Thomas Sillesen skrev:Peters ide med samarbejde er da god, det er jo også derfor DHES laver en udstilling for ALLE. At lave butikker er dog nok et både stort og kapitalkrævende skridt, men man kunne da også forestille sig at man i fællesskab deltog i udstillinger, f.eks Munchen. Det kunne mindske omkostninger, og man var flere til at hjælpe hinanden + gennemslagskraften er mange gange størrere når man står sammen.
MGP Projects kender jeg slet ikke (sorry) men det er da et sted hvor Kim og Co fra H-M bør gøre en forskel, og få checket både firma og produkter i form af tests og besøgsartikler, for det jeg savner er jo også det der med fingeren på pulsen. Kibri som jeg kender lidt til er et andet eksempel SES har jo helt ret, det er spændende produkter, og udover tests, burde der da også være besøgsartikler så vi kan se hvad det er for nogle folk, og hvorfor de laver deres højttalere som de gør. En side som H-M bør jo være nysgerrig på vores alles vegne, det er jo også mest det jeg henviste til da jeg skrev, "Fuuuuuuuck vi er cooole" for det var jo patriotismen jeg ville have frem blandt de samlede entusiaster i kongeriget, ikke at vi producenter står frem og overblærer os... DET ville hurtigt blive kvalmt at høre på
det med Munchen lyder som en glimrende ide.Jeg synes det i så fald ville være en rigtig god ide om Thomas Sillesen organiserede en fælles transport i eksempelvis bus dertil.På vejen derned kunne vi så blive sammentømret.
Alternativt ved jeg at DSB har Sparnight rejser til 221 kr. pr. vej
mr.antisilver skrev:det med Munchen lyder som en glimrende ide.Jeg synes det i så fald ville være en rigtig god ide om Thomas Sillesen organiserede en fælles transport i eksempelvis bus dertil.På vejen derned kunne vi så blive sammentømret.
Alternativt ved jeg at DSB har Sparnight rejser til 221 kr. pr. vej
Thomas Sillesen skrev:Der er 2 muligheder; enten har forhandlerne slet ikke fattet hvad der rører sig... eller også er debatten lettere afsporet i forhold til hvad der rører sig.Interessant debat. Jeg kan dog ikke helt gennemskue om du skyder efter forhandlerne, fagpressen, forbrugerne, eller alle tre. Men jeg vil da gerne repræsentere mig selv som forhandler i denne diskussion:Punkt 1: Mht. Mike Thomas, så fremgår det klart af hjemmesiden hvorfor de lever en skjult tilværelse: "This product can only be purchased at this website." Der er stadig en masse mennesker der mener at forhandleren i bund og grund bare er et fordyrende mellemled, og at direkte salg fra producent til forbruger via nettet må være den bedste måde at få de bedste produkter til laveste priser. Som en producent der sætter ret høje krav til sine forhandlere, kan du vel kun være enig med mig i at forhandlerne har en særdeles vigtig opgave, der ganske enkelt går ud på at vise folk hvad der findes. Hvis et produkt ikke er ude hos nogen forhandlere, så kender forbrugerne det naturligt nok ikke, og et produkt som forbrugerne ikke kan gå ind til en forhandler og lytte til, er naturligt nok ikke så interessant at skrive om for fagpressen, medmindre producenten har formået at overbevise journalisterne om at de sidder med en teknisk genialitet. Derfor kan jeg kun sige at hvis Mike Thomas føler sig overset på det danske marked, så er det deres egen skyld - de har selv taget dette valg.Bortset fra det: En forhandler kan helt grundlæggende have to forskellige incitamenter til at tage et bestemt produkt ind i sortimentet: Det ene er at forbrugerne efterspørger produktet. Hvis et produkt omtales meget, hvadenten det er i fagpressen, den kulørte presse, eller i net-fora osv, så opstår der en naturlig efterspørgsel fra kunderne, og nogle butikker vil så tage handsken op. For at give et eksempel, så er det derfor vi sælger harddisk-optagere.Problemet for de danske producenter er så at overbevise forbrugerne om at netop deres produkter er værd at efterspørge. Hvis efterspørgslen skal starte hos forbrugeren, så skal der helst følge en historie med produktet. Det er ikke nok at lave et godt produkt, det skal helst være nyskabende. Men hvad er det egentlig i bund og grund at de danske producenter er gode til? Er det at være nyskabende? Er Thule, som