Nerds.dk - Hifi, Stereo & Lyd Community

TapeConnection

Nyheder fra den danske hifi-branche

Re: Div

Indlægaf klimbim » søn mar 07, 2010 19:24

jensen skrev:
AV Precision skrev:

Helt overordnet: Jeg vil ikke kommentere TC's situation, men pÃ¥ et generelt plan er jeg helt enig med Thomas' indlæg. Det er  i længden sundt for forbrugerne at hifi-branchen bliver "tvunget" til rent faktisk at levere noget for pengene. Jeg synes det er et problem at hifi er blevet degraderet til den "jo dyrere jo bedre" mentalitet der har hersket de senere Ã¥r. Pudsigt nok, sÃ¥ er det dén mentalitet der har skabt problemet med at folk jagter besparelser, nÃ¥r det er prisen der er afgørende for et produkts værdisættelse, sÃ¥ er det jo "bedre" at fÃ¥ et apparat der normalt koster 50.000,- med 30% rabat, end at lede efter dét produkt til 15.000,- der rent faktisk leverer en tilsvarende ydelse men som af samme Ã¥rsag sælges til prisen.

De 100 kroner er mildt sagt rosenrødt. Langt størstedelen af forbrugerne betaler gerne 500,- ekstra for at handle et hifi-produkt i Danmark. Det reelle problem er at 500,- langtfra er nok til at betale dét det koster ekstra at drive en "rigtig" butik frem for en netbutik, og det er da også som regel flere tusinde kroner det drejer sig om. Jeg kan godt forstå at folk så føler at prisforskellen bliver for stor, men som butik må man som Thomas argumenterer for agere efter dét og tilpasse sig, frem for at sætte sig over i hjørnet og tude. Og kan man ikke dét, så må man finde noget andet at lave.

rainman skrev: Hifi er der fÃ¥ butikker  i DK og snart mÃ¥ske næsten ingen

 
Og der er rigtigt mange produkter som findes i danske butikker, som ikke kan købes i Hamburg - det mÃ¥ folk køre sydpÃ¥ efter (eller nordpÃ¥!). Det store problem er at hvis man er distributør af et high-end produkt i Danmark, og ikke lige skaber et midlertidigt boom af et specifikt mærke ved at dumpe priserne for derefter at begrave mærkets relevans i landet, sÃ¥ har man ikke en chance for at sælge nok i et lille land som Danmark til at bære et agentur. Det siger sig selv, at hvis man som distributør sælger 5-10, nogle gange 1-2 produkter om Ã¥ret fra et givent mærke, sÃ¥ kan man ikke blive effektiv nok til at konkurrere med en tysk distributør der fÃ¥r en palle hjem om ugen
 
 
 
 

Otto.

Der sælges nu ikke så meget High-end i tyskland som du tro.

Det med at du ikke kan finde sÃ¥ mange forskelige mærker i tyske shops, det har noget med kontrol at gøre, tager du et andet mærke ind, sÃ¥ kan den importør de jobber mest sammen med finde pÃ¥ at hente sine vare, samt de bruger ogsÃ¥ afbetalng metoden, der blive brugt gode mafiametode.

 
jeg er bestemt ikke enig i at der skulle blive brugt mafiametoder i tyskland jeg driver en lille bitte virksomhed der har hjemme bÃ¥de i danmark og tyskland den har godtnok ikke noget med hifi at gøre. jeg oplever ikke den store forskel pÃ¥ at drive virksomhed i de 2 lande noget er lidt nemmere i dk og andet er lidt nemmere i tyskland sÃ¥dan er det. jeg har ofte brugt tyske hifi butiker hvor man fÃ¥r samme rÃ¥dgivning som i dk det kræver dog at man kan lidt tysk  udvalget er ogsÃ¥ stort set det samme der hvor forskellen ligger er i priserne der kan være op til 30% at spare i forhold til dk nÃ¥r blot man holder sig fra grænsebutikerne hvor priserne er stort set som i dk
Sometimes it`s easier not to be wise
klimbim
Seniormedlem
 
Indlæg: 938
Tilmeldt: man nov 24, 2008 21:13
Geografisk sted: lolland

Indlægaf mogenskamp » søn mar 07, 2010 23:44

virious skrev:I dag kan man om stort set alle produkter læse anmeldelser, bruger-reviews og specs på nettet og det bliver der i fremtiden kun mere af.

