3DX skrev:et problem er måske at folk ikke ved hvordan det virker:
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=67019&KW=boman&PN=0&TPN=2
men hvis man har bestemt sig er argumenter jo ikke til ret meget
3DX skrev:et problem er måske at folk ikke ved hvordan det virker:
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=67019&KW=boman&PN=0&TPN=2
men hvis man har bestemt sig er argumenter jo ikke til ret meget
Karsten Sømand skrev:3DX skrev:et problem er måske at folk ikke ved hvordan det virker:
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=67019&KW=boman&PN=0&TPN=2
men hvis man har bestemt sig er argumenter jo ikke til ret megetTjo, men går det ikke begge veje?!Venlig julehilsenKarsten
lydkaj skrev:3DX skrev:et problem er måske at folk ikke ved hvordan det virker:
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=67019&KW=boman&PN=0&TPN=2
men hvis man har bestemt sig er argumenter jo ikke til ret megetHvad skulle det hjælpe at vide nøjagtigt hvordan det virker teoretisk, når man tydeligt kan hører at det ikke virker i praksis. og her skulle man måske igen sige at uforstærket live musik er referencen
3DX skrev:lydkaj skrev:3DX skrev:et problem er måske at folk ikke ved hvordan det virker:
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=67019&KW=boman&PN=0&TPN=2
men hvis man har bestemt sig er argumenter jo ikke til ret megetHvad skulle det hjælpe at vide nøjagtigt hvordan det virker teoretisk, når man tydeligt kan hører at det ikke virker i praksis. og her skulle man måske igen sige at uforstærket live musik er referencen
nej ingen er tvunget til at sætte sig ind i tingene, før de har bestemt sig.
jeg hører meget meget lidt uforstærket musik, så allerede der er vi nok uenige, om selv udgangs punktet.
lydkaj skrev:3DX skrev:lydkaj skrev:3DX skrev:et problem er måske at folk ikke ved hvordan det virker:
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=67019&KW=boman&PN=0&TPN=2
men hvis man har bestemt sig er argumenter jo ikke til ret megetHvad skulle det hjælpe at vide nøjagtigt hvordan det virker teoretisk, når man tydeligt kan hører at det ikke virker i praksis. og her skulle man måske igen sige at uforstærket live musik er referencen
nej ingen er tvunget til at sætte sig ind i tingene, før de har bestemt sig.
jeg hører meget meget lidt uforstærket musik, så allerede der er vi nok uenige, om selv udgangs punktet.Må jeg så være så fri at spørge om hvad du så bruger som reference, hvad der lyder fedest måske, eller måske hvad der sælger bedst
Karsten Sømand skrev:lydkaj skrev:vinylfreak skrev:lydkaj skrev:Der er vil ingen der tager hifi seriøst og samtidig bruger basreflex
Efter at have taget et hurtigt rundkig blandt de største producenter, ser det ud til at de næsten alle sammen er uenige med dig. Hverken du eller jeg har har hørt samtlige basreflekskonstruktioner, så jeg vil måske vove påstanden at ingen af os er 100% kvalificeret til at udtale sig om hvorvidt basrefleks kan bruges til hifi eller ej
God jul og godt nytår
Det kan anbefales at man hører musik i stedet for at snakke om detJeg tro efterhånden jeg har hørt nok senest inde på messen, og jeg har selv haft 4-5 stykker der alle er blevet lukket, man kan også bruge sin sunde fornuft , impedans kurven er syg, impuls gengivelsen er ikke optimal, og princippet kan vil sammenlignes med at puste i en flaske.
Jeg skal ikke udelukke at der stå noget et sted der virker det er bare sjov at man aldrig ser eller hører dem.Jeg har ikke selv afskrevet basrefleksprincippet - på det teoretiske plan, i det mindste. Har engang læst en lyttetest skrevet af en meget kritisk lytter. Her blev beskrevet en basreflekskonstruktion, som var i orden!!! Lyder lovende!Jeg har naturligvis ikke hørt alle højttalere i verden, men har dog efterhånden hørt en del. Senest inde på HiFi-messen i København. Som Lydkaj, så har jeg endnu selv til gode at høre en basreflekskonstruktion, som duer. Meen, tror da på at den findes - et sted derudeKarsten
Har du haft Agent Mulder på besøg i maskinrummet på jagt efter små mænd i blå kedeldragter
3DX skrev:lydkaj skrev:3DX skrev:
nej ingen er tvunget til at sætte sig ind i tingene, før de har bestemt sig.
