Duelund Coherent Audio skrev:Ligner da mere end DM-10 eller 20?
Mit bud er 10.
Størrelsen ligner klart DM-10, men jeg har aldrig set den med denne front:
Er det acryl?
Duelund Coherent Audio skrev:Ligner da mere end DM-10 eller 20?
Mit bud er 10.
Vogue skrev:Mere om pladespilleren også ...
Nu har jeg aldrig diskuteret pladespillere med Duelund, er der nogen der har interessant input fra Duelund på dette område. Han var jo i sandhed mand for de usædvanlige løsninger.
Vogue
3DX skrev:Duelund Coherent Audio skrev:macwerk skrev:Flot setup
Sjovt at den dymaniske enhed endte helt der nede!Anders Skov skrev:Delefiltrene maner til respekt
Og hvor skilder det?
Enheden placeres vel der for at få den umiddelbare støtte fra gulvet?
den er jo god latin at anbringe den noget i den retning:
http://www.sonicdesign.se/subplace.html
shras skrev:Størrelsen ligner klart DM-10, men jeg har aldrig set den med denne front...
Er det acryl?
OceanMan skrev:shras skrev:Størrelsen ligner klart DM-10, men jeg har aldrig set den med denne front...
Er det acryl?
Densen DM10 blev kun lavet med den flotte akryl front. På den nyere Beat serie blev akryl fronten desværre skrottet, da håndteringen af denne i produktionsfasen var for besværlig og bekostelig...!
Henrik & Per skrev:ej Karsten og alle i andre.
Jeg vil lige prøve at klarlægge nogle af de spørgsmål, der er kommet.
Med hensyn til højttalerne kan jeg fortælle at det er en 3 vejs konstruktion der deler ved hhv. 350 Hz og 3500 Hz. Duelunds begrundelse for at gøre det på den måde var, at aflaste båndene mest muligt og samtidig udnytte egenskaberne ved den lyn hurtige ( modificerede ) 10" Monacor enhed.
Frederik har ret med hensyn til enhedens placering i bunden af kabinettet -her får den betydelig støtte fra gulvet og det kan tydeligt høres, som mere slagkraft i de dybe oktaver.
Det er også korrekt som "Sømanden" siger, at dipole systemer efter Duelunds opfattelse ikke var den rigtige løsning. Efter at have arbejdet en del med at dæmpe bagsideudstrålingen måtte jeg endnu erkende, at "den store mester" havde ret.
Det dog vigtigt at udføre denne dæmpning korrekt - her må jeg som så ofte tidligere sende Duelund en tak for de gode råd.
Der er ingen af os, der kan redegøre for Duelunds måde at konstruere filtre på, men de spiller en afgørende rolle i den sværre kunst at få en dynamisk enhed til at spille sammen med bånd.
Da vi ikke selv kunne få "magnestat bassene " ( se billedet ) til at spille godt sammen med båndene, foreslog Duelund det nuværende bassystem, det fungere fint.
Endnu en ændring af vores system er imidlertid så småt undervejs, idet de dynamiske egenskaber og ikke mindst punktformigheden gerne skulle forbedres.
Jeg er meget glad for den store ros I sender til Henriks håndværks-mæssige evner og jeg kan tilføje, at hans højttalere er endnu smukkere i virkeligheden.
Henrik er den type, der tålmodigt bliver ved og ved, indtil resultatet er bedre end det meste af det, der kan købes for penge.
Når talen går på Henriks anlæg mener jeg at det er en DM 10 ( 75 W ) og gramofonen er en hæftigt modificeret Empire fra de gode gamle dage
( her ville Duelund nikke anerkendende ) med en Ariston arm. Hvis jeg kender Henrik rigtigt, mangler gramofonen fuldstændigt det, som handler om finish, men det kommer.
Mvh. Per
Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 0 gæster