von Auspuff skrev:
Men hvad med resten?
Her kan jeg love dig helt sikkert, at det er ikke designet til brug på den måde.
von Auspuff skrev:
Men hvad med resten?
Her kan jeg love dig helt sikkert, at det er ikke designet til brug på den måde.
Kim Olsen skrev:von Auspuff skrev:
Men hvad med resten?
Her kan jeg love dig helt sikkert, at det er ikke designet til brug på den måde.Det er korrekt, og det er her bl.a. LVG'en kommer ind i billedet.Der er en del småting der kunne forbedres, eks længder af kabler etc, men eftersom det er et større arbejde at ændre, der skal flyttes inden for overskuelig fremtid, og jeg nyder min musik som det er, så må det beklageligvis vente lidt tid endnu.
sigma6 skrev:Da du f.eks testede Haydn, var det så også med kablerne rodet sammen på samme måde?Mvh Frank
Kim Olsen skrev:Det er korrekt, og det er her bl.a. LVG'en kommer ind i billedet.Der er en del småting der kunne forbedres, eks længder af kabler etc, men eftersom det er et større arbejde at ændre, der skal flyttes inden for overskuelig fremtid, og jeg nyder min musik som det er, så må det beklageligvis vente lidt tid endnu.
Jeg ville nu ikke kalde det småting.
Hvad bruger du bashornet til?
Er det en DAC der ligger øverst?
von Auspuff skrev:
Well! alt er relativt.Jeg ville nu ikke kalde det småting.
Hvad bruger du bashornet til?
Er det en DAC der ligger øverst?
Kim Olsen skrev:Hurtig,
det er netop ikke grundstøj der er problemet, de forstærkere jeg benytter er som sagt bygget til at få hvad som helst, og er derfor ligeglade.
"dyret" er egentlig bare tre grå kasser med ledninger i, godt isoleret og afskærmet. men det kan være jeg kan få ophavsmanden til at sige et par ord om det i stedet.
Kim Olsen skrev:Det forudsætter at du kender min reference forstærker indgående, og jeg kan inddirekte læse af andre steder, at det gør du ikke
JA, det er afprøvet emperisk mht netstrøm om den er ligeglad eller ej.
Nej, det er for dyrt og indviklet at lave alle forstærkere sådan, men det kan man slippe afsted med til normalt hifi brug (og pågældende slskab er nok det firma jeg kendre der burger færrest kroner på markedsføring)
JO, det er en PA/studio forstærker. der er jo nok en grund til at man ikke bruger DOXA forstærkere til studie brug
PA producenter er netop underlagt strengere krav ende hifi producenter, eller rettere, de bliver bedømgt mere hardcore end hifi der kan sælges til de uvidende masser.
Jeg vil gerne stille op med en micro tech 1200 mod enhver hifi forstærker, mit bud er at den banker det meste med en kæmpe magen,
nej, det er ikke "almindelige 50hz " trafoer der er brugt.
Jeg har faktisk også gjort erfaringer om apparaters følsomhed overfor f.eks. forsyningen fra nettet. Mine peger helt klart i retning af, at apparater med SMPS ikke er særligt følsomme for den slags. Det er der såmænd også logik i.
Men det er nu ikke dyrt at lave apparaterne sådan.
SMPS indgår i apparater af nød og ikke fordi de er bedre.
En liniær strømforsyning til en 1.000 watter er bare for stor, for tung og for dyr.
Der er ikke andre årsager til at vælge SMPS.
Tilmed får man et hav af problemer med i købet, nemlig store mængder støj og en meget begrænset båndbredde.
Men det er et trade off man er nødt til at lave, når man er oppe i de effekter.
DOXA hører ikke til i studier af den årsag, at effekten er begrænset.
Dem der leverer high end lyd til studier er f.eks. FM Acoustics i Schweiz.
PA producenter er underlagt krav om at det virker hele tiden, ligesom Toyota. Holdbarhed og service er meget vigtige parametre i den branche, ligesom udbredelse er det.
Yamaha NS 1000 M i diverse udgaver er et rigtigt godt eksempel, måske er den den mest udbredte monitor der findes, men det er altså ikke pga lydkvaliteten. Alle kender den bare, både svaghederne og styrkerne, og det gør arbejdet nemmere for rejsende studie folk.
von Auspuff skrev:Jeg har faktisk også gjort erfaringer om apparaters følsomhed overfor f.eks. forsyningen fra nettet. Mine peger helt klart i retning af, at apparater med SMPS ikke er særligt følsomme for den slags. Det er der såmænd også logik i.
Mine erfaringer peger i retning af at det afhænger af hvem der har lavet den og hvorfor. er skidtet lavet ordentligt, så er typen ikke nødvendigvis afgørende.
von Auspuff skrev:
Men det er nu ikke dyrt at lave apparaterne sådan.
SMPS indgår i apparater af nød og ikke fordi de er bedre.
jeg har endnu ikke haft fingre i to apperater der var 100% ens bortset fra strømforsyningen, så det mener jeg ikke at kunne udtale mig endeligt om.
von Auspuff skrev:
Tilmed får man et hav af problemer med i købet, nemlig store mængder støj og en meget begrænset båndbredde.
