Læs artikel her. http://ekstrabladet.dk/kup/elektronik/a ... .ece#ed_op#br>
Hvis link adresse er flyttet, så søg i stedet på www.ekstrabladet.dk og ordet "printer")
Når test er absolut værdiløse
Farvelaser printeren Konica Minolta 2530DL får meget overraskende testens laveste karakter.
Det hedder i testens konklusion:
"Når farverne blandes til fotos, går
det grueligt galt. Derudover trækker den tonerspor.
Lav indkøbspris, glimrende sidepris på sorte udskrifter og mange funktioner.
Men den er virkelig dårlig til at blande farver, og det trækker karakteren helt
ned."
(Karakteren er nede på 50 ud af 100)
http://www.komputer.dk/polopoly.jsp?d=517&a=9750
Desværre for troværdiheden af denne test, er præcis samme maskine, med samme testmetode og af samme blad foretaget for kun 1 år siden
Der kom testholdet frem til præsis det modsatte resultat!
Den "gamle" test konkludere nemlig
"Og kvaliteten er rigtig fin.Især grafikÂtesten klarer denne printer fremragende med skarpe, flotte farver og fine streger.
Klar favorit, hvis ens dokumenter indeholder grafer og anden grafik. Fotoudskriften er god, og sort-hvid kvaliteten er også fin.
Selv om denne printer ikke giver den absolut bedste kvalitet, så giver hastigheden og de mange gode løsninger bonus."
http://www.komputer.dk/polopoly.jsp?d=517&a=7650
(Karakteren er på 92 ud af 100, hvilket i øvrigt passer fint med øvrige anmeldelser af maskinen der findes på nettet..)
Ingen får mig til at sige direkte at der er tale om bestilt arbejde, men det er
velkendt at en god test kan sælge flere produkter af pågældende vare og at annoncekroner også kan havde betydning for en bedømmelse...
Det er yderst pinligt at man er blevet afsløret i at
offentliggøre to vidt forskellige resultater på bagrund af samme test
og maskine, hvilket bør giver stof til eftertanke.
Det er for første gang direkte bevist at der hos nogle blade manipuleres med disse test efter behov, og at test ofte ikke er det papir værd det er skrevet på.
Denne artikel må du gerne offentlig gøre i andre relevante forums som du har kendskab til.