gasolin skrev:Valgte med 180 dages refunderingsgaranti og 5 års garanti for kun 80kr ekstra, fordelen ved gear4music er at der er gratis fragt tilbage hvis varen ikke lever op til ens forventninger, 30 dages refunderings garanti og 2 års garanti som minimum.
gasolin skrev:Hvis jeg faktisk synes den gir mig noget med selve mer effekten, vil jeg uden tvivl købe en anden blæser eller tage kablet til blæseren ud af forstærkeren så den ikke køre.
boydk skrev:
Og til den dér med "masser af watt". Det vil man ikke undvære, når man først har prøvet. Mine monotrin afleverer 600 watt i 4 ohm, mine Magnepaner er 4 ohm og temmelig ineffektive, så når der periodisk spilles lidt partyhøjt (og det er absolut ikke "ring til politiet-højt"), sker det mere end en gang, at VU-metrene peaker omkring 0 dB = ca. 600 watt, så det er usædvanlig nemt at komme tæt på klippegrænsen, selv om man har masser af watt til rådighed
gasolin skrev:Skulle jeg have behov for at bruge garantien kan jeg altid bruge den original blæser eller montere den igen (kablet).
Milu skrev:Du kan selv regne på hvad du har brug for:
http://www.sengpielaudio.com/calculator-efficiency.htm
Gå ned til “sound pressure level and amplifier power”.
gasolin skrev:Milu skrev:Du kan selv regne på hvad du har brug for:
http://www.sengpielaudio.com/calculator-efficiency.htm
Gå ned til “sound pressure level and amplifier power”.
Behov er jo forskelligt, noget vil have meget power og kan ikke få nok (dem med store brokoblet nad forstærker og cerwin vega) andre kan nøjes med en 20-30 watt rørforstærker og 88-90 db følsomme højtalere andre store (eller små) studio monitors som ofte kan spille højt og er neutral og dynamisk.
Noget andet er også hvad man spiller som i Harbeth videoen, klassisk musik kræver ikke meget effekt men det gør moderne elektronisk musik med meget bas og det hele skal helst foregå uden forvrængning.
Så der følsomhed nogen er opgivet til 86 db men er kun på ca 84db og er der ikke noget med at lyd ikke ændre sig lineært som man skruer op,ned, altså at hele frekvensområdet ikke ændre sig med samme factor hvis man holder sig inden for højtalernes grænse. (derfor mange ældre forstærker har loudness knap til når man spiller med lav lydstyrke i forhold til medium-høj lydstyrke og pga hvordan et øre fungere).
Der er trods alt forskel på hvor meget man har behov for og hvad man personligt selv foretrækker.
Alle med en stor bil kunne i terioen nøjes med max 100hk til 50,80 og 110/130 km/t men sådan forholder det sig jo sjældent, mange biler har ofte mere end 100hk og kan ofte køre over 150kmt, nogen endda over 200kmt, har mere effekt end man har behov for
Milu skrev:gasolin skrev:Milu skrev:Du kan selv regne på hvad du har brug for:
http://www.sengpielaudio.com/calculator-efficiency.htm
Gå ned til “sound pressure level and amplifier power”.
Behov er jo forskelligt, noget vil have meget power og kan ikke få nok (dem med store brokoblet nad forstærker og cerwin vega) andre kan nøjes med en 20-30 watt rørforstærker og 88-90 db følsomme højtalere andre store (eller små) studio monitors som ofte kan spille højt og er neutral og dynamisk.
Noget andet er også hvad man spiller som i Harbeth videoen, klassisk musik kræver ikke meget effekt men det gør moderne elektronisk musik med meget bas og det hele skal helst foregå uden forvrængning.
Så der følsomhed nogen er opgivet til 86 db men er kun på ca 84db og er der ikke noget med at lyd ikke ændre sig lineært som man skruer op,ned, altså at hele frekvensområdet ikke ændre sig med samme factor hvis man holder sig inden for højtalernes grænse. (derfor mange ældre forstærker har loudness knap til når man spiller med lav lydstyrke i forhold til medium-høj lydstyrke og pga hvordan et øre fungere).
Der er trods alt forskel på hvor meget man har behov for og hvad man personligt selv foretrækker.
Alle med en stor bil kunne i terioen nøjes med max 100hk til 50,80 og 110/130 km/t men sådan forholder det sig jo sjældent, mange biler har ofte mere end 100hk og kan ofte køre over 150kmt, nogen endda over 200kmt, har mere effekt end man har behov for
Nej given watt = givent lydtryk, kontra følsomhed, afstand.
At en forstærker så måske ikke holder hvad den lover, er jo så en helt anden sag. Og det kan jo være et problem ved papir watt.
gasolin skrev:Milu skrev:gasolin skrev:Milu skrev:Du kan selv regne på hvad du har brug for:
http://www.sengpielaudio.com/calculator-efficiency.htm
Gå ned til “sound pressure level and amplifier power”.
Behov er jo forskelligt, noget vil have meget power og kan ikke få nok (dem med store brokoblet nad forstærker og cerwin vega) andre kan nøjes med en 20-30 watt rørforstærker og 88-90 db følsomme højtalere andre store (eller små) studio monitors som ofte kan spille højt og er neutral og dynamisk.
Noget andet er også hvad man spiller som i Harbeth videoen, klassisk musik kræver ikke meget effekt men det gør moderne elektronisk musik med meget bas og det hele skal helst foregå uden forvrængning.
Så der følsomhed nogen er opgivet til 86 db men er kun på ca 84db og er der ikke noget med at lyd ikke ændre sig lineært som man skruer op,ned, altså at hele frekvensområdet ikke ændre sig med samme factor hvis man holder sig inden for højtalernes grænse. (derfor mange ældre forstærker har loudness knap til når man spiller med lav lydstyrke i forhold til medium-høj lydstyrke og pga hvordan et øre fungere).
Der er trods alt forskel på hvor meget man har behov for og hvad man personligt selv foretrækker.
Alle med en stor bil kunne i terioen nøjes med max 100hk til 50,80 og 110/130 km/t men sådan forholder det sig jo sjældent, mange biler har ofte mere end 100hk og kan ofte køre over 150kmt, nogen endda over 200kmt, har mere effekt end man har behov for
Nej given watt = givent lydtryk, kontra følsomhed, afstand.
At en forstærker så måske ikke holder hvad den lover, er jo så en helt anden sag. Og det kan jo være et problem ved papir watt.
Eller højtaler der ikke har samme følsomhed som de er opgivet til
Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 1 gæst