Neeper Acoustics skrev:Jeg tror at de folk som 'forstår' det jeg har lavet, godt kan forstå hvorfor jeg reagere som jeg gør. Jeg er faktisk 100 % sikker på, at dette ikke vil påvirke mit salg i en negativ retning.
Måske, måske ikke.
Poul Mathiasen skrev for et stykke tid siden, at vi som forbrugere køber historien og personen i langt højere grad end selve højttaleren.
Personligt har jeg da også glemt hvordan mine gamle Snell J3 så ud og lød. Men jeg husker tydeligt historien om et lille firma, som indkøbte standardenheder i massevis, målte dem alle igennem og udvalgte de absolut bedste. Derefter om delefilteret, som blev lavet inviduelt til hver eneste højttaler, så den både lød og målte identisk med referencen (ja, de havde et lyttepanel). Og slutteligt hvordan fineren på kabinettet blev slebet med hånden af gode amerikanske arbejdere. Ja det var tider.
Det meste af historien er sikkert løgn, men det er stadig mere hyggeligt end historien om en uprofessionel racistisk hidsigprop med skumle marketingmetoder og undercovernavne, som laver højttalere, som kvinder kan lide og med 25 kg aluminium fræset i 60 dele. Og nu venligst ikke blive fornærmet -- ovenstående er muligvis ikke sandt, men er det indtryk jeg som forumbruger får.