du selv nævner, nyskabende? Hvad har der været snakket mest om ved Densen's nye integrerede forstærker - den specielle volumenkontrol, eller hvordan forstærkeren rent faktisk lyder?Den anden mulighed er at forhandleren ser et produkt som han kan overbevise kunderne om er et interessant produkt. Det kræver én af to ting: Det oplagte er samme situation, man står med et produkt hvor man kan fortælle en historie om hvorfor netop dette produkt er anderledes end alt muligt andet. Det kan være at små enheder er hurtigere end store, at balanceret opbygning er bedre end ubalanceret, at en bestemt volumenkontrol giver bedre lyd osv osv. Samme problem, hvorfor skulle man som forbruger vælge et bestemt produkt ud fra om teknologien er nyskabende eller ej? Hvadenten det er en dansk opfindelse eller ej?Den anden mulighed er at produktet ganske enkelt lyder bedre end de øvrige produkter i butikken. Det er eksempelvis derfor vi sælger DLS, man kan sætte en hvilken som helst højttaler i samme prisklasse op ved siden af en R55, og størstedelen af kunderne vil vælge DLS'en - på trods af at den stort set er så simpelt opbygget som nogen højttaler kan være. I dette tilfælde er det ikke vigtigt om produktet er dansk eller ej - hvis det ikke lyder bedre end det produkt man sammenligner med, så vælger kunderne det ikke.Jeg vil påstå at størstedelen af den hifi der sælges, sælges på historien mere end lyden. Så kan de danske producenter og forhandlere vælge om de vil forsøge at ændre denne holdning og overbevise folk om at de skal lytte til lyden i stedet for at lytte til historien, eller om de vil forsøge at gøre netop deres historie mere interessant for de danske forbrugere. For mig at se er en ny waveguide med så og så fantastisk spredning ikke et klap værd for forbrugeren, hvis det færdige produkt ikke lyder godt. Hvorfor skulle forbrugeren interessere sig for et dårligt lydende produkt, blot fordi teknologien indeholder et potentiale der måske om tre år findes i et produkt der lyder godt?Kort sagt: De eneste der kan øge interessen for de danske producenter, er - de danske producenter. Problemet er som jeg ser det slet ikke at fagpresse og forbrugere ikke tør smide armene i vejret over et nyskabende/vellydende produkt (tværtimod da, det diskuteres jo heftigt at danske anmeldelser er alt for positive!). Problemet er imho nærmere at producenterne ikke råber højt nok om netop deres produkters fortræffeligheder. Jeg forstår ikke at du på én gang kan sige at du synes der råbes for lidt om danske produkters fortræffeligheder, og så samtidigt ikke vil sende dine produkter til test?
Jonas Bojer skrev:Den danske HIFI brance er selv skyld i at hovedparten af folk høre 10.000 dårlige numre på MP3 afspilleren i stedet for 500 gode musikalske numre som giver gåsehud og en stor oplevelse.
Jeg vil hellere sige at de danske producenter skal til at lave bedre produkter så kommer den gode omtale helt af sig selv og så lad da folk LYTTE MUSIK i stedet for at sælge ting på teknik og rabatter, I skyder jer selv i skoene efter min mening på denne måde.
Mine erfaring er at folk gerne giver 10.000kr mere for et anlæg end planlagt, hvis en GOD forhandler formår at vise at de får mere for pengene.
vilmann skrev:
Hvorfor er der ingen der stopper og siger "Nej nu kan det faneme være nok! Jeg vil have noget ordentligt at spise!
Pyt skal du have et ordentligt anlæg har du alligevel kun råd til havregrød
Hilsen Jonas Bojer
Desværre har vi en regering i Danmark der i høj grad lader middelmådigheden råde. Smagsdommere bliver ekskommunikeret, fordi ingen skal bestemme hvad der er godt.
Men for hulen! Hvordan skal hr. menig dansker så finde ud af hvad der er godt?
Støtte til musik bliver uddelt efter hvem der sælger flest billetter. For fanden da! Der får vi da ikke bedre musik af. Det hele ender jo som P3!
Jonas Bojer skrev:vilmann skrev:
Hvorfor er der ingen der stopper og siger "Nej nu kan det faneme være nok! Jeg vil have noget ordentligt at spise!Pyt skal du have et ordentligt anlæg har du alligevel kun råd til havregrød
Hilsen Jonas Bojer
Tilbage til Generelt & Andet Hi-Fi
Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 4 gæster