mr.superetik skrev:Jeg vil godt lige henlede opmærksomheden på, at luftbårne arme kan støje og hvad der er endnu værre : bliver støvet i hullerne, så armen hopper.
Jeg har en eminent T luftarm. Den er ikke i anvendelse grundet føromtalte problemer. Men de lyder super (næsten (men ikke helt) på sme V niveau
Kristian skrev:Hej Karsten
Ja men hvordan kan man få nærmere info om prokektet? Ved f.eks nogen i hvilket high fidelity det findes?hf nr. 6 1991side 20 -25. (med Mission Cyrus I på forsiden, hvis du leder antikvarisk.)Køb kulfiberrør hos hobby (drage eller RC) butik. Check at dine vinkelprofiler passer 100 % sammen, så tolerancen mellem dem er minimal. Forvent at luftpumpen skal være kraftigere end beskrevet. At pumpen vil være den dyreste enkelkomponent. Og at der vil være en risiko for at du kan høre luftstrømmen direkte fra værket, eller via højttalerne, hvis ikke lejet er meget luftkrævende og ikke er præcist nok. Husk at google Ladegaard armen (mange bygget i USA), artiklen er oversat i en af trådene.
Har du noget at sige om MG-1 som jeg visede i denne tråd?Hør den (og luftlejet) inden du køber. Ser ellers fin ud.
http://www.hifi-musik.dk/?page=viewtopic&mode=reply&t=3038
ulrikmm skrev:Kristian skrev:Hej Karsten
Ja men hvordan kan man få nærmere info om prokektet? Ved f.eks nogen i hvilket high fidelity det findes?hf nr. 6 1991side 20 -25. (med Mission Cyrus I på forsiden, hvis du leder antikvarisk.)Køb kulfiberrør hos hobby (drage eller RC) butik. Check at dine vinkelprofiler passer 100 % sammen, så tolerancen mellem dem er minimal. Forvent at luftpumpen skal være kraftigere end beskrevet. At pumpen vil være den dyreste enkelkomponent. Og at der vil være en risiko for at du kan høre luftstrømmen direkte fra værket, eller via højttalerne, hvis ikke lejet er meget luftkrævende og ikke er præcist nok. Husk at google Ladegaard armen (mange bygget i USA), artiklen er oversat i en af trådene.
Har du noget at sige om MG-1 som jeg visede i denne tråd?Hør den (og luftlejet) inden du køber. Ser ellers fin ud.
http://www.hifi-musik.dk/?page=viewtopic&mode=reply&t=3038
Jeg skal love for at der er én der kan sin "HiFi-historie". Tak for det detaljerede input. Mht. vinkelprofilerne, så købte jeg mine i messing, og de passede som fod i hose. Man skal dog ikke fortvivle på forhånd. Tag noget slibepasta (fine slibekorn blandet med lidt olie) og påfør det den ene skinne. Læg den anden oveni (fil/slib lige en lille smule af vinklens kant, så den kan komme "helt ned" i det andet profil. Det er meget let at se, hvis ikke dette er tilfældet, for så vil vinklen kunne rokkes frem og tilbage) og kør skinnerne frem og tilbage. Når slibningen er tilendebragt kan man pudse delene op med lidt Brasso eller lignende poleremiddel.
Går du i gang med en luftbåren tangentialarm (uanset type) så drop mig en PB. Måske kan jeg supplere med nogle billige tips og tricks.
Venlig hilsen
Karsten
PS! Vær ikke bange for at hullerne stopper til. De kan renses ganske let.
Karsten Sømand skrev:ulrikmm skrev:Kristian skrev:Hej Karsten
Ja men hvordan kan man få nærmere info om prokektet? Ved f.eks nogen i hvilket high fidelity det findes?hf nr. 6 1991side 20 -25. (med Mission Cyrus I på forsiden, hvis du leder antikvarisk.)Køb kulfiberrør hos hobby (drage eller RC) butik. Check at dine vinkelprofiler passer 100 % sammen, så tolerancen mellem dem er minimal. Forvent at luftpumpen skal være kraftigere end beskrevet. At pumpen vil være den dyreste enkelkomponent. Og at der vil være en risiko for at du kan høre luftstrømmen direkte fra værket, eller via højttalerne, hvis ikke lejet er meget luftkrævende og ikke er præcist nok. Husk at google Ladegaard armen (mange bygget i USA), artiklen er oversat i en af trådene.
Har du noget at sige om MG-1 som jeg visede i denne tråd?Hør den (og luftlejet) inden du køber. Ser ellers fin ud.
http://www.hifi-musik.dk/?page=viewtopic&mode=reply&t=3038Jeg skal love for at der er én der kan sin "HiFi-historie". Tak for det detaljerede input. Mht. vinkelprofilerne, så købte jeg mine i messing, og de passede som fod i hose. Man skal dog ikke fortvivle på forhånd. Tag noget slibepasta (fine slibekorn blandet med lidt olie) og påfør det den ene skinne. Læg den anden oveni (fil/slib lige en lille smule af vinklens kant, så den kan komme "helt ned" i det andet profil. Det er meget let at se, hvis ikke dette er tilfældet, for så vil vinklen kunne rokkes frem og tilbage) og kør skinnerne frem og tilbage. Når slibningen er tilendebragt kan man pudse delene op med lidt Brasso eller lignende poleremiddel.
Går du i gang med en luftbåren tangentialarm (uanset type) så drop mig en PB. Måske kan jeg supplere med nogle billige tips og tricks.
Venlig hilsen
KarstenPS! Vær ikke bange for at hullerne stopper til. De kan renses ganske let.
I skal begge to få tak for jeres input
sund skrev:Jo, men den står jo ikke og puster altid, så støvet kan komme den "gale" vej ind.
Arh, så skal støvet godt nok falde tungt, og være klistret, hvis det ligefrem skal sætte sig direkte fast i de meget små huller i en luftbåren tonearm. Og skulle (!) der så komme en lille-bitte smule støv ned i hullerne, så er jeg overbevist om, at det relativt hurtigt vil finde vej ud af hullerne igen når først luftstrømmen etableres.
Vogue skrev:Har spillet med Forsell i næsten 20 år, og ja støvet skaber da lidt problemer. Man skal rense lufthuller og arm jævnligt - hvis man vil have en rimeligt problemfri drift.
I det hele taget er det noget bøvl med disse arme - men ok jeg må jo kunne li det siden jeg har brugt den i 20 år! Vogue
OK, erfaringen har talt . Kan mere forestille mig at støv på selve den hullede cylinders overflade samt indeni armens bærende / svævende cylinder vil være et problem. Kan dog næppe se et større problem i at blæse hullerne rene en gang imellem ved tilførsel af lidt "ekstra" lufttryk end det der bruges ved normalt brug.
Venlig hilsen
Karsten
Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 1 gæst