Webmonkey skrev:Tak for de mange indlæg
- hvad er folks mening om "alm." vs. "skærmet" installations kabel i væggen/listerne?
Det er ikke usædvanligt med skærmede installationskabler i "professionelle" sammenhænge - fx hospitaler og industribygninger, hvor det kan have betydning, at følsomt udstyr er beskyttet mod fx elektromagnetisk stråling.
Hvis man ser sig lidt for, så kan skærmede kabler fås i udlandet (fx i Tyskland) til samme eller lavere pris end uskærmede kabler kan fås til herhjemme. Min holdning er, at hvis det alligevel ikke koster mere, så kan man lige så godt få udført sin dedikerede hi-fi-elinstallation med skærmet
2,5 mm2 kabel.
Det skader næppe ... og tænk nu, hvis det faktisk får udstyret til at lyde bedre?!
Det er min pragmatiske og helt og aldeles uvidenskabelige tilgang til emnet. Om man så vil supplere med audiofile sikringsholdere, vægudtag m.v.,
må være op til den enkeltes temperament og pengepung.
Vivid Audio Giya G4/Reference 3A MM De Capo i/Nottingham Analogue Hyperspace/Pink Triangle PT1/Sota Star Sapphire MKIII/Garrard 401 (projekt)/Alphason Sonata (projekt)/Roksan Xerxes (projekt)/Voyd Valdi (projekt)/Graham Phantom B-44/Oracle/SME 345 Mørch UP-4 og DP-6/Cartridge Man Conductor/BlueNote U-3 (projekt)/Nottingham Analogue Paragon 1 og 3/Roksan Artemiz (projekt)/Alphason HR-100S-MCS (projekt)/Audio Note Io-I/DaVinciAudio Labs Grand Reference Grandezza/Audio Note M5 Phono/Kondo CFz/Rossner & Sohn Canofer S/Sugden Masterclass AA/PurePower 1050/Stax SR-009 + diverse andre Stax-modeller og -drivere/Woo Audio GES/Keith Monks RCM (i dobbeltudgaven)/Nogle tusinde lp’er