Tag skrev:En lille debat efter PÃ¥ske.
Betaler vi få meget for vores HI-FI, og er meget HIGH-END kun dyre ting unden rigtig god lyd.
Et par Ex.
B&O.
Linn.
Kan i komme på andre ex., hvor i mener at der bliver taget for meget, se i forhold til hvad man få.
MÃ¥ske er HI-FI, meget dyre i Danmark, end andre steder i verden.
Kan godt lide sammenligningen mellem B&O og Linn på design siden syntes mit klimax og CD12 er flotte som B&O's design ting. Så rent design mæsigt så får man top for pengene. Regner også med en Klimax kontrol lander en dag.
Lydmæsigt syntes jeg B&O halter meget bagefter og kender en del B&O konstruktøere der selv mener det samme, da B&O har design som 1. mål og ikke lyden.
Linn derimod mener jeg er det som yder bedst hvis man måler musik per investeret krone specielt hvis man er til ufarvet og virkelighedens musik samt ynder at gå til koncerter med opera, jazz, rock ja alt bare det er live så er Linn det der kommer tættest på. Denne Linn højt ydende HIFI = tæt på virkeligheden som muligt gør at alle plader selv gamle plader viser sig at indeholde musik der henrykker og det er målet i sig selv for mig.
Mange har være forbi med andre mærker alle er gået hjem med et slået anlæg enda selv så meget de alle selv kunne høre det.
Så jeg syntes Linn er det billigeste anlæg man kan købe og folk der kun går op i design syntes helt sikkert at B&O er der bedste, men er man mere til rønnebær historien og en indskrænket HIFI nørd der kun lytter mængde og ikke kvalitet ja så er hværken Linn eller B&O noget for ham så bare behold det hjemme fuskede ;O)
Hilsen Jonas Bojer
bigfoot skrev:Hmm, de VA Mahler jeg har hørt buldrede fælt i bunden, og lød dæmpede i toppen sat sammen med noget nyt Krell grej.
Tag skrev:Hvilken mærker er de største snop mærker, i kender til
Dyre priser + flot udsende = dårlig lyd
Tag skrev:Hvilken mærker er de største snop mærker, i kender til
Dyre priser + flot udsende = dårlig lyd
Lydcentrum skrev:Tag skrev:Hvilken mærker er de største snop mærker, i kender til
Dyre priser + flot udsende = dårlig lydSå er det vist nu jeg skal holde mig tilbage, ellers kommer hifi-kgb efter mig.......
Ja, og alligevel skal du, ganske bevidst, provokere ved at skrive den sædvanlige smøre. Hvorfor ikke bare holde din dertil indrettede kæft, og nøjes med at kigge på hvad du selv forhandler, og, hvis der er en grund til det, glæde dig over det? Det er netop den type branchemedlemmer, de fleste herinde tager afstand fra. Det, du foretager dig, er indirekte en negativ branding af dine produkter. Det er ikke sikkert at du fatter det, men det gavner faktisk sjældent salget. Din såkaldte metode har endnu ikke virket for nogen forhandler, mig bekendt!! Og den sidste rest af sjov går jo af det, når du selv ender som "slagtevildt". Hvordan mon det ville gå, hvis nogen f.eks. sagde at LUA bare er overprissat grej, lavet i Kina? Kan du følge mig? At have ondt i røven over andres succes har ligeledes sjældent gavnet nogen, og jo, vi ved jo alle at det er Jensen, du hentyder til. Samtidig er det jo sådan indrettet, at hvis du selv havde forhandlet Vienna, som vi også godt ved at du hentyder til, så havde det naturligvis været toppen af poppen. Et mærke, der er nedgjort af en forhandler, er altid toppen så snart det pludselig indgår i sortimentet. Denne konstatering har endnu ikke slået fejl - hvad man selv har, er ALTID det bedste!!