Hvad er det en forhandler kan som man ikke kan læse sig til på nettet?

Jeg tror man som forhandler skal se indad og spørge sig selv "Hvad er min viden værd?". For den samme viden kan findes andet steds - og endda gratis!
 
Hej Jeppe
 
Jeg er som udganspunkt enig med dig i, at man kan erhverve sig viden af mange kanaler. Men jeg er ikke enig i, at den viden i praksis har nytteværdi, da hifi handler om sammensætning af kæden. Derudover  kan ingen vide ret meget om, hvilke egentlige præferencer en tilfældig internetanmelder mÃ¥tte have og slet ikke hvorledes det system, han har lagt sine betragtninger til grund pÃ¥, rent faktisk præsterer.
Derfor er jeg faktisk enig med Ole i, at beklage at den gode gamle forhandler, hvor man kan låne mere eller mindre ubegrænset, mister volumen her til lands. Men det er som sådan ikke forhandlerens viden, der er interessant; det er mere muligheden for meget præcist at låne sig til at kunne sammensætte så det passer for den enkelte. Den eneste viden, forhandleren som sådan tilbyder for den erfarne er hans dygtighed til at have interessante produkter i butikken.
 
I virkligheden er internethandel den dyreste form for handel for den seriøse entusiast, dersom produkterne, der bestilles aldrig har været lyttet i praksis. Viden eller mere præcist andres erfaringer og vuderinger bliver her allerhøjest en appetitvæker.
 
mogenskamp
Nyt medlem
 
Indlæg: 29
Tilmeldt: tirs jan 19, 2010 21:43

Re: Div

Indlægaf jensen » man mar 08, 2010 11:35

klimbim skrev:
jensen skrev:
AV Precision skrev:

Helt overordnet: Jeg vil ikke kommentere TC's situation, men pÃ¥ et generelt plan er jeg helt enig med Thomas' indlæg. Det er  i længden sundt for forbrugerne at hifi-branchen bliver "tvunget" til rent faktisk at levere noget for pengene. Jeg synes det er et problem at hifi er blevet degraderet til den "jo dyrere jo bedre" mentalitet der har hersket de senere Ã¥r. Pudsigt nok, sÃ¥ er det dén mentalitet der har skabt problemet med at folk jagter besparelser, nÃ¥r det er prisen der er afgørende for et produkts værdisættelse, sÃ¥ er det jo "bedre" at fÃ¥ et apparat der normalt koster 50.000,- med 30% rabat, end at lede efter dét produkt til 15.000,- der rent faktisk leverer en tilsvarende ydelse men som af samme Ã¥rsag sælges til prisen.

De 100 kroner er mildt sagt rosenrødt. Langt størstedelen af forbrugerne betaler gerne 500,- ekstra for at handle et hifi-produkt i Danmark. Det reelle problem er at 500,- langtfra er nok til at betale dét det koster ekstra at drive en "rigtig" butik frem for en netbutik, og det er da også som regel flere tusinde kroner det drejer sig om. Jeg kan godt forstå at folk så føler at prisforskellen bliver for stor, men som butik må man som Thomas argumenterer for agere efter dét og tilpasse sig, frem for at sætte sig over i hjørnet og tude. Og kan man ikke dét, så må man finde noget andet at lave.

