Hurtig skrev:
Jeg vil meget hellere være med til, at vi belaster dem med eks 0.6ohm, og ser hvilken der kan levere mest strøm. Så brænder ingen af forstærkerne af som følge af et eller andet sikringskredsløb der opfører sig uheldigt.
Den er jeg frisk på, skaffer du hvad der skal bruges, eller er der noget jeg skal medbringe?
Hurtig skrev:
Alt det her peger kun i en retning... Du går op i at spille højest!! .
Så havde jeg næppe købt ineffektive højttalere med en relativt lav følsomhed.
Hurtig skrev:Skal jeg i øvrigt forstå det sådan, at du virkelig har tænkt dig at dukke op hos Auspuff, og ikke at bakke ud???
Hurtig skrev:Er det virkelig rigtigt, at den omtalte Crown er udstyret med 2SC2837 som udgangstransistorer???
Jeg kan se der er totalt 12 stk pr kanal til at yde 355watt i 8ohm og 555 watt i 4 ohm.
Det vil jeg kalde decideret underdimensionering!!
Min DOXA, som jeg anser som fornuftigt dimensioneret, benytter 10 stk i nogenlunde samme størrelse. De tåler dog hver især 50% mere strøm end dem Crown anvender. Men det er vel at mærke til at yde 70 watt.
Snakken om at Crown skulle være de eneste der kan det ene og det andet og ikke sparer, kan vi vist godt slå en streg over... Det her ligner dimensionering i stil med en Taiwan surround receiver med 9 kanaler til 1499,-.
. skrev:bare fordi man har været på en natklub hvor musikken har været elendig, og de har brugt crown er det ikke ensbetydende med at crown er noget lort, rent lydmæssigt.
Jeg har en enkelt gang oplevet et diskotek, hvor lyden rent faktisk var fornuftig. Desværre eksisterer det vist ikke mere. Men folk der har besøgt det gamle Riverside i Holstebro, vil nok give mig ret. Det var designet af Lars Clausen fra LC Audio, og noget utraditionelt. Hele loftet over dansegulvet var fyldt op med 6"5 eller 8" enheder, som spillede ned over folk. Det hele trukket af en stak umodkoblede The End forstærkere. Absolut det bedste disko-lyd jeg har oplevet!
Og så vidt jeg ved brokoblede THE END MILLENIUM til 1000 W/ 8 ohm.
Hurtig skrev:@ Kim Olsen:
Ja, du må gerne medbringe en 0.6ohm effektmodstand.
Ang at du skulle bakke ud, så har en anden bruger antydet det. Men jeg kan tage fejl.
Glæder mig til at høre din PA forstærker.
@ Diamagnetic:
Det er ikke en Millenium. Installationen blev vist udført i midten af 90'erne, længe før millinium. Mener det var en mk3 eller mk3,1. I øvrigt den af alle The End modellerne jeg har været mest imponeret af.
Har installeret den 3.1 i Primare 928 monoblokke med andre mods. Ejeren var glad trods en pris på 10000 kr.
LC mener jeg skriver et sted at man også har brokoblet Millenium til det brug. Kun Millennium kan køre på høje nok spændinger til at det kan give brokoblet 1000 W/8 ohm. såvidt orienteret.
Hurtig skrev:Jeg sidder lige med den gamle brochure på "The End Pro" som den hed.
Den er baseret på 3,x modulerne.
Den kunne fås i en udgave med 450W i 8 ohm.
Ja og Millenium kan give 1000 W ved brug af 55 V transformator.
. skrev:von Auspuff skrev:mr.superetik skrev:sikke da en masse gylle i den her tråd.
Jeg er meget træt af at høre om at folk benytter sig af den dér med at man ikke kan udtale sig om lyden i et fremmed system blot fordi man ikke selv har været der. Det holder ikke. Erfaring tæller også.Jeg kan kun erklære mig enig.
Det set-up behøver jeg ikke forbi og lytte på. Det kan kun gå galt.
jeg er helt enig at erfaring tæller også. Men derfra og så til at sige, at man kan fortælle hvordan et anlæg spiller ud fra et billede eller specs på en forstærker. det er efter min mening fuldstændig hul i hovedet.Jeg har vist intet som helst sagt om specs betydning for performancen. I fald du kan læse noget sådan ind, så er du ordblind. Mindst.
Man kan have en ide om, at når der står en 21" bas i rummet, ja så kan det garanteret spille meget bas. om det så gør det eller ej, må vel komme an på indstillingen.
Om højttalerne der spiller er noget lort ud fra om der står en stor subwoofer, er der sgu da ingen der kan vide, før de har hørt dem.. tænk jer nu om i stedet for at lege kloge-åger evig og altid. (eller måske skulle nogle lade være med at tænke så meget, for det går jo galt konstant)Eller måske skulle du ta' dig i at du nu bakker en god ven op, hvilket da i og for sig er udmærket. Men at du så kan lege overdommer...det falder helt sammen som et korthus.
Nu kan jeg tilføje at det indlæg, jeg skrev rent faktisk ikke var synderligt rettet imod Kim, men snarere imod de, der skoser storytelling , idet de underforstår, at storytelling træder i stedet for performance.