jeg hører meget meget lidt uforstærket musik, så allerede der er vi nok uenige, om selv udgangs punktet.Må jeg så være så fri at spørge om hvad du så bruger som reference, hvad der lyder fedest måske, eller måske hvad der sælger bedst
tror ikke det sælger specielt godt... de har det ikke i Fona og el-mutanten
Alisson Krauss
Joe Campbell
Shara MacLain
Bruce S.
Pink F.
Roger W.
osv...
gider ikke lade mit musik valg styre af om der er en ledning i R. men om det rør noget i mig.
Ja så er vi vidst ved at når ind til sagens kerne.
lydkaj skrev:Ja så er vi vidst ved at når ind til sagens kerne.3DX skrev:lydkaj skrev:3DX skrev:
nej ingen er tvunget til at sætte sig ind i tingene, før de har bestemt sig.
jeg hører meget meget lidt uforstærket musik, så allerede der er vi nok uenige, om selv udgangs punktet.Må jeg så være så fri at spørge om hvad du så bruger som reference, hvad der lyder fedest måske, eller måske hvad der sælger bedst
tror ikke det sælger specielt godt... de har det ikke i Fona og el-mutanten
Alisson Krauss
Joe Campbell
Shara MacLain
Bruce S.
Pink F.
Roger W.
osv...
gider ikke lade mit musik valg styre af om der er en ledning i R. men om det rør noget i mig.
Vrøvl!
Ikke nok med at du ikke bryder dig om at alle ikke er enige med dig når det kommer til konstruktionsprincipper, du har også patent på hvad der er god musik og hvad andre bør mene om musik?
Jeg ved godt du ikke skrev det sådan, men det ligger jo implicit i dit svar.
Den køber jeg simpelt hen ikke. Alene den holdning gør at jeg har meget svært ved at tage dine "råd" eller meninger seriøse. Jeg synes nærmest det virker utrolig indsvævret.
/vilmann
PS: Og mens jeg nu er igang, skal jeg lige minde om, at den store skyder ikke er ret langt væk. Du, arsenix og et par stykker til bør kraftigt overveje at benytte lidt længere tid på at svare. Både her, og i andre tråde.
Jeg nægter at lægge fritid til jeres højrøvede og nedladende skriverier
arsenix skrev:Karsten Sømand skrev:lydkaj skrev:vinylfreak skrev:lydkaj skrev:Der er vil ingen der tager hifi seriøst og samtidig bruger basreflex
Efter at have taget et hurtigt rundkig blandt de største producenter, ser det ud til at de næsten alle sammen er uenige med dig. Hverken du eller jeg har har hørt samtlige basreflekskonstruktioner, så jeg vil måske vove påstanden at ingen af os er 100% kvalificeret til at udtale sig om hvorvidt basrefleks kan bruges til hifi eller ej
God jul og godt nytår
Det kan anbefales at man hører musik i stedet for at snakke om detJeg tro efterhånden jeg har hørt nok senest inde på messen, og jeg har selv haft 4-5 stykker der alle er blevet lukket, man kan også bruge sin sunde fornuft , impedans kurven er syg, impuls gengivelsen er ikke optimal, og princippet kan vil sammenlignes med at puste i en flaske.
Jeg skal ikke udelukke at der stå noget et sted der virker det er bare sjov at man aldrig ser eller hører dem.Jeg har ikke selv afskrevet basrefleksprincippet - på det teoretiske plan, i det mindste. Har engang læst en lyttetest skrevet af en meget kritisk lytter. Her blev beskrevet en basreflekskonstruktion, som var i orden!!! Lyder lovende!Jeg har naturligvis ikke hørt alle højttalere i verden, men har dog efterhånden hørt en del. Senest inde på HiFi-messen i København. Som Lydkaj, så har jeg endnu selv til gode at høre en basreflekskonstruktion, som duer. Meen, tror da på at den findes - et sted derudeKarstenHar du haft Agent Mulder på besøg i maskinrummet på jagt efter små mænd i blå kedeldragter
Så små er vi altså heller ikke, ha ha! Glæder mig, at du kan læse indenad - "derude"....