rainman skrev: Hifi er der fÃ¥ butikker  i DK og snart mÃ¥ske næsten ingen

 
Og der er rigtigt mange produkter som findes i danske butikker, som ikke kan købes i Hamburg - det mÃ¥ folk køre sydpÃ¥ efter (eller nordpÃ¥!). Det store problem er at hvis man er distributør af et high-end produkt i Danmark, og ikke lige skaber et midlertidigt boom af et specifikt mærke ved at dumpe priserne for derefter at begrave mærkets relevans i landet, sÃ¥ har man ikke en chance for at sælge nok i et lille land som Danmark til at bære et agentur. Det siger sig selv, at hvis man som distributør sælger 5-10, nogle gange 1-2 produkter om Ã¥ret fra et givent mærke, sÃ¥ kan man ikke blive effektiv nok til at konkurrere med en tysk distributør der fÃ¥r en palle hjem om ugen
 
 
 
 

Otto.

Der sælges nu ikke så meget High-end i tyskland som du tro.

Det med at du ikke kan finde sÃ¥ mange forskelige mærker i tyske shops, det har noget med kontrol at gøre, tager du et andet mærke ind, sÃ¥ kan den importør de jobber mest sammen med finde pÃ¥ at hente sine vare, samt de bruger ogsÃ¥ afbetalng metoden, der blive brugt gode mafiametode.

 
jeg er bestemt ikke enig i at der skulle blive brugt mafiametoder i tyskland jeg driver en lille bitte virksomhed der har hjemme bÃ¥de i danmark og tyskland den har godtnok ikke noget med hifi at gøre. jeg oplever ikke den store forskel pÃ¥ at drive virksomhed i de 2 lande noget er lidt nemmere i dk og andet er lidt nemmere i tyskland sÃ¥dan er det. jeg har ofte brugt tyske hifi butiker hvor man fÃ¥r samme rÃ¥dgivning som i dk det kræver dog at man kan lidt tysk  udvalget er ogsÃ¥ stort set det samme der hvor forskellen ligger er i priserne der kan være op til 30% at spare i forhold til dk nÃ¥r blot man holder sig fra grænsebutikerne hvor priserne er stort set som i dk

Hej

Nu har jeg kendt nogle af de størte impotør i tyskland i mange år, så de metoder der blive brug vil jeg kalde for det, det samme i italy der er problemet bare meget større.

Jeg har ogsÃ¥ i mange Ã¥r købt hifi i tyskland, men har nu altid fÃ¥et bedere priser i dk.

De tyske shops har ikke den samme % som shops i dk, der er jo ikke mange shops i dk der vil tage noget ind før de har 50% eller mere, i tyskland få mange af dme ikke en dag over 40%.

Hvis du imorgen tager importen på et mærke og du vil have det ud i danske shops, så kan du stole på du skal op med penge, og du skal give en så stor % at det vil være spild af tid.

Det er ikke altid som man tror.

 

hvad nu
jensen
Branchemedlem
 
Indlæg: 1184
Tilmeldt: tirs okt 18, 2005 20:15

Indlægaf Thomas Sillesen » man mar 08, 2010 11:49

Jeg har handlet med tyskere siden 1992, og har aldrig oplevet noget der bare svagt lignede mafia metoder.

Men ofte stiller tyske distributører langt flere krav til deres forhandlere, end danske leverandører gør. Tyske leverandører vil have at deres forhandlere har et ordentligt udvalg af de enkelte mærkers produkter hvis de skal have lov at sælge dem, og at forhandlerne er langt mere aktive end danske, for at få lov at beholde mærkerne. Gør man ikke det, bliver man fyret som forhandler.

Det kan jeg så ikke se noget problem i, synes egenligt det er rimeligt, at hvis man er forhandler, så gør man også noget aktivt istedet for at vente til kunderne dukker op af sig selv.

SÃ¥ jeg ved ikke lige hvad det er for mafia metoder du hentyder til Rene ?