Når dette er sagt, så tillader jeg mig -med min erfaring- at løfte pegefingeren en kende overfor Kim' setup.
bare fordi man har været på en natklub hvor musikken har været elendig, og de har brugt crown er det ikke ensbetydende med at crown er noget lort, rent lydmæssigt.
Studio Reference I og II er to af de mest vellydende forstærkere jeg nogensinde har hørt. Fullrange. og jeg har kr...edme hørt mange. og sjovt nok også fået importører af dyrere grej til at indrømme det samme, selvom det spillede op mod deres eget.
Ja, jeg har også mødt folk der ikke kunne lide den, og har fuld respekt for deres mening. for de udtaler sig ikke om noget de ikke har hørt, men har derimod nosser nok til at lytte og DEREFTER danne en mening.Jeg prøvede at forklare dig, at med en vis mængde erfaring, der nok overstiger din, din unge alder taget i betragtning, bliver det muligt successivt at "vide" hvordan et bestemt setup efter alt at dømme spiller medmindre der findes synergier, der naturligvis ikke kan kendes uden at have hørt det konkrete setup.
jeg frygter et eller andet sted, at med de negative udtalelser nogle har givet her i tråden, så er de bange for at tabe ansigt, hvis nu de skulle opdage at den rent faktisk er bedre end deres eget eller hvad deres favorit nu måtte være. Så vi aldrig får den endelige sandhed at vide. Jeg håber det ikke er tilfældet, men man kan vel aldrig helt vide..Endelig sandhed? findes den. Findes der en auditiv reference hinsides den enkeltes ørers formående?
von auspuff skrev:Sagen er nemlig den, at det du her beskriver at du mangler, slet ikke findes i virkeligheden.
For dem der ikke har prøvet det, så kan jeg fortælle, at oplever man et symfoniorkester, så kan man konstatere, at ligegyldigt hvor kraftigt der spilles, så bevarer lyden en smoothness
mr.superetik skrev:von auspuff skrev:Sagen er nemlig den, at det du her beskriver at du mangler, slet ikke findes i virkeligheden.
For dem der ikke har prøvet det, så kan jeg fortælle, at oplever man et symfoniorkester, så kan man konstatere, at ligegyldigt hvor kraftigt der spilles, så bevarer lyden en smoothnessJeg er fuldstændig uenig. Kim har ret. Violiner kan både være smoothe og hårde.På baggrund af dit indlæg tillod jeg mig at stille mig selv spørgsmålet om du rent faktisk har været til live koncert indenfor de sidste 5-6 år. Det kan jo være du helt har glemt hvordan virkeligheden kan lyde.
Alt afhænger jo af hvilken plads man har i salen. Ingen får tildelt samme plads som mikrofonerne. Det er måske forklaringen på hvorfor ingen kan genkende lyden fra en koncert man selv har været tilstede ved. Vi har faktiskt lavet optagelser i Herlev HiFi klub og ingen kunne genkende den reproducerede lyd.
Hurtig skrev:Er det virkelig rigtigt, at den omtalte Crown er udstyret med 2SC2837 som udgangstransistorer???
hansen skrev:Hurtig skrev:Er det virkelig rigtigt, at den omtalte Crown er udstyret med 2SC2837 som udgangstransistorer???
Jeg kan kun finde datablad paa en plastik-udgave fra Sanken. Kan den have andre data naar den er i metalhus? Jeg mener Crown's er lavet hos Motorola, men er ikke 100% paa det.
Her finder du MOSPEC http://www.datasheetcatalog.com/datasheets_pdf/2/S/C/2/2SC2837.shtml
mr.superetik skrev:von auspuff skrev:Sagen er nemlig den, at det du her beskriver at du mangler, slet ikke findes i virkeligheden.
For dem der ikke har prøvet det, så kan jeg fortælle, at oplever man et symfoniorkester, så kan man konstatere, at ligegyldigt hvor kraftigt der spilles, så bevarer lyden en smoothnessJeg er fuldstændig uenig. Kim har ret. Violiner kan både være smoothe og hårde.På baggrund af dit indlæg tillod jeg mig at stille mig selv spørgsmålet om du rent faktisk har været til live koncert indenfor de sidste 5-6 år. Det kan jo være du helt har glemt hvordan virkeligheden kan lyde.
Violiner kan spille højt.
Men ved 18 KHz kan de ikke.
Du kan såmænd stille dig selv alle mulige spørgsmål, men jeg er ofte til koncert.
Senest var det klaver af Chopin, Debussy og Rachmaninof og hvis lokalet er stort nok, så lyder selv et klaver ganske smooth og endda med en stærk pianist ved klaviaturet. Det gør det ikke hjemme hos mig pga. roomgain og den begrænsede afstand, men i musikhuset gør det ligesom violinerne.
von Auspuff skrev:Her finder du MOSPEC http://www.datasheetcatalog.com/datasheets_pdf/2/S/C/2/2SC2837.shtml
Tilbage til Teknologi, Teknik & Teori
Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 0 gæster