Kim Olsen skrev:Jeg tror man skal adskille på hvordan man ser tingene.
Nogle mennsker fokuserer på om markedsføringen er lødig, er påstande korrekt, og er argumenterne underbygget af gældende teori og anerkendte målinger.
Andre fokusere udelukkende på om man kan lide det endelige slutresultat, så er evt. mindre lødige marketingspostulater ligemeget.
Jeg er helt klart på første hold, mest fordi at jeg som Bevensee frygter at det kan skade branchen permanent, og kabler er kun toppen af kransekagen. Når jeg selv køber, så er jeg klart i den anden lejr, men det er nu mest fordi at jeg for længst har opgivet at finde en ærlig kabelproducent - men de skal da nok findes et eller andet sted.
Jeg er egentlig ret enig med Kim her: Jeg er - hvad de fleste herinde vel efterhånden er klar over - bekymret over at den underlødige markedsføring af kabler og andet "voodoo" kan skade branchens generelle troværdighed. På den anden side er jeg jo som kunde også til en vis grad nødt til at stole på forhandlernes ord, og i sidste ende købee det jeg synes lyder bedst indenfor mit budget. I forhold til kabler har jeg nok givet lidt op. Måske snyder jeg derved mig selv for en mulig forbedring, men på den anden side er kabler blevet så dyre, at jeg synes enhver fornuft for længst er forduftet.