Andre´ Jensen skrev:Jonas Bojer skrev:miju skrev:Jeg finder ikke at der er støre forskel på nogen timing på en Densen, min Denon eller din cd12... de gør det så fint som jeg nu kan forlange... forskellene ligger i grad af opløsning, detalje tydelighed samt klang balance..
BARE synd for dig du ikke har et anlæg der kan viseforskel på timing. Timing hmm forstil dig en Jazz band uden timing, ja vilket som helst Band.
Men jeg er glad for du skriver der ikke er forskel så behøver jeg jo ikke snakke musikalitet og musikalske forskelle mere med dig, da dit anlæg ikke formår at vise forskel på timing og timing er en MEGET vigtig faktor for musikken hvis du gerne vil vide det
Men som jeg altid har sagt og du her selv bekræfter du lytter ikke musik ;O) men HIFI
Hilsen Jonas Bojer
Jeg forstår timing som et tidsmæssigt begreb, som musikere eller komikere kan være i besiddelse af.Men hvorledes et stykke dødt elektronik, kan have den egenskab stiller jeg mig uforstående overfor ?.MVH
Et anlæg har heller ikke timing af sig selv, men timing er en parameter som kan svinge i kvalitet fra anlæg tl anlæg akkurat som f.eks. Basgengivelsen.
Hilsen Jonas Bojer
miju skrev:Jo..... vi må alle ud og sælge vores skod udstyr!
miju skrev:Jo..... vi må alle ud og sælge vores skod udstyr! (hvad det så end er?) og købe Linn... ellers er vi fordømte og fortabte!... umusikalske og kan ikke nyde musik, for vi har ingen timing eller forskelle, og derfor får vi alle intet ud af vores musik!... vi høre kun HIFI ikke musik!.... vi ved ikke hvad musik og musikalitet er!!!... og så kan vi overhoved ikke selv med Linn grejet få noget musik ud uden vi får en autoriseret tunedæmper ud og meget nøje indstille det!.... :shock:
mvh.
Hvis nu jeg tester Eben højtalere og sætter dem på spikes, selvom de er bygget til at brude disse der kugle fødder så får jeg jo heller ikke et optimalt resultat.
Linn udstyret skal tunedemmes for des kvaliteter kommer frem. Timing hænger meget samme med rummet anlæget skal spille sammen med rummet ;o)
Hilsen Jonas Bojer
Jonas Bojer skrev:miju skrev:Jo..... vi må alle ud og sælge vores skod udstyr! (hvad det så end er?) og købe Linn... ellers er vi fordømte og fortabte!... umusikalske og kan ikke nyde musik, for vi har ingen timing eller forskelle, og derfor får vi alle intet ud af vores musik!... vi høre kun HIFI ikke musik!.... vi ved ikke hvad musik og musikalitet er!!!... og så kan vi overhoved ikke selv med Linn grejet få noget musik ud uden vi får en autoriseret tunedæmper ud og meget nøje indstille det!.... :shock:
mvh.Hvis nu jeg tester Eben højtalere og sætter dem på spikes, selvom de er bygget til at brude disse der kugle fødder så får jeg jo heller ikke et optimalt resultat.
Det kommer HELT! an på underlaget!!! (spikes er iøvrigt skod! uanset hvad!! er forlængst holdt op med at bruge sådanne! kun mere eller mindre absorberende underlag duer!... hvor stivt / hårdt og absorberende kommer an på højtaler vægt og underlag hårdhed mm.
Linn udstyret skal tunedemmes for des kvaliteter kommer frem. Timing hænger meget samme med rummet anlæget skal spille sammen med rummet ;o)
Det er da KLART!...
I HØJTALERNE! er det store forskelle på timing!
Og i room tuning også.. uha da!!..
(Timing i reproducerende udstyr det være elektronik eller højtalere er et spørgsmål om fase / tid!... i højtalere er der voldsomme udsving og det er en kusnt at få på plads! i elektronik er det K**** hår vi snakke om!...
Så i selv udstyret er det så latterligt lidt at selv det billigste Kina grej jeg har hørt har FIN timing!... man skal virkelig ned og skarabe bunden i Bilka grej før det er en parameter der betyder noget i selve grejet (elektronikken!)...
Hilsen Jonas Bojer
Tunedæmp er IKKE den ENESTE! måde!....... det er gået fint før tunedæmp og går fint for langt de fleste uden!... (også for og med Linn grej!!!)
Gamel vin på nye flasker Jonas!!!!!!!!!!.... (og målinger som suplement er lang langt mere precist!! kun en uvidende tåbe eller forblindet Linn'inist vil benægte dette og selv bedrage sig selv til at tro at man kan med kun tunedæmp gøre det lige så godt...)
Jonas Bojer skrev:miju skrev:Jo..... vi må alle ud og sælge vores skod udstyr!NEj du kan jo ikke høre forskel alligevel det har du jo skrevet før ;o)Men os der går op i forskelle og musikalske faktore vil gerne have at f.eks. Timing også er iorden ikke kun perspektivet.Hilsen Jonas Bojer
Timingen er helt fin på mit grej, siger folk der bør have mere forstand på det end mig endda!... (så det beroliger mig lidt! mig som troede jeg slet ikke kunne høre det!?....)
Men OK!!.. der er jo bare lige DET!..... DU ved mere om timing end selv musikere... det ved vi jo godt... sååååååååååå......
mvh.
Jonas Bojer skrev:Andre´ Jensen skrev:Jonas Bojer skrev:miju skrev:Jeg finder ikke at der er støre forskel på nogen timing på en Densen, min Denon eller din cd12... de gør det så fint som jeg nu kan forlange... forskellene ligger i grad af opløsning, detalje tydelighed samt klang balance..
