Raskolnikov skrev:Ahh dette havde jeg lige overset i deres handelbetingelser!!
"Varer der er gået i stykker under transporten er Post Danmarks ansvar."
Nu håber jeg da min plade kommer frem i godt behold! Men hvis en plade feks er skæv hvordan afgører man så om det er sket i posten?
Chr. R. skrev:Raskolnikov skrev:Ahh dette havde jeg lige overset i deres handelbetingelser!!
"Varer der er gået i stykker under transporten er Post Danmarks ansvar."
Nu håber jeg da min plade kommer frem i godt behold! Men hvis en plade feks er skæv hvordan afgører man så om det er sket i posten?
Selvsagt Post Danmark der laver bøffen, men det er så et internt anliggende mellem firmaet og posten. Firmaet er ALTID ansvarlig for varen indtil den når din dør, hvis handlen er et såkaldt "Forbrugerkøb". Og firmaet kan ikke opsætte egne regler der strider mod gældende lovgivning.
Kilde: Købeloven
"Leveringsstedet
§ 73. Skal sælgeren sende salgsgenstanden, anses levering for sket, når genstanden er kommet i køberens besiddelse."
Raskolnikov skrev:Chr. R. skrev:Raskolnikov skrev:Ahh dette havde jeg lige overset i deres handelbetingelser!!
"Varer der er gået i stykker under transporten er Post Danmarks ansvar."
Nu håber jeg da min plade kommer frem i godt behold! Men hvis en plade feks er skæv hvordan afgører man så om det er sket i posten?
Selvsagt Post Danmark der laver bøffen, men det er så et internt anliggende mellem firmaet og posten. Firmaet er ALTID ansvarlig for varen indtil den når din dør, hvis handlen er et såkaldt "Forbrugerkøb". Og firmaet kan ikke opsætte egne regler der strider mod gældende lovgivning.
Kilde: Købeloven
"Leveringsstedet
§ 73. Skal sælgeren sende salgsgenstanden, anses levering for sket, når genstanden er kommet i køberens besiddelse."
Ok det beroliger mig da lidt.
Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 5 gæster