Henrik DynaMax skrev:Så jeg gentager mit spørgsmål Hr. Avantgarde: Kan udstillerne se frem til at sælge DIG noget, eller er du bare en hifi-nørd der har hvad du skal bruge og egentlig bare påtænker at besøge udstillingen i mangel af bedre tidsfordriv?
Jeg må tilstå at jeg her er enig med Mr. A...
Jeg kan sagtens forstå at en udstiller helst ser at investeringen i at fremvise på en messe medfører et mersalg, men som jeg opfatter det ser LANGT de fleste en messe som det du helst ikke ser det som, Henrik - tidsfordriv. Kvalificeret tidsfordriv, men dog ikke mere end at kunne kæle og nusse lidt for sin hobby, mens man synes at man laver noget man synes man har forstand, og kloger sig, på.
Som udstiller har du muligheden for at skabe en spirende interesse for dine produkter, men nok nærmere for dig som forhandler - som en man ønsker at handle hos. Det kan ikke blive andet end noget der skaber en interesse, der kan føre til at du får chancen for at uddybe det du kan under mere personlige forhold. De fleste salg på en messe vil formentlig omhandle de små ting som folk kan overskue at skulle bruge penge på, så som plader og cd, og diverse tilbehør.
Messer er til for at skabe inspiration og interesse, og med stor sikkerhed salg fordi interessen blev vakt på en messe. Om det så lønner sig i det lange løb... Ja det er nok svært at vurdere, men man skal heller ikke glemme at der i community'et ofte også debatteres så det skaber mersalg blandt dem der ikke var på messen.