lydjørgen skrev:Det er vil netop det som spørges om i startindlægget, hvorfor ikke kører testen igennem og rak produktet ned , og dermed måske få det fjernet fra hylderne.
Det gjorde vi også de første år, og det "lykkedes" også i et enkelt tilfælde, men vi må bare erkende at vi på trods af flere negative anmeldelser, også i nyere tid - ikke kan ændre salget eller udvalget. Kudos til sælgerne i butikkerne, de er ganske enkelt dygtige.
lydjørgen skrev:Det er vil netop dette vi forbrugere er interesseret i , vi vil undgår at købe sådanne produkter som ikke er pengene værd, og er der nogen som kan vurderer det , har det fonødende overblik så er det vil en rutineret anmelder.
Det var også kongstanken for Nerds i starten, men det er ekstremt deprimerende at anmelde dårligt hifi, og skal vi fastholde vores ulønnede anmeldere, så kan vi ikke smide ret meget dårligt hifi efter dem før end at de skrider igen. Jeg selv magter ikke mere end et par dårlige produkter om året - de suger ganske enkelt livslysten ud af dig, men endnu værre, det er virkeligt svært at komme igennem teksten hvis det hele bare er bagdel og nøgler, og derfor gider man det simpelthen ikke. Jeg er helt med på at anmeldelsens værdi ligger i hvor ærlig den er - og det synes jeg at vi holder højt her på siden - men vi gider ganske enkelt ikke at anmelde dårligt hifi i lange baner, så ville anmelderne blive suicidale efter et halvt år.
lydjørgen skrev:Men problemet er vil at du og de mange andre "armatur" anmeldere ingen magt har mere , det er producenterne der har magten over jer, behandler du ikke producenterne rimeligt ud fra deres synsvinkel så bliver du hurtigt sendt ud i kulden hvad angår at få lov at afprøve produkter, og ikke mindst sikre reklame indtægter. Det er vil noget der ligner en uskreven samarbejdsaftale, vi skal alle leve både producenter og anmelderer.
Vi er så heldige at vi ingen indtægter har, og dermed kan de heller ikke tage noget. Vi har en del gange oplevet at blive lukket ude, og det er en konsekvens man så må tage med. Der er ret mange forhandlere i DK, væsentligt flere end vi kan nå at anmelde produkter fra løbende, så for os er det mere et irritationsmoment end et faremoment, men ingen tvivl om at de "professionelle" reelt set ikke kan tillade sig at være rigtigt kritiske, for så trækker annoncørerne sig, omvendt har de nok nemmere adgang til nyt udstyr end de ubetalte har.