wester123 skrev:
Så syntes jeg da lige du skulle tjekke følgende side omkring hvor meget dynamik den rent faktisk indeholder: http://dr.loudness-war.info/album/view/114976 . Til sammenligning er følgende eksempel et populært album fra 80'erne: http://dr.loudness-war.info/album/view/72799
Milu skrev:Ja det er det. Lytter til det nu.
Men tak Grausom - FANTASTISK album, fuck mand det er godt!
Fyr den op og nyd den!
grausam skrev:wester123 skrev:
Så syntes jeg da lige du skulle tjekke følgende side omkring hvor meget dynamik den rent faktisk indeholder: http://dr.loudness-war.info/album/view/114976 . Til sammenligning er følgende eksempel et populært album fra 80'erne: http://dr.loudness-war.info/album/view/72799
Nu er dynamik jo blot én ting af mange.
Frekevsnomfanget er en anden.
Støjen en tredie.
THD en fjerde osv.
Moderne musik er mere komprimeret, og sådan er det altså lige nu.
Det er blot ikke ensbetydende med, at kvaliteten over en kam er ringere.
Man er nødt til, at se på helheden.
Voldkomprimering og limitering ala Coldplay synes jeg er rigtig træls, men jeg accepterer, at den måde vil de gerne have deres musik til at lyde på.
Til gengæld er de bedste produktioner ganske rene, fri for støj og har et stort frekvensomfang.
En af de bedste måder at forstå moderne produktion på er ved, at anskaffe sig f.eks. Sara K´s Hobo, og så den der hedder f.eks. Hell or High Water.
Hobo er en optagelse med hende fra hendes tid på Chesky Records, som i øvrigt er dem, som står bag HD Tracks.
Der er hendes optagelser hovedsageligt optagelser med simple mikrofonopstillinger, og ingen efterfølgende produktion.
Det er så simpelt og ægte, som det kan blive.
HOHW er ikke udgivet på Chesky, men på Stockfish Records.
Her er det hele produceret i et state of the art lydstudie.
Prøv at lyte til det, og så kan man diskutere lydkvalitet og DNR bagefter.
wester123 skrev:
Baggrundsstøj eller de andre faktorer genere nu ikke mine øre i samme grad. Det er heller ikke det primære problem med nutidens indspilninger og det udstyr som er tilgængeligt. For mig og tilsyneladende mange andre er dynamik altafgørende for, at man gider at investere i musikken. Dynamisk komprimering er i min verden det samme som forvrængning af signalet. Her taler vi nogen gange 40 - 60 % dynamik som er fjernet sammenlignet med gode indspilninger ud fra tilgængelig fakta. Med andre ord så er jeg åben overfor nye gode indspilninger som du og andre nævner. Men hvis der er klippet en væsentlig del af dynamikken væk i signalet, så er jeg altså stået af på forhånd .
Milu skrev:WOW! Jeg lover dig for den er dynamisk!
Mindst lige så dynamisk som enhver Chesky produktion.
Tilbage til Generelt & Andet Hi-Fi
Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 3 gæster