af lydjørgen » lør maj 05, 2018 06:38
Mmm.... 132db , mere end 10000 W tilført EgglestonWorks Andra III , bange for det kun bliver til konfetti og en let sort røg.
Og Bencmark AHB2 kan ikke levere bare noget i nærheden dette , den klarer 100W. så vi havner max på 110-112 db bestemt ikke dårligt.
Ser man data for Bencmark kan man godt se hvor Milu har fået de 132 db fra , det er det som opgives for AHB2 som støj i forhold til signal ved fuld effekt .
Så man kan vil påstår at elektronikken åbner muligheden for 132 db dynamic område og man kan også sige at 24 db musikfiler åbner muligheden for et dynamik område på 144 db. og det er positivt .
Men i praksis nås disse tal ikke , det går galt allerede når mikrofonen skal opsamle signalet i pladestudioet, men mindre kan heldigvis også gøre det.
Men der er vil ikke noget i vejen for at have/satse på et elektroniksystem som ikke bliver til en prop/en begrænsning.
Bencmark 'en er jo en særdeles spændene forstærker med feed forward ,hvilket jeg finder langt mere interessant end feed back.
Det som bekymre er det vanlige , anmelderen synes Bencmark AHB2 er lidt lys og lidt bas fattig i starten , men erkender senerer at det nok er det rigtige, ret typisk Bencmark og anmeldere, når det måler godt så må det jo være rigtigt.
Men spørgsmålet er altid hvordan er de ekstremt gode data opnået, er det via korrigering har det typisk altid bivirkninger ,det vil sætte et fodaftryk på gengivelsen.
Man er aldrig i tvivl når man hører noget som er virkelig godt og rigtigt, det er nå man ikke hører lægger mærke til lyden mere , det er når man ikke lægger mærke til detaljer mere, når detaljerne/detaljen bare er en naturlig del af den samlede lyd .
Senest rettet af
lydjørgen lør maj 05, 2018 11:34, rettet i alt 3 gange.
Hi-Fi består af præcision og klang.