arsenix skrev:niklasthedolphin skrev:arsenix skrev:niklasthedolphin skrev:arsenix skrev:niklasthedolphin skrev:arsenix skrev:niklasthedolphin skrev:arsenix skrev:sshd skrev:niklasthedolphin skrev:For nuværende er status at den har været ca. 5 timer om selve fejlkorrektionen og jeg mistænker programmet for ikke at være i stand til at afslutte læsningen....Når det tager mere end 5 timer at fejlkorrigere en 1 time lang CD i EAC så er der da fejl på skiven.....................eller er du uenig med mig i det?
Hvis EAC ikke rapporterer om fejl, timing eller sync errors, så vil den afslutte læsningen på et eller andet tidspunkt. Det kan godt tage et par dage. Har man en særlig sjælden CD, kan det godt betale sig, at lade den køre tiden ud for til sidst at brænde wave-filerne ned på en CD-R.
Hvis din CD er 100% fri for ridser og snavs på begge sider, så må den være af meget dårlig kvalitet. Det er så mere en fejl med skiven frem for en fejl på skiven.
Der findes vel også dårlige produktioner af analoge medier? Jeg husker i hvert fald nogle metalbånd, som knækkede for et godt ord.Der er langt flere lusede LP presninger end det modsatte. Hvor fejlbehæftede cd'er er opdager vi jo ikke med mindre spillen går i stå, begynder at hoppe eller lign.
Jeg har lige haft den udsøgte (host) fornøjelse at overføre nogle bånd fra 60'erne til cd, nogle amerikanske tripleplay - fy for ***** noget l***
På den anden side har indspillet musik vel aldrig været så dynamikfattig som efter cd'en, og det bliver tilsyneladende værre og værre, men det kan mediet som sådan jo ikke gøre for
Arsenix den Hovedrystende
Det er jo trist at du oplever det sådan.Det er en konstateringMine absolutte referencer er spolebånd, dernæst LP'er fra 50'erne og 60'erne.Du må have været uheldig i dine indkøb af musik.Det har intet med uheld at gøre, det er et valg pladebranchen har taget"dolph"Sludder.Det er ikke en konstatering.Det er din holdning.Og du må være uheldig fordi virkeligheden ser anderledes ud her end som du beskriver den."dolph"Du har spist for mange hengemte skumdelfiner, det er en KONSTATERING baseret på MÅLINGER
Arsenix den Omhyggelige
Du får ikke mere ret af at råbe.Det er sådan noget stædige mennesker gør fordi de fejlagtigt tror at folk tager dem mere seriøst på den måde.Det var nu fordi jeg troede dit høreapparat var løbet tør for strøm
At du har målt dig frem til at der generelt er flere fejl på LP'er end der generelt er på CD'er må stå for din egen regning.Hvis det var mit måleudstyr, så var det røget i skraldespanden med det vuns.Det er hermed ingen konstatering.Ingen konklusion eller konstatering kan drages ud af defekt måleudstyr som måler på et sujektivt udvalgt repetoire af skodskiver.Så kan du fremover øve dig i at bruge ørene i stedet for målinger og husk nu på det er ved at lytte til musikken at glæden fremkommer.Ikke ved at måle på indspilningerne.Det kræver selvfølgelig at du køber nogle skiver der er værd at høre på, musikalsk såvel som teknisk.Du er sgu værre end ÜberAnti, ja vel nærmest uden for rækkevidde"dolph"P.S.:Jeg spiser med glæde skumdelfiner. Hvor meget arsenik har du spist?Intet, men jeg sender dig gerne en velvoksen dosis til selvdosering
Du behøver jo ikke at blive fornærmet og begynde at råbe bare fordi din stædighed ikke umiddelbart føjes eller bare fordi du, som nu, ender med ikke at få ret."dolph"Jeg er aldeles ikke fornærmet, men jeg mener faktisk at dine vedholdende vrøvlerier demonstrerer at du er uden for rækkevidde
Arsenix
arsenix skrev:niklasthedolphin skrev:exotic skrev:Hvordan måler du fejl på LP mediet?Det er fandeme et godt spøgsmål.Det var jo arsenix der bragte målingerne på banen i denne sammenhæng.Jeg lytter mig frem til fejl.Hvis min CD f.eks. ikke kan afspilles korrekt (hopper eller stopper) i 5 ud af 6 maskiner, så antager jeg at skiven er fejlbehæftet.Hvis min LP f.eks. er født med rillefejl eller drop-outs som er hørbare så antager jeg at den er fejlbehæftet."dolph"Målingerne jeg referede til er, hvad alle andre nok har fattet, den dynamiske spændvidde på indspilningen.
Arsenix
niklasthedolphin skrev:arsenix skrev:niklasthedolphin skrev:exotic skrev:Hvordan måler du fejl på LP mediet?Det er fandeme et godt spøgsmål.Det var jo arsenix der bragte målingerne på banen i denne sammenhæng.Jeg lytter mig frem til fejl.Hvis min CD f.eks. ikke kan afspilles korrekt (hopper eller stopper) i 5 ud af 6 maskiner, så antager jeg at skiven er fejlbehæftet.Hvis min LP f.eks. er født med rillefejl eller drop-outs som er hørbare så antager jeg at den er fejlbehæftet."dolph"Målingerne jeg referede til er, hvad alle andre nok har fattet, den dynamiske spændvidde på indspilningen.
Arsenix
Jeg bliver så nødt til at spørge hvad du mener dynamisk spændvidde har med fejl på mediet at gøre?"dolph"
Jeg har jo netop tidligere skrevet at det er pladeselskabernes valg, men det har du, som sædvanligt, valg at overse da det ikke passer ind i dit forvrøvlede delfinunivers.
Arsenix
arsenix skrev:niklasthedolphin skrev:arsenix skrev:niklasthedolphin skrev:exotic skrev:Hvordan måler du fejl på LP mediet?Det er fandeme et godt spøgsmål.Det var jo arsenix der bragte målingerne på banen i denne sammenhæng.Jeg lytter mig frem til fejl.Hvis min CD f.eks. ikke kan afspilles korrekt (hopper eller stopper) i 5 ud af 6 maskiner, så antager jeg at skiven er fejlbehæftet.Hvis min LP f.eks. er født med rillefejl eller drop-outs som er hørbare så antager jeg at den er fejlbehæftet."dolph"Målingerne jeg referede til er, hvad alle andre nok har fattet, den dynamiske spændvidde på indspilningen.
Arsenix
Jeg bliver så nødt til at spørge hvad du mener dynamisk spændvidde har med fejl på mediet at gøre?"dolph"Jeg har jo netop tidligere skrevet at det er pladeselskabernes valg, men det har du, som sædvanligt, valg at overse da det ikke passer ind i dit forvrøvlede delfinunivers.
Arsenix
Tilbage til Generelt & Andet Hi-Fi
Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 2 gæster