arsenix skrev:Hvis de monitorer der bliver brugt i studiesammenhæng vitterligt var, som de burde være, nøgterne og neutrale, ville de plader der kommer ud af anstrængelserne ikke lyde så forfærdeligt som som de ofte gør
arsenix skrev:Hvis de monitorer der bliver brugt i studiesammenhæng vitterligt var, som de burde være, nøgterne og neutrale, ville de plader der kommer ud af anstrængelserne ikke lyde så forfærdeligt som som de ofte gør
27pH skrev:arsenix skrev:Hvis de monitorer der bliver brugt i studiesammenhæng vitterligt var, som de burde være, nøgterne og neutrale, ville de plader der kommer ud af anstrængelserne ikke lyde så forfærdeligt som som de ofte gør
Hænger nok sammen med at monitorkvaliteten også er faldet. Eller rettere, man benytter små tingester som Yamaha NS-10, i stedet for at ofre de kr det koster at købe ordentligt grej.vH pH
hvornår fatter i at en cd bliver producet med henblik på bilstereo og bilkaanlæg ?
michael skrev:forskellen er at man får langt mere for pengene ved køb af studiomonitorer
Nu fik du nordjyden til at spidse ører...
Kan du anbefale nogle specifikke som giver god ydelse for pengene?
hifihuset skrev:Jeg tror ikke den endelige lyd har ret meget at gøre med om de har topgrej eller ej.
Det er min opdattelse at den samlede lyd som en producer kan skabe idag er en del af den kunstneriske pakke, som et band leverer. Så produceren og lydmanden er med i den kreative proces. Tænk på eksempler som Lenny Kravitz og Tom Waits.
Det drejer sig derfor ikke om at lave den mest korrekte lyd. De er jo ikke lyd-bibliotekarer!
Karsten@StudioSound skrev:Nu skal man også passe på ikke at blande begreberne for meget sammen, der er forskellige typer studie monitorer til forskellige funktioner i produktionen. Der er alt lige fra små near field monitorer til store master reference monitorer, som det endelige produkt burde blive bedømt på. At der så er interesser der hælder mod et mindre ideélt slutprodukt er så en helt anden sag...
Hilsner,
Karsten
Der er ingen tvivl om at vi er nogle stykker der ikke engang befinder os på samme planet, rent lydmæssigt.
Hvad der er "det ideelle slutprodukt" afhænger af hvilken planet man befinder sig på.
troelsmeister skrev:Den anden dag så jeg at Aage.dk havde tilbud på et sæt monitors fra Beringer.
Se Truth på http://www.aage.dk/Shoppingsystem/vare. ... 4790#ed_op#BR>
Det startede en diskution med en kollega/musiker jeg har om hvad kvaliteten i monitors burde være.
Jeg tror langt de fleste i denne tråd ville få en overraskelse hvis de lyttede til et sæt moderne aktive monitors.
Om ikke andet burde det være skarp konkurrence til alt det crap der sælges som HiFi i dag.
En lille udflugt via dit link ender i et datablad kemisk renset for amplitudekurver, så meget for den "professionelle indstilling"
mvh
arsenix skrev:troelsmeister skrev:Den anden dag så jeg at Aage.dk havde tilbud på et sæt monitors fra Beringer.
Se Truth på http://www.aage.dk/Shoppingsystem/vare. ... 4790#ed_op#br>
Det startede en diskution med en kollega/musiker jeg har om hvad kvaliteten i monitors burde være.
Jeg tror langt de fleste i denne tråd ville få en overraskelse hvis de lyttede til et sæt moderne aktive monitors.
Om ikke andet burde det være skarp konkurrence til alt det crap der sælges som HiFi i dag.En lille udflugt via dit link ender i et datablad kemisk renset for amplitudekurver, så meget for den "professionelle indstilling"
mvh
Brugere der læser dette forum: Google [Bot] og 2 gæster