allanowich skrev:Hasselbaink: Hvis du så og vidste hvordan en Snell blev produceret og udviklet i Peter Snells tid, ville du ikke bare sådan bede folk om, at rode rundt i filteret på godt og ondt. Du kan ikke engang være sikker på, den værdi, der står på kondensatorene, er de værdier, der bruges. Komponenterne er nøje udmålte til lige netop den enhed den skal bruges sammen med. At der ligger flere kondensatorer i stakke, skal give en bestemt værdi, da en enkelt kondensator med lige præcis den ønskede værdi, ikke kunne opnås med kun én. Så pas på med, hvad du anbefaler folk i Snellernes tilfælde. Selvfølgelig kan du bare smide det hele ud og proppe noget andet i, men lyden er bestemt ikke den samme.
Ohh hold nu op , alt det fis fra fabrikanterne er stort set storytelling, og kan man opbygge en guru aura så er den ved at være der, så er der penge i det.
Jeg har hørt masse af Snell , hvad er det som er så specielt ved dem jeg kan ikke hører det, den helt store A model er da ok , men så heller ikke mere.
En seriøs selvbygger kan da lave noget som er langt bedre til en langt lave pris. på en weekend havde jeg nær sagt.
Hasselbaink har ret, det drejer sig om forretning, hvad er der råd til at putte i hvis den skal sælges til en bestemt pris og der samtidig skal kunne tjenes penge.
De fylde nok ikke snell med DCA kondensatore. nej de fortæller heller alle mulige historier om hvor nøjagtigt de matche osv bla bla,,
Selv om det ville 100 gange bedre at sætte en DCA kondensator i. eller måske en af de dyre Mundorf, eller Jensen eller Audio Note.
Gud fader bevares en bunke lort sige jeg bare , uanset hvad man gør kan det sku næppe blive ringerer, men naturligvis skal man ikke udskifte med noget i samme klasse , man skal op i kvalitet hvis det skal give mening,
Men synes man at Snell bare er verdens bedste højtaler, og det simpelthen ikke kan blive bedre.
Hi-fi har simpelthen noget den yderste grænse af hvad som kan lade sig gøre, mener man det , så skal man naturligvis ikke rører dem.