Valla, jeg er nu ikke længere i tvivl om, at du refererer til "Ping Pong Stereo", men du nævner det faktisk på intet tidspunkt i denne form i dine indlæg, så derfor var jeg i tvivl om, hvad jeg skulle søge på.
Din første introduktion til begrebet var sætningen "En stereo-optagelse er indpanoreret i höjre/venstre front/agter og lyden kan således "pin-pon"-fordeles trinlöst imellem höjre-venstre-front-agter.", hvorfor jeg - helt logisk vil jeg mene - søgte på "pin pon stereo recording".
Det førte så til søgeordet "Ping Pong Recording", der, som jeg skriver, var det søgeord, der førte mig på sporet.
Hvis du læsere videre i henvisningen, så står der, at
"Ping pong is also a term of derision, in particular applied to early commercial stereo recordings of the late 1950s to mid-1960s which do not have a convincing stereo image or sound-stage. Such recordings were often made in two-track form for mixing in mono, but released as authentic stereo recordings."
Jeg kan stadigvæk ikke ud fra din forklaring få det til at passe med, som du skriver i dit indlæg, at "...En stereo-optagelse er indpanoreret i höjre/venstre front/agter og lyden kan således "pin-pon"-fordeles trinlöst imellem höjre-venstre-front-agter."
Det er muligvis blot det skrevne ord, der driller mig, men er ping pong stereo ikke netop karakteriseret ved, at der ikke finder en panorering sted - og da slet ikke en trinløs - da panoreringsteknikken slet ikke var tilgængelig under tidspunktet for disse optagelser?
Jeg kan bare ikke få Ping Pong Stereo og trinløs panorering til at rime i min begrebsverden ... men jeg skal nok komme over det
Vivid Audio Giya G4/Reference 3A MM De Capo i/Nottingham Analogue Hyperspace/Pink Triangle PT1/Sota Star Sapphire MKIII/Garrard 401 (projekt)/Alphason Sonata (projekt)/Roksan Xerxes (projekt)/Voyd Valdi (projekt)/Graham Phantom B-44/Oracle/SME 345 Mørch UP-4 og DP-6/Cartridge Man Conductor/BlueNote U-3 (projekt)/Nottingham Analogue Paragon 1 og 3/Roksan Artemiz (projekt)/Alphason HR-100S-MCS (projekt)/Audio Note Io-I/DaVinciAudio Labs Grand Reference Grandezza/Audio Note M5 Phono/Kondo CFz/Rossner & Sohn Canofer S/Sugden Masterclass AA/PurePower 1050/Stax SR-009 + diverse andre Stax-modeller og -drivere/Woo Audio GES/Keith Monks RCM (i dobbeltudgaven)/Nogle tusinde lp’er