af SES. » fre nov 11, 2005 06:00
Lydbutikken er til dato (Som jeg har oplevet) eneste butik der kan demoe deres produkter, og som ved hvad musikreproduktion går ud på.
Dvs. at vi faktisk kan deltage i snakken, som ikke er en afliring af hvad Stereophile har skrevet eller hvad AMO's PR afdeling har fundet på - De mener hvad de siger, og prøver sødt at lade være med at grine, når jeg fortæller om de umuligheder jeg har prøvet at få til at spille.
De har i forvejen fravalgt de produkter man er overfodret med andre steder, og hvor man næsten synes at hifi er død. og har opgivet.
Butikken har nosser til at sende HIFI-isten ud af døren og hen hvor han bør købe.
De har fortjent hver krone jeg har sendt.
Børge i Vejle her nåede jeg kun at ose, men der var gode takter i butikken.
Der er temmelig nogle steder hvor man bør vide det meste selv - og man blir skuffet når man finder ud af, at man faktisk ved mest selv.
Et godt råd til HIFI butikker.
Lær dog at lytte til musik, drop det næste salgs- eller coach kursus.
Tag fri og tag på samtlige koncerter til næste jazz festival - jazz er den meste interaktive og kommunikerende musik der findes, så her er det er nemmest at lære at lytte.
Og lær dog at demoe rigtigt. Dvs. vis hvad det enkelte produkt kan præstere i den kæde man har sat op - desværre (heldigvis for kunden) starter man med hvad det ikke kan. 9 ud af 10 havde ikke forberedt sig ret godt på min sidste messe - jeg fatter det ikke - jeg tror slet ikke det er gratis at deltage.
Lad være at sælge noget du ikke kan lide selvom chefen har købt en bunke bras - lad det ligge på lageret.
Kan du ikke lytte til musik. så find noget andet at lave.
mvh. SES.
To listen is an effort, and just to hear is no merit. A duck hears also. Igor Stravinsky
Vi har alle lært at skjule vore fordomme, og vi viser ikke vore forkerte meninger. PO Enquist 1976.