Med venlig hilsen

Thomas Sillesen
Thomas Sillesen
Branchemedlem
 
Indlæg: 1557
Tilmeldt: man okt 24, 2005 06:18
Geografisk sted: Esbjerg

Re: Div

Indlægaf Otto J » man mar 08, 2010 12:22

jensen skrev:De tyske shops har ikke den samme % som shops i dk, der er jo ikke mange shops i dk der vil tage noget ind før de har 50% eller mere, i tyskland få mange af dme ikke en dag over 40%.
 
Det er jo et udslag af dét jeg nævnte med at markedet er overrendt med produkter der reelt ikke er et bæredygtigt marked for. Produkter der kan sælges, er der lavere avance på end produkter der ikke kan sælges, simpelthen fordi det er nødvendigt med en høj avance for at få forhandlerne til at interessere sig for dem. Man kan så meget nemt komme ind i en "hønen eller ægget" diskussion om hvorvidt de så egentlig godt ville kunne sælges hvis man satte prisen lavere takket være lavere avance...
 
Jeg fik engang muligheden for at forhandle (ikke distribuere, men forhandle) et højttalermærke med 70% brutto-avance. Det takkede jeg nej til - hvis det er nødvendigt at give en FORHANDLER 70% brutto, sÃ¥ er det fordi produktet er usælgeligt (medmindre selvfølgelig man giver alle 50% rabat sÃ¥ folk fÃ¥r indtryk af at de køber et dyrere produkt end tilfældet er...). Tilbyder man derimod butikkerne et produkt der rent faktisk leverer noget ydelse for pengene, sÃ¥ kan man sagtens fÃ¥ butikkerne til at acceptere en lavere avance (det er Oppo et godt eksempel pÃ¥). I hvert fald de af dem der har opdaget at 10% af noget er mere end 90% af ingenting.
Mvh. Otto
Otto J
Branchemedlem
 
Indlæg: 1115
Tilmeldt: søn mar 04, 2007 09:07

Indlægaf Otto J » man mar 08, 2010 12:33

mogenskamp skrev:Men det er som sådan ikke forhandlerens viden, der er interessant; det er mere muligheden for meget præcist at låne sig til at kunne sammensætte så det passer for den enkelte. Den eneste viden, forhandleren som sådan tilbyder for den erfarne er hans dygtighed til at have interessante produkter i butikken.
 
I virkligheden er internethandel den dyreste form for handel for den seriøse entusiast, dersom produkterne, der bestilles aldrig har været lyttet i praksis. Viden eller mere præcist andres erfaringer og vuderinger bliver her allerhøjest en appetitvæker.
 
 
Jeg er rørende enig. At sige "hvad giver butikkerne mig udover muligheden for at prøve produkterne før køb" er som at spørge "hvad giver en knallert mig som en cykel ikke gør lige så godt, udover at jeg ikke selv skal træde i pedalerne?"
 
Når det er sagt, så er det alt andet lige butikkernes egen opgave at udvælge produkter hvor man ikke kommer i direkte konkurrence med internet-handel. Tilsvarende for producenter, hvis de ønsker at opretholde en seriøs forhandler-base, så må de lade være med at sælge til internet-forhandlerne. Så må de forbrugere der foretrækker at handle via internettet vælge mellem de producenter der har valgt dén distributionsform. Det er simpelthen ikke bæredygtigt at sælge via nettet i ét land, og via seriøse butikker i et andet.
Mvh. Otto
Otto J
Branchemedlem
 
Indlæg: 1115
Tilmeldt: søn mar 04, 2007 09:07

Indlægaf virious » man mar 08, 2010 13:52

AV Precision skrev:
mogenskamp skrev:Men det er som sådan ikke forhandlerens viden, der er interessant; det er mere muligheden for meget præcist at låne sig til at kunne sammensætte så det passer for den enkelte. Den eneste viden, forhandleren som sådan tilbyder for den erfarne er hans dygtighed til at have interessante produkter i butikken.
 
I virkligheden er internethandel den dyreste form for handel for den seriøse entusiast, dersom produkterne, der bestilles aldrig har været lyttet i praksis. Viden eller mere præcist andres erfaringer og vuderinger bliver her allerhøjest en appetitvæker.
 
