Henrik DynaMax skrev:Til Lisbeth:
Du skrev et sted at udstillingen 2013 gav underskud, hvilket undrer mig den høje belægningsprocent taget i betragtning. Standlejen bør jo alt andet lige dække lejeudgift til hotellet når hele konferencedelen samt et flertal af værelserne på etagen ovenover var udlejet.
Derudover kommer indtægter fra entre = kr. 100 pr. gæst, pånær fra de få der fik fribilletter. For mit vekommende drejede det sig om 4 personer..
Udstillingen 2013 blev af mange herinde udråbt som en succes, men det er vel næppe tilfældet hvis den gav underskud. Et økonomisk underskud i lyset af noget som er udråbt som en succes er lidt selvmodsigende, og vel ikke befordrende for en fornyet indsats næste år.
Som jeg tolker argumentet for denne tråd søger du idéer til en endnu bedre udstilling i 2014 = flere besøgende end i 2013. Altså er succes kriteriet for 2014 vel næppe ret mange flere udstillere da stort set alle arealer var udlejet - men alene flere betalende gæster?
Derfor spørgsmålet: Hvor mange betalende gæster var der på "fiasko udstillingen" i 2012, og hvor mange var der på "succes udstillingen" i 2013?
Antallet fremkommer ved at beløbet for entre indtægter divideres med entrebeløb pr. person (kr. 100,-) Eks.vis kr. 100.000 : 100 = 1000 gæster
Mvh Henrik, DynaMax
Hej Henrik
Vi ønsker både flere udstiller, men også flere besøgende. Men vi ønsker ikke kun at det skal være en succes ved hvor mange udstiller og besøgende der er, men også hvordan både de udstillende, men også de besøgende oplever messen.
Vi er i dag i et samfund, hvor man ikke kun konkurrere med andre messer, men også med andre oplevelser. Derfor er det vigtigt at man sørger for at messen og udstillerne udvikler sig, og sørger for at skabe en bedre oplevelse for de besøgende der kommer på messen. Dette gør man ikke kun for at tiltrække flere besøgende, men også for at skabe en større interesse fra besøgendes side. Og ved at øge besøgendes oplevelser på messen, hvilket har en afsmittende effekt på besøgendes opfattelse af de produkter som de ser på messen.
Ang. underskud, så koster det at vi har lokalerne fra det tidspunkt vi har.Vi gik ud med et tilbud til alle dem som tilmeldte sig tidligere, for at kunne få markedsføringen skudt i gang, og for at få flere udstiller til at melde sig til. Dette var nødvendigt, fordi vores markedsføring mere gik på de udstiller som var tilmeldt messen, end at selve messen skulle markedsføres.
Dette lykkes, hvilket både vi og de besøgende må siges at være tilfreds med.
Vi har brugt et lidt højere beløb på markedsføringen, både med facebook, radioreklamer, avisreklamer, flyers og en ny hjemmeside. Vi har lavet en anden markedsføringsstrategi, hvilket har gjort at vi har kørt med internet reklamer igennem en længere periode. Vi har haft et streaming selskab indover for at sikker os at udstillerne ikke kun fik opmærksomhed på messen, men også bagefter. Alt sammen noget der koster....og alt i alt, så skaber det et underskud. heldigvis et mindre underskud end i 2012.....
Men heldigvis har Thomas jo selskaber hvor han tjener penge, som han så kan bruge på f.eks. messen....
Og så må det undre mig at du går ud med en negativ holdning til at jeg prøver på at skabe et produkt, hvor du som udstiller vil kunne få mere ud af det.
Ang. fribilletter, så gav du fire væk, men du ved intet om hvor mange vi gav væk. Vi var ude og have fat i vores netværk, hvor vi gav fribilletter væk til mulige fremtidige købere som normalt ikke kommer på messen. Dette gjorde at der kom besøgende på messen, som normalt ikke kommer hverken hos HiFi forhandlerne, eller på messen. Netop fordi jeg ønsker at udvikle ikke kun messen, men også JERES kundegrundlag...så vi gav faktisk flere fribilletter ud denne gang, hvilket betyder en lavere indtægt i indgangen.
Og jeg har faktisk glemt hvilket antal besøgende vi havde, selv om Thomas fortalte mig det, fordi jeg har været i total stress for at indhente 3 måneders studie, fordi jeg har KNOKLET for at du, de andre udstillere og de besøgende fik en super god messen...hvilket så kostede i den ende som hedder mit studie....
OG ja vi synes faktisk at messen var en succes, og hverken Thomas eller mig tænker her at det er den økonomiske del, der har været en succes...Men at vi har fået messen tilbage på sporet, hvilket må siges at være en succes!!
Og så er vi overud lykkelige for at udstillerne (hvilket næsten er alle udstillerne) har udtalt, at de har fået virkelig meget ud af messen, og at de opfatter det som en succes. Vi er lykkelige for at de besøgende har opfattet det som en succes, og en virkelig god oplevelser.
Dette betyder at jeg har opnået de mål, som vi satte for messen 2013!!
Hvis du vil have at vide, hvor mange besøgende der har været på messen, så henvend dig til Thomas, og derved gøre det på den måde som de fleste normale udstillere gør, når de vil have informationer omkring den messe de har deltaget i