien holder jeg for mig selv. Men resonans dæmpnning kan du godt få. Kobber tråde opføre sig forskellige alt efter frekvensen der sendes igennem. Og hvis bare en leder ud af eksvis 100 ikke er dæmpet korrekt. Vil de bevæge sig og skaber uro som medføre udtværet lydbilledet og manglende finesse. Samtlige af mine tråde er svøbt ind i et teflon Carbon mix som effektivt stopper enhver mulighed for resonans. Samt isolere det de enkelte tråde fra hinanden så signalet ikke hopper. Også gør geometrien at trådene yderligere bliver spændt op uden mulighed for at kunne bevæge sig uanset signal og effekt der sendes igennem.
Det helvedes til arbejde og netop derfor har jeg valgt at kun lave dem til eget forbrug og til dem tættest på mig. Men jeg låner gerne ud til nysgerrige. Specielt til nysgerrige som mener kobber ikke kan følge med sølv
Er der virkeligt nogen der tror på alt det ævl, som Kenneth lukker ud herinde?
oakland4ever skrev:Så lån dog for helvede et kabel Peter... Og så sig din mening bagefter
Eller endnu bedre.. Hiv bukserne ned, og se hvem der har den største P.. !
Jeg kender Kenneth's kabler, og kan godt skrive under på, at de spiller musik.
oakland4ever skrev:Jeg kender Kenneth's kabler, og kan godt skrive under på, at de spiller musik.
Encore skrev:oakland4ever skrev:Jeg kender Kenneth's kabler, og kan godt skrive under på, at de spiller musik.
Ja, det gør de. Kenneths HT-kabel i kobber fik mit Kondo HT-kabel (i tyndt kobber, vist nok forsølvet) til at lyde decideret grovkornet. Så der mangler ikke opløsning selvom det er kobber og forholdsvis tykt.
Peter Steffensen skrev:@Kenneth: citat: "Meget industri sølv ligger i kar med div kemikalier for at fjerne urenheder i sølvet. En del sølv i industrien særlig hifi er elendigt sølv der blandet med andre metaller for at få det til at fylde mere".
Kan du remse producenterne af disse kabler op?
Ellers er det jo noget ævl.
Tilbage til Generelt & Andet Hi-Fi
Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 3 gæster