ZIG skrev:Endnu et par anbefalinger til sanserne:
Zig
Jeg her en naturlig forekomst i lejligheden, et nøglehul imellem en vestvendt stue og en mørk entregurdet skrev:Hvor mange af jer har oplevet magien i et camera obscura?
a2zinck skrev:enter action i smilebyens aros frem til 26. april.
[ENTER ACTION – Digital Art Now viser den nyeste og mest innovative kunst, der er skabt af tidens digitale teknologi. For den perlerække af internationale kunstnere, der medvirker, udgør computeren så at sige deres pensel og palet. Dette udmønter sig i så forskellige værker som robotkunst, 3D-film, interaktive installationer, netkunst og sågar maleri med udgangspunkt i computerspillets motiver. Alle værker har det tilfælles, at de udfordrer kunstværkets almindelige rammer og skaber helt nye oplevelser, der ofte baserer sig på interaktionen mellem menneske og kunstværk. Med et poetisk og kropsligt nærvær formår den digitale kunst på ENTER ACTION – Digital Art Now at forbinde os med vores medmennesker og vores omverden.
I en tid, hvor verden primært kommunikerer via de digitale medier, og
hvor menneskets sociale liv for en stor dels vedkommende finder sted
foran computeren, tager ENTER ACTION – Digital Art Now disse medier med ind i kunstverdenen for også her at lade computeren give verden helt nye billeder.]
dribler selv derind tirsdag og ser frem til at blive udfordret igennem den digitale interaktion. giv lyd, hvis I ønsker smagsdommeri ovenpå visittet.
/z
macwerk skrev:Jeg her en naturlig forekomst i lejligheden, et nøglehul imellem en vestvendt stue og en mørk entregurdet skrev:Hvor mange af jer har oplevet magien i et camera obscura?
Jeg synes at Abelardo Morell's billeder lugter lidt af at han har benyttet et objektiv for at øge lysstyrken
Nu er jeg godtnok langtfra nogen fotografisk ørn, men jeg forestiller mig, at lysstyrken kun kan øges ved at formindske billedfladen, og det synes jeg ikke ser ud til er tilfældet? Her er et par billeder fra en fotoworkshop i Maassluis, Holland, der viser processen:
Toldhuset ved havnen, hvori seancen skal foregå.
Dagslyset kvæles
Giver det mening?
...først når man ser det på hovedet!
Det er jo iøvrigt søgt sandsynliggjort at kunstmalere i tidligere tider flittigt benyttede princippet, bl.a. den halvobskure Johannes Vermeer, hvis livsproduktion var begrænset til ca. 30 værker, der til gengæld er mesterværker, som fx:
Johannes Vermeer: Officer and a laughing girl (1657 - 59)
Mvh
Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 1 gæst