Kaj A. skrev:Lydcentrum skrev:Tag skrev:Hvilken mærker er de største snop mærker, i kender til
Dyre priser + flot udsende = dårlig lydSå er det vist nu jeg skal holde mig tilbage, ellers kommer hifi-kgb efter mig.......Ja, og alligevel skal du, ganske bevidst, provokere ved at skrive den sædvanlige smøre. Hvorfor ikke bare holde din dertil indrettede kæft, og nøjes med at kigge på hvad du selv forhandler, og, hvis der er en grund til det, glæde dig over det? Det er netop den type branchemedlemmer, de fleste herinde tager afstand fra. Det, du foretager dig, er indirekte en negativ branding af dine produkter. Det er ikke sikkert at du fatter det, men det gavner faktisk sjældent salget. Din såkaldte metode har endnu ikke virket for nogen forhandler, mig bekendt!! Og den sidste rest af sjov går jo af det, når du selv ender som "slagtevildt". Hvordan mon det ville gå, hvis nogen f.eks. sagde at LUA bare er overprissat grej, lavet i Kina? Kan du følge mig? At have ondt i røven over andres succes har ligeledes sjældent gavnet nogen, og jo, vi ved jo alle at det er Jensen, du hentyder til. Samtidig er det jo sådan indrettet, at hvis du selv havde forhandlet Vienna, som vi også godt ved at du hentyder til, så havde det naturligvis været toppen af poppen. Et mærke, der er nedgjort af en forhandler, er altid toppen så snart det pludselig indgår i sortimentet. Denne konstatering har endnu ikke slået fejl - hvad man selv har, er ALTID det bedste!!
Tag skrev:Ja. det værste der er sket for mærke som Denon, B&W med vider, er at de nu bliver forhandlet af HiFi-Klubbe, så er de lige pludslig blivet til et ringe mærke
Vi må ikke håbe at de mærker som Jensen forhandler, lige pludslig også blivet til ringer mærker.
Om et mærker er god eller dårlig, afhænger hvem der forhandler det og ikke om mærket er god eller dårlig, sjov nok er Vienna A. et dårlig mærke, men kun i Danmark
Det er ikke dårlige mærker, men man får mere for sine penge andre steder, hvis neutralitet og overbevisende her og nu oplevelser tæller med, forstået på den måde, at det medrivende i musikken må tage over. Som vist i testen Cremona/Canton Vento 809DC :
Different isn't always better, but I was very taken by the sense of life and air I heard from the Vento 809 DC.Bass sounded deeper and tauter through the Canton, however. For authority and pure sensation of slammitude, the Vento 809 DC was clearly the champ, though the Cremona never felt deficient in this area. In fact, the Cremona is clearly tuned, like a musical instrument, to create a top-to-bottom coherence that's really easy to like. And like it I did.
But I also liked the Canton, which sounded as if tuned to be as accurate as possible over as wide a range as possible—and to be silent where emphasis would be a stain on the truth.
If you'd asked me which approach I philosophically embraced before I compared the two speakers, I probably would have answered in favor of the Sonus Faber: sometimes a slight exaggeration is the quickest route to a form of truth. Now that I've compared them, I'm not so sure—the Canton proves that accuracy needn't be ruthless.
Ecstasy affords the occasion; expediency determines the form
Factor in price and the Canton Vento 809 DC is really hard to resist. No, $5000/pair is not inexpensive or even "affordable." But the Canton is better than anything I've heard that's cheaper, and cheaper than anything I've heard that's better.
Any way you look at it, the 809 DC is a lot of speaker for the money. It's the product of a concerted engineering effort that has paid off in real-world performance—and I think they look good, too.
In fact, as of right now, the Canton Vento 809 DC just might be my favorite loudspeaker, period. You can spend more if you want to, and it might even get you incrementally better sound—a few Hz at the extremes, perhaps a few dB more output. Substantially better? You can get that too, if you want, but it's going to really cost you.
Og vi husker lige prisen på Canton Vento 809 Dc er vejl. herhjemme 10250 kr stk.
Så hvis han hørte prisen ville hans verden ikke længere stå.......
SÃ¥ vi holder det som den best bevarende hemmelighed i DK.
Tilbage til Generelt & Andet Hi-Fi
Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 1 gæst