Karsten
vilmann skrev:lydkaj skrev:Ja så er vi vidst ved at når ind til sagens kerne.3DX skrev:lydkaj skrev:3DX skrev:
nej ingen er tvunget til at sætte sig ind i tingene, før de har bestemt sig.
jeg hører meget meget lidt uforstærket musik, så allerede der er vi nok uenige, om selv udgangs punktet.Må jeg så være så fri at spørge om hvad du så bruger som reference, hvad der lyder fedest måske, eller måske hvad der sælger bedst
tror ikke det sælger specielt godt... de har det ikke i Fona og el-mutanten
Alisson Krauss
Joe Campbell
Shara MacLain
Bruce S.
Pink F.
Roger W.
osv...
gider ikke lade mit musik valg styre af om der er en ledning i R. men om det rør noget i mig.Vrøvl!
Ikke nok med at du ikke bryder dig om at alle ikke er enige med dig når det kommer til konstruktionsprincipper, du har også patent på hvad der er god musik og hvad andre bør mene om musik?
Jeg ved godt du ikke skrev det sådan, men det ligger jo implicit i dit svar.
Den køber jeg simpelt hen ikke. Alene den holdning gør at jeg har meget svært ved at tage dine "råd" eller meninger seriøse. Jeg synes nærmest det virker utrolig indsvævret.
/vilmann
PS: Og mens jeg nu er igang, skal jeg lige minde om, at den store skyder ikke er ret langt væk. Du, arsenix og et par stykker til bør kraftigt overveje at benytte lidt længere tid på at svare. Både her, og i andre tråde.
Jeg nægter at lægge fritid til jeres højrøvede og nedladende skriverier
Arh, Vilmann. Synes du måske tager Lydkajs skriveri en kende for nært. For lang tid siden, i en anden tråd her på sitet, har jeg skrevet en del om hvad der lyder "korrekt" og hvad der lyder "godt / fedt".
Der er jo ingen tvivl om, at man bør tage analoge instrumenter i brug, når man skal trimme / evaluere et højttalersystem (eller komplet HiFi-system for den sags skyld) med hensyn til korrekt gengivelse.
Som jeg skrev dengang, er der jo faktisk forskel på High Fidelity (høj troværdighed) og "Absolute Fidelity" (Absolut / maksimal troværdighed). Jeg vil sige, at de to ting ikke nødvendigvis hænger uadskilleligt sammen.
Forstået på den måde, at fordi et system er trimmet maksimalt op, så det kan gengive violiner osv. så tæt på "korrekt" som muligt, så er det ikke ensbetydende med at det ikke kan gengive rock-musik og andre stilarter indenfor musik (har selv sådan et sæt HT´ere stående!!!). Som flere ved, så hører jeg både klassisk, blues osv., men også rock i en ganske kontant udførelse - om jeg så må kalde det .
Går man ud og trimmer sit anlæg efter f. eks. Kraftwerk og Depeche Mode (for nu at tage nogle populære, elektroniske eksempler, som jeg selv godt kan lide (!)), så er man ingenlunde sikker på at det kan gengive violiner, celloer osv. "korrekt".
Du har gennem tiden skrevet ganske mange fornuftige indlæg, så jeg tror faktisk vi er enige på dette punkt - eller???
Venlig julehilsen
Karsten
Karsten Sømand skrev:vilmann skrev:lydkaj skrev:Ja så er vi vidst ved at når ind til sagens kerne.3DX skrev:lydkaj skrev:3DX skrev:
nej ingen er tvunget til at sætte sig ind i tingene, før de har bestemt sig.
jeg hører meget meget lidt uforstærket musik, så allerede der er vi nok uenige, om selv udgangs punktet.Må jeg så være så fri at spørge om hvad du så bruger som reference, hvad der lyder fedest måske, eller måske hvad der sælger bedst
tror ikke det sælger specielt godt... de har det ikke i Fona og el-mutanten
Alisson Krauss
Joe Campbell
Shara MacLain
Bruce S.
Pink F.
Roger W.
osv...
gider ikke lade mit musik valg styre af om der er en ledning i R. men om det rør noget i mig.Vrøvl!
