DJakob skrev:
Et begreb som WAF kunne godt mistænkes for at være opstået ud fra et fænomen om at føje konen, er mænd blevet nogle vatnisser der ikke kan argumentere for sine behov?
Ja, en del er, se bare de mange familieakvarier som triller rundt på de danske veje med en mand bag rattet. Se bare hvilke højttalere som står fremme i vinduet hos hi-fi klubben som blikfang: små, smalle og hvide. Men her er der jo tale jo om en hel kulturkamp man(d) må tage i hjemmene.
Når det så er sagt, så skal der jo skabes et behov for den nye generation som ikke har fået øje på hi-fi fordi de, modsat os der fik det første stereoanlæg omkr. konfirmationsalderen, fik en PC og senere mp3 og smartphone hvor musikken bliver afspillet fra. Her må jeg rose selvsamme hi-fi klub for deres kampagne
bad sound kills good music hvor de gør et forsøg på at få yngre mennesker til at åbne øjnene for bedre lyd.
Personligt har jeg selv et hi-fi som koster en pæn slat ca. 4 x min udbetalte månedsløn. Jeg har ikke råd til at købe udstyr for flere hundrede tunsinde kr. og har
personligt svært ved at forstå, hvorfor det skal være
så dyrt at producere den slags udstyr, kaldet high-end. Jeg kan da også se, nu hvor jeg har kigget efter en ny riaa, at mange forhandlere dels har udstyr i alle prisklasser og en del har webhandel koblet til den fysiske butik. Når jeg havner på en hif-fi forhandlers side, som kun sælger svinedyrt udstyr, ja så klikker jeg videre. Det samme gør sig gældende for de forhandlere som ikke tilbyder web handel. Jeg har tidligere købt udstyr fra Tape Connection, KT Radio, Hi-fi Freaks og Dans TV fordi jeg kunne handle via nettet. Hos Tape Connection kunne jeg endda chatte online og forhøre om leverings dato m.m.
Jeg ser to vigtige ting for at klare sig som hi-fi forhandler i DK: Forskelligt udvalg til forskellige kundegrupper ud fra økonomisk formåen og musik vaner (streaming, LP m.m.) og webhandel, da ikke alle enten gider el. har mulighed for at køre til den anden ende af landet fra hvor de bor.