Well, igen må man se på helheden, jeg har hørt en del der ikke led af det problem, tværtimod.
von Auspuff skrev:
PA producenter er underlagt krav om at det virker hele tiden, ligesom Toyota. Holdbarhed og service er meget vigtige parametre i den branche.
her er vi helt enige, jeg ved nu ikke lige om jeg ville vælge Toyota, men det afhænger nok temmeligt meget af chaufføren
von Auspuff skrev:
Yamaha NS 1000 M i diverse udgaver er et rigtigt godt eksempel, måske er den den mest udbredte monitor der findes, men det er altså ikke pga lydkvaliteten.
Nej mildest talt, den lever op til enhver hifi mands foredomme om pa, den er sandsynligvis den ringeste højttaler der længe er blevet markedsført til monitorbrug. men den er billig, og det er skræmmende nok et vigtigt parameter for mange studier.
von Auspuff skrev:Du skal da i øvrigt være mere end velkommen med din Microtech.Så kan den jo prøve at bide skeer med mit gamle ådsel af en 3020.
Jamen det er bare en aftale, microtechen bliver det dog ikke da det er en låner, men jeg har fået lovning på en Studio Reference, forudsat at vi får lov at høre den imod dine klasse A bamser
3DX skrev:NS 1000 M som meget anvendt studio monitor ? er det ikke NS10 i mener ?
Kim Olsen skrev:Well, igen må man se på helheden, jeg har hørt en del der ikke led af det problem, tværtimod.
Du skal da i øvrigt være mere end velkommen med din Microtech.Så kan den jo prøve at bide skeer med mit gamle ådsel af en 3020.
Jamen det er bare en aftale, microtechen bliver det dog ikke da det er en låner, men jeg har fået lovning på en Studio Reference, forudsat at vi får lov at høre den imod dine klasse A bamser
Kim Olsen skrev:
JA, det er afprøvet emperisk mht netstrøm om den er ligeglad eller ej.
Nej, det er for dyrt og indviklet at lave alle forstærkere sådan, men det kan man slippe afsted med til normalt hifi brug (og pågældende slskab er nok det firma jeg kendre der burger færrest kroner på markedsføring)
Som jeg også skrev til dig pr mail, i den periode hvor du havde valgt at udelukke mig fra forum, pga min kritiske holdning til din LVG, så er PSRR på din Crown faktisk ikke imponerende høj. Og den beskriver netop immuniteten overfor variationer i netforsyningen.
Tror i bund og grund bare problemet ligger i, at du vægter kvantitet frem for kvalitet... Jo højere desto bedre, hvilket dit setup et eller andet sted bærer præg af. Fint nok, hvis dette var et PA forum, men det er det nærmest ikke.
Jeg mener stadig du kune hente en hel del, vet at få orden i dine kabler... Jeg har som sagt med mine egne øjne overværet en demonstration i forbindelse med et seminar, hvor det blev demonstreret hvor meget strøm der induceres fra et kabel til et andet, hvis de ligger paralelt. Det er ikke småting!!
I mine øjne er dit rack også lidt uheldigt.... Typisk ønsker man at elektronikken står ret stabilt. Elektronik der vibrerer mekanisk performer ganske enkelt ikke optimalt. Og det er YDERST målbart. Prøv at konstruere måleudstyr i uV klassen, så vil du erfare den slags!!
Derfor undrer det mig meget, at du benytter en 21" subwoofer som fundament for hele dit setup. Jeg kan simpelthen ikke forestille mig den CD-afspiller producent, der har været i stand til at lave hans drev totalt immun overfor de rystelser den må være udsat for. Det samme gælder din DAC og dine forstærkere.
Skulle du vitterligt have fundet en producent af CD-drev der har formået det umulige, er jeg yderst interesseret, da jeg selv er på jagt efter et nyt CD-drev.
Hvis du gør alvor af at troppe op hos Auspuff med din Crown, så vil jeg meget gerne deltage... Måske tager jeg min skod DOXA med....
Hurtig skrev:Hvis du gør alvor af at troppe op hos Auspuff med din Crown, så vil jeg meget gerne deltage... Måske tager jeg min skod DOXA med....
Kim Olsen skrev:hvad er det logiske næste skridt, for hifi nørden der bruger forstærkere der er ligeglade med strømmen og kan performe 100% på beskidt generator strøm?Det er naturligvis at sikre resten af udstyret samme rene strøm. 50 hz rent, 220 Volt.Af uforklarlige årsager er anlægget begndt at "ploppe" hver gang naboen eller jeg tænder for noget der bare minder om lystofrør. så noget måtte der gøres... eller. klages.så jeg fik muligheden for at låne og være test kanin for en LVG, Line Voltage Generator, som indtil videre er nødtørftigt sat op. grimt, men det fungere.Strømmen skulle naturligvis, som resten af anlægget, være Crown, så udover to 2 kw Trafoer til selve LVG'en, så bliver der benyttet en Micro Tech 1200 forstærker til at levere strømmen. Den skal dog nok enten skiftes eller modificeres yderligere.konstruktionen er lavet af hasselhof, og er allernådigst udlånt til alpha testing/mishandling/misbrug mens han er bortrejst.
Dette er da så langt væk fra HiFi som det næsten kan komme . Hører nok hjemme på et andet forum.
Tilbage til Teknologi, Teknik & Teori
Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 1 gæst