Ikke nok med at du ikke bryder dig om at alle ikke er enige med dig når det kommer til konstruktionsprincipper, du har også patent på hvad der er god musik og hvad andre bør mene om musik?
Jeg ved godt du ikke skrev det sådan, men det ligger jo implicit i dit svar.
Den køber jeg simpelt hen ikke. Alene den holdning gør at jeg har meget svært ved at tage dine "råd" eller meninger seriøse. Jeg synes nærmest det virker utrolig indsvævret.
/vilmann
PS: Og mens jeg nu er igang, skal jeg lige minde om, at den store skyder ikke er ret langt væk. Du, arsenix og et par stykker til bør kraftigt overveje at benytte lidt længere tid på at svare. Både her, og i andre tråde.
Jeg nægter at lægge fritid til jeres højrøvede og nedladende skriverier
Arh, Vilmann. Synes du måske tager Lydkajs skriveri en kende for nært. For lang tid siden, i en anden tråd her på sitet, har jeg skrevet en del om hvad der lyder "korrekt" og hvad der lyder "godt / fedt".
Der er jo ingen tvivl om, at man bør tage analoge instrumenter i brug, når man skal trimme / evaluere et højttalersystem (eller komplet HiFi-system for den sags skyld) med hensyn til korrekt gengivelse.
man skal bruge det musik man hører, og trimme det, så man syntes det lyder rigtigt / som man vil ha' det.
hvorfor skulle en der lytter til Ramstain, Trente Møller eller Tiesto, bruge en 2 mic. optagelse af en gang Caminante jazz til at trimme anlæg med ?
med mindre "i" nu også mener i ikke blot skal fortælle os at vi ikke kan hører, men altså også hører det forkerte, så er vi da godt nok langt ude.
prøv nu liiiiig at komme ned fra Due flye højde
lydkaj skrev:3DX skrev:lydkaj skrev:3DX skrev:
nej ingen er tvunget til at sætte sig ind i tingene, før de har bestemt sig.
jeg hører meget meget lidt uforstærket musik, så allerede der er vi nok uenige, om selv udgangs punktet.Må jeg så være så fri at spørge om hvad du så bruger som reference, hvad der lyder fedest måske, eller måske hvad der sælger bedst
tror ikke det sælger specielt godt... de har det ikke i Fona og el-mutanten
Alisson Krauss
Joe Campbell
Shara MacLain
Bruce S.
Pink F.
Roger W.
osv...
gider ikke lade mit musik valg styre af om der er en ledning i R. men om det rør noget i mig.Ja så er vi vidst ved at når ind til sagens kerne.
3DX skrev:Karsten Sømand skrev:vilmann skrev:lydkaj skrev:Ja så er vi vidst ved at når ind til sagens kerne.3DX skrev:lydkaj skrev:3DX skrev:
nej ingen er tvunget til at sætte sig ind i tingene, før de har bestemt sig.
jeg hører meget meget lidt uforstærket musik, så allerede der er vi nok uenige, om selv udgangs punktet.Må jeg så være så fri at spørge om hvad du så bruger som reference, hvad der lyder fedest måske, eller måske hvad der sælger bedst
tror ikke det sælger specielt godt... de har det ikke i Fona og el-mutanten
Alisson Krauss
Joe Campbell
Shara MacLain
Bruce S.
Pink F.
Roger W.
osv...
gider ikke lade mit musik valg styre af om der er en ledning i R. men om det rør noget i mig.Vrøvl!
Ikke nok med at du ikke bryder dig om at alle ikke er enige med dig når det kommer til konstruktionsprincipper, du har også patent på hvad der er god musik og hvad andre bør mene om musik?
Jeg ved godt du ikke skrev det sådan, men det ligger jo implicit i dit svar.
Den køber jeg simpelt hen ikke. Alene den holdning gør at jeg har meget svært ved at tage dine "råd" eller meninger seriøse. Jeg synes nærmest det virker utrolig indsvævret.
/vilmann
PS: Og mens jeg nu er igang, skal jeg lige minde om, at den store skyder ikke er ret langt væk. Du, arsenix og et par stykker til bør kraftigt overveje at benytte lidt længere tid på at svare. Både her, og i andre tråde.