 
Jeg er rørende enig. At sige "hvad giver butikkerne mig udover muligheden for at prøve produkterne før køb" er som at spørge "hvad giver en knallert mig som en cykel ikke gør lige så godt, udover at jeg ikke selv skal træde i pedalerne?"
 


Og hvor meget ekstra er det så acceptabelt at man får lov til at betale for at kunne prøve dem? Jeg har ikke noget imod at chance den - man kan jo bare sælge skidtet igen, hvis det ikke lige passer ind!
virious
Administrator
 
Indlæg: 550
Tilmeldt: tors maj 29, 2008 13:41
Geografisk sted: Odense

Indlægaf mogenskamp » ons mar 10, 2010 23:04

virious skrev:
AV Precision skrev:
mogenskamp skrev:Men det er som sådan ikke forhandlerens viden, der er interessant; det er mere muligheden for meget præcist at låne sig til at kunne sammensætte så det passer for den enkelte. Den eneste viden, forhandleren som sådan tilbyder for den erfarne er hans dygtighed til at have interessante produkter i butikken.
 
I virkligheden er internethandel den dyreste form for handel for den seriøse entusiast, dersom produkterne, der bestilles aldrig har været lyttet i praksis. Viden eller mere præcist andres erfaringer og vuderinger bliver her allerhøjest en appetitvæker.
 
 
Jeg er rørende enig. At sige "hvad giver butikkerne mig udover muligheden for at prøve produkterne før køb" er som at spørge "hvad giver en knallert mig som en cykel ikke gør lige så godt, udover at jeg ikke selv skal træde i pedalerne?"
 



Og hvor meget ekstra er det så acceptabelt at man får lov til at betale for at kunne prøve dem? Jeg har ikke noget imod at chance den - man kan jo bare sælge skidtet igen, hvis det ikke lige passer ind!

 

Altså jeppe.....nu er der jo mange nuancer i dette her. For det første kan en pick up ikke "bare" sælges igen uden ret så massive tab. For det andet er der jo mærker, hvor den danske direkte-til-dig-importør er billigst i europa med indbygget mulighed for at låne inden køb. For det 3. vil et hvilket som helst efterfølgende salg vel altid medføre et tab, der overstiger besparelsen - som regel. For det 4. - og her kan man købe billigst - er der den mulighed at man ved hvad man vil ha' fordi man f.x. har hørt den hos en ven el. lign.

Pointen er fortsat at en pris på 20% over den billigste internetpris er billigst, hvis man er sikker på at produktet er det rigtige.

Som udgangspunkt er du nødt til at acceptere, at en forhandler med udstrakt service også skal ha' en mindre merpris for den service. Du tjener på det derved at du får det rigtige produkt.

mogenskamp
Nyt medlem
 
Indlæg: 29
Tilmeldt: tirs jan 19, 2010 21:43

Re: Div

Indlægaf jensen » tors mar 11, 2010 07:16

AV Precision skrev:
jensen skrev:De tyske shops har ikke den samme % som shops i dk, der er jo ikke mange shops i dk der vil tage noget ind før de har 50% eller mere, i tyskland få mange af dme ikke en dag over 40%.
 
Det er jo et udslag af dét jeg nævnte med at markedet er overrendt med produkter der reelt ikke er et bæredygtigt marked for. Produkter der kan sælges, er der lavere avance på end produkter der ikke kan sælges, simpelthen fordi det er nødvendigt med en høj avance for at få forhandlerne til at interessere sig for dem. Man kan så meget nemt komme ind i en "hønen eller ægget" diskussion om hvorvidt de så egentlig godt ville kunne sælges hvis man satte prisen lavere takket være lavere avance...
 
