Jeg har i dag modtaget et såkaldt livsstilsmagasin. ret underligt da jeg ikke har bestilt noget.
Magasinet bærer titlen WAUW, og efter nærmere gennemsyn var det klart at det ikke var et magasin, men en reklame for Microsoft.
føj. det er godt nok stygt at skulle opleve emailspam i det virkelige livs postkasse.
at man så derudover fylder det med trivielartikler, i et forsøg på at skjule at der er tale om underlødig reklame og luderjournalistik gør det ikke bedre. hvad værre er at artiklerne er samme slags som man har set i pc og livsstilsblade før, denne gang er artiklerne bare endnu mere ligegyldige og fladpandede, om det er for at fremføre budskabet om Microsofts vidunderligheder skla jeg lade være usagt.
Jeg er egentlig ikke forundret. Men jeg er forundret over at man benytter den slags marketingsmetoder, det hører sig ikke til den danske mentalitet, og denne form for skjult markedsføring burde være forbudt ved lov.
TDC har også deres eget magasin, men der er man på ingen måde i tvivl om hvem afsenderen er.
Jeg er flintrende ligeglad med at det er Micosoft har handlet odiøst, og at det er dem der er den store stygge ulv, hvad jeg frygter er 10 af den slags blade i postkassen hver eneste uge, det ene mere ligegyldigt end det andet.