Otto, TC skrev:Raskolnikov skrev:Der kommer vidst nye DLSer på CES har jeg hørt....Jeg vil lige tilføje at dette kun gælder nye modeller, den eksisterende R-serie fortsætter uændret.Og ja, R55 er generelt bedre end R66...
Otto, TC skrev:Raskolnikov skrev:Der kommer vidst nye DLSer på CES har jeg hørt....Jeg vil lige tilføje at dette kun gælder nye modeller, den eksisterende R-serie fortsætter uændret.Og ja, R55 er generelt bedre end R66...
LittleJohn skrev:Med de penge jeg har at bruge tror jeg ikke på brugtmarked - det er jo ikke det der rigtigt er high-end, så aner jo ikke hvad for en klaphat der har mishandlet tingene i forvejen
sorthvid skrev:Jonas skyder vel bare efter alt hvad der er 3 meter over det horisontale plan.
Jeg vil gætte på at Linn aldrig har udsalg, fordi logikken vil forbyde det; da der ikke kan være mindre musikalitet i Linn-ting på udsalg, kommer de ikke på udsalg.
Det er en helt fantastisk logik der displayes.
Det er tilige lidt beskæmmende at se nedsablingen af en sælger i Lydspecialisten, som en fyr der bare er ude på at sælge det dyreste, når nu vor udsendte modarbejder Jonas, kan afsløre at den billigere model spiller meget bedre!
Hvor ville vi ikke være endt uden sådanne sandhedsapostle?
Otto er nok ligeglad, eller er han måske rigtig glad for at få en gratis freelance salgsmedarbejder?
Hey,
Jonas > kunne du så ikke fortælle lidt om Linn's strømforsygninger? Altså hvilke typer de bruger osv. Så kan vi snakke forskelle på en rigtig strømforsygning og switchmode ik? Altså hvilke der ikke laver andet end at sende ballade ud og hvilke der opfører sig pænt.... Det kunne da være sjovt.
Vi kunne også kigge på www.stereophile.com efter målinger på Linn's højttalere og se hvor neutrale de er, og hvor gode deres akustikere er. Så kan vi sammenligne dem med f.eks. L3 fra gamut som blev testet i HiFidelity med målinger.
Jeg syntes det kunne være helt vildt sjovt at få gang i nogle sammenligninger. Er du med Jonas?
Vi kunne tage start i en Akurat højttaler, eller hvad de kalder dem.
Den svinger selvfølgelig kun 10dB i det vigtige område. Fasen er vel heller ikke det vigtige i en højttaler vel? Fase er jo kun timing og sammenspil, det har ikke noget med musik at gøre vel?....
syncroniq skrev:Hey,
Jonas > kunne du så ikke fortælle lidt om Linn's strømforsygninger? Altså hvilke typer de bruger osv. Så kan vi snakke forskelle på en rigtig strømforsygning og switchmode ik? Altså hvilke der ikke laver andet end at sende ballade ud og hvilke der opfører sig pænt.... Det kunne da være sjovt.Jo ved noget om at en swichmode hakker strømmen i stykker ved en høj frekvens og dermed har man ikke et højfrekvent konponent som nogle der sår til 500.000hz eller mere. Nu mener jeg ikke at en teknologi er en anden automatisk overlegen det handler om hvor god man er til at bruge den, nogle kan lave højtaler enhedder plast og få det til at fungere andre kan ikke. Dem der ikke kan, vil typisk sige at plast i højtaler enhedder er noget lort, men omvendt er de måske ikke dygtig nok til at bruge dem ? sammen gælder for strømforsygninger ? Som ingeniør ved jeg at men ikke bare kan sige god og ikke god det kommer an på hvor god man er til at udnytte materialets styrker på de rigtige måder.
Vi kunne også kigge på www.stereophile.com efter målinger på Linn's højttalere og se hvor neutrale de er, og hvor gode deres akustikere er. Så kan vi sammenligne dem med f.eks. L3 fra gamut som blev testet i HiFidelity med målinger.Det kan vi sagtens men når vi kigger på kurven så husk at tænke på at testeren falder helt i svime over højtaleren og hvor neutral den er og hvor musikalsk den er ;O)
Jeg syntes det kunne være helt vildt sjovt at få gang i nogle sammenligninger. Er du med Jonas?Vi kunne tage start i en Akurat højttaler, eller hvad de kalder dem.
Den svinger selvfølgelig kun 10dB i det vigtige område. Fasen er vel heller ikke det vigtige i en højttaler vel? Fase er jo kun timing og sammenspil, det har ikke noget med musik at gøre vel?....
Kan selt ikke se problemet i den kurve det er en Hz/dB kurve og den siger sørme kun noget om mængden af energi ved en give frekvens kke noget om kvaliteten af musikken/lyden. Som jeg ser det er det +-5 db men jeg vil hellere have -5dB og så de resten af dB'en er en ren og ufarvet lyd. Jeg har selv højtaleren og hvis du kender eller kan lytte lidt på den så prøv at stille dig ud til siden af højtaleren ca.1 meter og bagefter stå en meter foran højtaleren. Så ville du opleve den mere "forvrængning/snavs)" ved siden, det er det 3K diskaten gør, den leder "forvrængningen/snavs) ud til siden og ikke til lytteren. En Gamut er meget mere lineær OG det var Linn's gamle højtalere også f.eks. Kaber (samme mand som har bygget Arkurate) er lige som et skud, men linn er kommet vidre og ved at frekvens kurven ikke betyder alt, kun hvis man går op i kvantitet og ikke kvalitet. Så når du lytter gamut får du sikkert en meget pæn måling men der er mere "forvrængning/savs" med i den måling er er det så bedre ?
Faktum i den test er at testeren er vild med højtaleren ;O)
Hilsen Jonas
sorthvid skrev:
Otto er nok ligeglad, eller er han måske rigtig glad for at få en gratis freelance salgsmedarbejder?
sorthvid skrev:AS; er du den rette til at tale om at være rask?
Hvorfor korrekse Syncronic, som er begyndt på noget der ligner en bjergbestigning af Mount Everest; at forklare Jonas at Linn nok ikke lige er så helt fantastisk som han går og tror. Allerede nu har S fat i et sjovt dilemma hos Jonas: han er ingeniør og burde derfor have respekt for fakta og tal, men det er set før at Jonas hellere køber sjove forklaringer fra Linn, senest den med "snavs" i lyden, der bliver "ledt væk" ud til siden. Det er helt fantastisk at læse. Selv jeg, som ikke er "ingeniør" og heller ikke stiv i højttalerteori, må le en stille kluklatter. Så vidt jeg ved, har alle domer samme problem: de bryder op og det gør de mest off axis, og lægger man dertil diffraktionsforvrængningen så har man en hurtig forklaring på det med "snavset" "ved siden" af højttaleren.
Det er ikke et niveauskifte af Syncronic at han breder sagen ud for Jonas, du skal nok bare lige læse og forstå sammenhængen der er stillet skarpt op af S: hvorfor beskæftige sig med lodninger ( af alle muligheder) i Gamut, når Llinn bevisligt, måleligt i deres Akurate har så mange problemer?
Det skal iøvrigt siges at ingen endnu er klar over hvorfor J falder over at tale om lodninger på G-udstyr. Der er helt blankt dér.
Om ikke andet så demonstrerer den viste ampitudekurve en udpræget mangel på kontrol over den akustiske fase.
Der er kun én konklusion, og det er den samme som i den velkendte Tuborg reklame
Arsenix
Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 2 gæster