Jeg fik engang muligheden for at forhandle (ikke distribuere, men forhandle) et højttalermærke med 70% brutto-avance. Det takkede jeg nej til - hvis det er nødvendigt at give en FORHANDLER 70% brutto, sÃ¥ er det fordi produktet er usælgeligt (medmindre selvfølgelig man giver alle 50% rabat sÃ¥ folk fÃ¥r indtryk af at de køber et dyrere produkt end tilfældet er...). Tilbyder man derimod butikkerne et produkt der rent faktisk leverer noget ydelse for pengene, sÃ¥ kan man sagtens fÃ¥ butikkerne til at acceptere en lavere avance (det er Oppo et godt eksempel pÃ¥). I hvert fald de af dem der har opdaget at 10% af noget er mere end 90% af ingenting.

Ja rigtige nok, men sådan er det nu med alt herhjemme.

At du lige kan hive en vare udaf mange ja det kan de fleste, men en butik kan ikke leve af 10%.

Jeg synes det er fint at der findes shops der sælger det de selv har importen på, så spare man et led samt en masse problemer med at man skal give kredit for det koster også penge, ja nu kan vi se med TC der er nok en del der midster en del penge og mere synd er det for dem end at de lukker.

Og det er ikke kun indenfor hifi vi ser at man har importen og salget til kunder, så det er vejen frem.

 

 

 

 

 

hvad nu
jensen
Branchemedlem
 
Indlæg: 1184
Tilmeldt: tirs okt 18, 2005 20:15

Re: Div

Indlægaf Otto J » tors mar 11, 2010 08:40

jensen skrev:Og det er ikke kun indenfor hifi vi ser at man har importen og salget til kunder, så det er vejen frem.
 
Nu er procensatserne selvfølgelig lidt i ekstremerne, men pointen er: Jeg er enig i at for rigtigt mange produkters vedkommende, sÃ¥ er "vejen frem" at have importen selv. Problemet er bare lidt at hvis alle vil have importen selv, sÃ¥ er alle nødt til at have forskellige produkter, og sÃ¥ er det du stÃ¥r med 50 mærker der ikke reelt er plads til i markedet, og hvor ingen køber nok af det enkelte mærke til at være konkurrencedygtig. NÃ¥r det lykkes for dig, er det jo netop fordi du har fÃ¥et et højt flow, der gør at du ER konkurrencedygtig i praksis. Men der er ikke plads til 50 high-end forhandlere med et højt flow og egen-import i Danmark. Der er mÃ¥ske plads til 5 hvis vi skal være rigtigt optimistiske. Derudover er der sÃ¥ plads til en vis portion der bevidst satser pÃ¥ et lavt flow og slet ikke forsøger at konkurrere med nogen som helst, men bare gerne vil have tid til at levere meget høj service til en lille gruppe af kunder. Men den store mængde af mere mainstream-orienterede butikker, de har efter min ydmyge mening mere ud af at satse pÃ¥ produkter folk rent faktisk gider købe, og sÃ¥ have lidt mere gang i butikken, end pÃ¥ at lede efter de agenturer der ikke allerede findes i landet. For 80% af de agenturers vedkommende, sÃ¥ er der en grund til at de ikke allerede findes herhjemme, og det er at de ganske enkelt ikke er prisen værd. Det er dér jeg mener at det i mange situationer kan være bedre at have almindelig forhandling af noget folk kender, end distribution af noget folk ikke kender. Tape Connection sælger/solgte f.eks. Dynaudio ved siden af egne agenturer, trods lavere avance, ganske enkelt fordi det kan sælges, ogsÃ¥ uden at dumpe priserne.
 
Det er lidt dét der er problemet med flertallet af dem der har distributionen selv: De udnytter det ikke til at være konkurrencedygtige, de udnytter (eller rettere forsøger at udnytte) det til at have så høj avance at de kan leve af at sælge et par stykker om året af hvert mærke, ganske enkelt fordi det er alt hvad der KAN sælges af rigtigt mange produkter.
Mvh. Otto
Otto J
Branchemedlem
 
Indlæg: 1115
Tilmeldt: søn mar 04, 2007 09:07

Re: Div

Indlægaf jensen » tors mar 11, 2010 18:16

AV Precision skrev:
jensen skrev:Og det er ikke kun indenfor hifi vi ser at man har importen og salget til kunder, så det er vejen frem.
 
