<br /><br />David skrev:<P></P><P>Ved du hvad, jeg elsker også dig, men hold dig nu til tråden, skatter...</P><P>Jeg blev bedt om at forklare, hvorfor jeg mener det, jeg gør om Sonus Faber. Det har jeg gjort. At du ikke kan lide min måde at argumentere (læs: arkumentere), er dit problem. Så medmindre du har noget at bidrage med til tråden, har jeg kun en ting til at sige til dig:</P><P>Flet næbbet!!!</P><P> </P><DIV></DIV><DIV></DIV>harmonic skrev:<br /><br /><br />Du er direkte dum at høre på .<br /><br /><br /><br />Nu har jeg lagt mærke til andre af dine temligt primitive indlæg på dette site .<br />Tror du ik du sku få dig et liv istedet for at spile folks tid med at hælde sådan noget usandt bræk ud <br />Sonus faber højtaler er nogle af de mest elskede konstruktioner i denne brance sådan er det bare.<br />At du så ik lige syntes er de hit er sådan set cool nok.<br />men sådan som du arkumentere siger mere om dig end sonus faber højtalere.David skrev:<DIV>Jeg vil da hellere end gerne uddybe, for hvis det kan afholde flere hifi-interesserede fra at købe Sonus Faber, så er min dag blevet en tand bedre. Tøffelhelte og indretningsinteresserede bør se den anden vej, de er alligevel fortabte. So here goes...</DIV><DIV> </DIV><DIV>Først, vil jeg starte med at sige, at jeg kun tager udgangspunkt i lyden fra højttalerne, de har alle (med undtagelse af Cremona serien, hvis finish på træet får en til at gribe efter brækspanden) en utrolig lækker finish - Guf for den analfikserede kvalitetsjunkie.</DIV><DIV> </DIV><DIV>Ud synes jeg også , den ser alt for klodset ud.</DIV><DIV> </DIV><DIV>Lydmæssigt synes jeg generelt at Sonus fabers standerhøjttalere er nogle hystader, hviket man ikke behøver at kunne høre, for at lægge mærke til, selv hunde løber hylende bort. Man går åbenlyst efter en "konstrueret" lyd, som skal lyde eksklusiv og åben, det er altså ikke hi-fi man går efter, men underholdning, ligesom så mange andre, herunder Vienna, Martin Logans hybrid udgaver, Linn, Shahinian, osv. Det er her jeg står af. De er nogle værre skrighalse men kan i det rigtige system, lyde vidunderlige på stille kammermusak med få instrumenter og en ikke alt for lys kvinde stemme. Desværre lyder de alligevel som om håndbremsen er trukket, på en underlig lam måde - musikerne lyder dovne og uoplagte. Som jeg siger til min kammerat, som har Guarneri Homage: "Det er en snakkehøjttaler" - de er fine til radioavisen, ellers siger jeg pas...</DIV><DIV> </DIV><DIV>Gulvhøjttalerne er faktisk dårligere, dette baseret på lytteindtryk fra Cremona og Grand piano. De spiller noget af det dårligste basrefleks-bas på denne planet, ikke engang Eltax, Dantax og Baze bør skamme sig ved sammenligning. Selv med 600 watt i røven, kan de lyde uoplagte og søvnige.</DIV><DIV> </DIV><DIV>Jeg mangler endnu at høre en Sonus faber højttaler, der kan spille rock overbevisende.</DIV><DIV> </DIV><DIV>En god højttaler spiller godt på de fleste anlæg anlæg, det er ikke tilfældet med Sonus faber, heller ikke Guarneri Homage, som jeg rent faktisk godt kan lide. En god højttaler kan også spille alt musik, det kan en Sonus faber heller ikke gøre overbeviende.</DIV><DIV> </DIV><DIV>De lyder ligesom Pathos' forstærkere, hvilket absolut heller ikke er min kop the.</DIV><DIV> </DIV><DIV>Håber det var svar nok.</DIV>
Hvis du kan fyre sådan en omgang gylde a så er der konsekvenser.
Syntes lige vi skal nærstudere disse meget intressante udtagelser .
den analfikserede kvalitetsjunkie
over denne nye rædsel,
Extrema er pisse grim.
Cremona serien, hvis finish på træet får en til at gribe efter brækspanden.
Selv med 600 watt i røven, kan de lyde uoplagte og søvnige.
Desværre lyder de alligevel som om håndbremsen er trukket.
Jeg syntes selv jeg er rimelig åben overfor andre folks menninger men sådan en udatagelse omkring Sonus faber burde man sku straffes .