Jeg nægter at lægge fritid til jeres højrøvede og nedladende skriverier
Arh, Vilmann. Synes du måske tager Lydkajs skriveri en kende for nært. For lang tid siden, i en anden tråd her på sitet, har jeg skrevet en del om hvad der lyder "korrekt" og hvad der lyder "godt / fedt".
Der er jo ingen tvivl om, at man bør tage analoge instrumenter i brug, når man skal trimme / evaluere et højttalersystem (eller komplet HiFi-system for den sags skyld) med hensyn til korrekt gengivelse.
man skal bruge det musik man hører, og trimme det, så man syntes det lyder rigtigt / som man vil ha' det.
hvorfor skulle en der lytter til Ramstain, Trente Møller eller Tiesto, bruge en 2 mic. optagelse af en gang Caminante jazz til at trimme anlæg med ?
med mindre "i" nu også mener i ikke blot skal fortælle os at vi ikke kan hører, men altså også hører det forkerte, så er vi da godt nok langt ude.
prøv nu liiiiig at komme ned fra Due flye højde
Karsten Sømand skrev:3DX skrev:Karsten Sømand skrev:vilmann skrev:lydkaj skrev:Ja så er vi vidst ved at når ind til sagens kerne.3DX skrev:lydkaj skrev:3DX skrev:
nej ingen er tvunget til at sætte sig ind i tingene, før de har bestemt sig.
jeg hører meget meget lidt uforstærket musik, så allerede der er vi nok uenige, om selv udgangs punktet.Må jeg så være så fri at spørge om hvad du så bruger som reference, hvad der lyder fedest måske, eller måske hvad der sælger bedst
tror ikke det sælger specielt godt... de har det ikke i Fona og el-mutanten
Alisson Krauss
Joe Campbell
Shara MacLain
Bruce S.
Pink F.
Roger W.
osv...
gider ikke lade mit musik valg styre af om der er en ledning i R. men om det rør noget i mig.Vrøvl!
Ikke nok med at du ikke bryder dig om at alle ikke er enige med dig når det kommer til konstruktionsprincipper, du har også patent på hvad der er god musik og hvad andre bør mene om musik?
Jeg ved godt du ikke skrev det sådan, men det ligger jo implicit i dit svar.
Den køber jeg simpelt hen ikke. Alene den holdning gør at jeg har meget svært ved at tage dine "råd" eller meninger seriøse. Jeg synes nærmest det virker utrolig indsvævret.
/vilmann
PS: Og mens jeg nu er igang, skal jeg lige minde om, at den store skyder ikke er ret langt væk. Du, arsenix og et par stykker til bør kraftigt overveje at benytte lidt længere tid på at svare. Både her, og i andre tråde.
Jeg nægter at lægge fritid til jeres højrøvede og nedladende skriverier
Arh, Vilmann. Synes du måske tager Lydkajs skriveri en kende for nært. For lang tid siden, i en anden tråd her på sitet, har jeg skrevet en del om hvad der lyder "korrekt" og hvad der lyder "godt / fedt".
Der er jo ingen tvivl om, at man bør tage analoge instrumenter i brug, når man skal trimme / evaluere et højttalersystem (eller komplet HiFi-system for den sags skyld) med hensyn til korrekt gengivelse.
man skal bruge det musik man hører, og trimme det, så man syntes det lyder rigtigt / som man vil ha' det.
hvorfor skulle en der lytter til Ramstain, Trente Møller eller Tiesto, bruge en 2 mic. optagelse af en gang Caminante jazz til at trimme anlæg med ?
med mindre "i" nu også mener i ikke blot skal fortælle os at vi ikke kan hører, men altså også hører det forkerte, så er vi da godt nok langt ude.
prøv nu liiiiig at komme ned fra Due flye højde
Som bekendt er jeg ikke så hurtigt opfattende, så hjælp mig lige (og andre?) med at få nogle nye referencer. Hvem er "Ramstain" - har søgt nettet tyndt, men kan ikke finde dem .Og for bedre at kunne forstå dette indlæg med utroligt højt lixtal, vil du så ikke være rar at oversætte hele kommende sætning, så vi andre dødelige kan forstå det. Håber jo ikke at der skal liiiiig på bordet:Citat 3DX: prøv nu liiiiig at komme ned fra Due flye højdeGod jul!Karsten
Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 3 gæster