BARE synd for dig du ikke har et anlæg der kan viseforskel på timing. Timing hmm forstil dig en Jazz band uden timing, ja vilket som helst Band.
Men jeg er glad for du skriver der ikke er forskel så behøver jeg jo ikke snakke musikalitet og musikalske forskelle mere med dig, da dit anlæg ikke formår at vise forskel på timing og timing er en MEGET vigtig faktor for musikken hvis du gerne vil vide det
Men som jeg altid har sagt og du her selv bekræfter du lytter ikke musik ;O) men HIFI
Hilsen Jonas Bojer
Jeg forstår timing som et tidsmæssigt begreb, som musikere eller komikere kan være i besiddelse af.Men hvorledes et stykke dødt elektronik, kan have den egenskab stiller jeg mig uforstående overfor ?.MVHEt anlæg har heller ikke timing af sig selv, men timing er en parameter som kan svinge i kvalitet fra anlæg tl anlæg akkurat som f.eks. Basgengivelsen.
Hilsen Jonas Bojer
Skorpio skrev:Jonas:
Hvorfor snakker du altid teknik kamufleret som musik? Er der noget du har behov for at retfærdiggøre? Hviler du ikke i dine egne beslutninger, valg og glæde?
Du snakker du og timning og vigtigheden af dette. Hvem er din yndningstrommeslager? OG hvorfor? Hvem opfatter du som mindre god og hvorfor?
Hvilket band opfatter du som gode til "timning" og hvilke er ikke så gode?
PS:
Tror du censorene på musikkonservatoriet er døve hvis de ikke har Linn anlæg derhjemme? Og bør de i så fald fyres?
mvh.
Skorpio skrev:Jonas:
Hvorfor snakker du altid teknik kamufleret som musik? Er der noget du har behov for at retfærdiggøre? Hviler du ikke i dine egne beslutninger, valg og glæde?
Du snakker du og timning og vigtigheden af dette. Hvem er din yndningstrommeslager? OG hvorfor? Hvem opfatter du som mindre god og hvorfor?Trommeslageren på Nirvanas plade med Babyen spiller meget mere energisk og timet en Lars på Black Album, Lars spiller med en mere tilbagelænet og tung stil der giver Metalica en mere dystert præg som er helt fedt på deres egen måde.
Efter min egen mening er de 2 trommeslagere i Corvus Corax de bedste trommeslagere i verden. De spiller så gåsehuden får magten og man bliver fortryllet ind i deres helt egen eventyrlige univers. På en koncert spiller de fuldt påklædt i starten og tilslut kun i korte bukser til kvindernes store fornøjelse. De er trimmede, senede og uden et gram fedt på kroppen, da de spiller på store tromme fra 2.5 meter i diameter til små håndtrommer.
2. bedste "trommeslagere" er de 2 gutter fra SafriDou de spiller timet ad bare pokker bare synd at deres musik bliver spillet 99% af tilfældende på skod diskoteks anlæg som er langsommere end langsom. En dag på Train i århus have jeg min fætter med og de spillede et Safri nummer, og jeg sagde til Fætter at han skulle lytte opmærktsomt. Efter vi kom hjem fyrede jeg op for samme nummer og fætters kommentar var , HOLD da KÆFT der er meget mere gang i den her, ja han er en skide københavner der bander en del.
Hvilket band opfatter du som gode til "timning" og hvilke er ikke så gode?Normalt er band der laver plader ikke band med utimede trommeslagere, ellers retter de det vel også bare på mixerpulten ;O) Jeg har dog til live Jazz musik ofte hørt trommeslagere som var mere utimede men om det ikke skyldet indtagelse af øller mellem sættene ved jeg ikke. Trommeslageren til Elton John koncerten var en klaldhætte målt i forhold til trommeslageren til Joe Coker koncerten.
PS:
Tror du censorene på musikkonservatoriet er døve hvis de ikke har Linn anlæg derhjemme? Ja eller også går de bare ikke op i kvalitet så meget i hjemmet, men har de Densen kan det lige gå Og bør de i så fald fyres? hvis ja de er døve så skal de fyres
dropster skrev:Hej Jonas
Jeg har nu fulgt denne "fantastiske" tråd og kan stadig ikke helt forstå følgende begreb : timing
jeg vil postulere følgende : timingen i en cd/plade er ens på alle anlæg - lyden er forskellig.
det er vel ikke en 8 spors båndoptager hvor spor 2 og 4 køre langsommere end spor 6 og 8 der kører for hurtigt mens resten kører i et helt andet vilkårligt tempo ?
hvis du mener at bassen er slatten eller andet er det vel et spørgsmål om lyd end om timing ?Aner virkelig ikke hvad det skyldes jeg kan blot høre der er forskel på timing på forskellige anlæg. Mon vi kan få en udvilker måske Thomas S til at fortælle lidt nærmere omde det ?
med undrende musik hilsenJeg undres også og endnu mere over at folk kan leve med utimede anlæg.
ps dette er skrevet en sen søndag aften og jeg tager forbehold for alt
Japer skrev:Hvad gør tunedem siden det er noget man skal gøre før det er optimalt.
Er det bare et andet ord for højtalerplacering eller hvad.
Tunedem = Hjælp til højtalerplacering ?
Det eneste jeg havde hørt det skulle være noget med at lytte efter melodien og et eller andet udfra det.
yepper hjælp til højtaler placering, hjælp til køb af anlæg, hjælp til placering af komponenter, hjælp til afkobling af komponenter men læs mere på www.scalahifi.dk det er vist det letteste.
Hilsen Jonas Bojer
Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 1 gæst