Nu er procensatserne selvfølgelig lidt i ekstremerne, men pointen er: Jeg er enig i at for rigtigt mange produkters vedkommende, sÃ¥ er "vejen frem" at have importen selv. Problemet er bare lidt at hvis alle vil have importen selv, sÃ¥ er alle nødt til at have forskellige produkter, og sÃ¥ er det du stÃ¥r med 50 mærker der ikke reelt er plads til i markedet, og hvor ingen køber nok af det enkelte mærke til at være konkurrencedygtig. NÃ¥r det lykkes for dig, er det jo netop fordi du har fÃ¥et et højt flow, der gør at du ER konkurrencedygtig i praksis. Men der er ikke plads til 50 high-end forhandlere med et højt flow og egen-import i Danmark. Der er mÃ¥ske plads til 5 hvis vi skal være rigtigt optimistiske. Derudover er der sÃ¥ plads til en vis portion der bevidst satser pÃ¥ et lavt flow og slet ikke forsøger at konkurrere med nogen som helst, men bare gerne vil have tid til at levere meget høj service til en lille gruppe af kunder. Men den store mængde af mere mainstream-orienterede butikker, de har efter min ydmyge mening mere ud af at satse pÃ¥ produkter folk rent faktisk gider købe, og sÃ¥ have lidt mere gang i butikken, end pÃ¥ at lede efter de agenturer der ikke allerede findes i landet. For 80% af de agenturers vedkommende, sÃ¥ er der en grund til at de ikke allerede findes herhjemme, og det er at de ganske enkelt ikke er prisen værd. Det er dér jeg mener at det i mange situationer kan være bedre at have almindelig forhandling af noget folk kender, end distribution af noget folk ikke kender. Tape Connection sælger/solgte f.eks. Dynaudio ved siden af egne agenturer, trods lavere avance, ganske enkelt fordi det kan sælges, ogsÃ¥ uden at dumpe priserne.
 
Det er lidt dét der er problemet med flertallet af dem der har distributionen selv: De udnytter det ikke til at være konkurrencedygtige, de udnytter (eller rettere forsøger at udnytte) det til at have så høj avance at de kan leve af at sælge et par stykker om året af hvert mærke, ganske enkelt fordi det er alt hvad der KAN sælges af rigtigt mange produkter.
 
Ja eller er problemet bare at alle har det samme som for 10Ã¥r siden.
 
SÃ¥ er det hvad er bedst.
 
Vi skla jo ikke mange år tilbare før hver shop havde de samme mærke og ikke prøvet noget nyt, forbi de var gift med de forskelige impotør, men det blevet der lavet om på da flere og flere begyndte at tage noget nyt hjem og sælge selv.
 
Der er ikke plads til noget high-end i nogle alm shops i danmark sådan er det bare og det har der ikke været i mange år.
 
Det med at en shop det selv har importen på noget også vælger at sælge noget andet, ja det kan jo også bruges til at fremme salget af det de har importen på det har vi også tit set.
 
Nej vil lever i en anden verden værd med i den eller bliv udenfor.
 
Husker selv alle min køb i forskelige shops i dk, så fik de det også fik de det, og hvergang var det bedere det de solgte dagen før.
 
Vi ser jo også en del shops skifte mærke alt for tit, men dem om det.
hvad nu
jensen
Branchemedlem
 
Indlæg: 1184
Tilmeldt: tirs okt 18, 2005 20:15

Indlægaf mikkelbreiler » søn mar 14, 2010 14:40

dreamz skrev:...Men gad vide, hvad hifi-folket vil stille op den dag, den sidste specialbutik er lukket, og der ikke er flere steder, man kan høre den næste forstærker, man har påtænkt at købe over nettet?


Man kan så læse andres meninger om det, bruge hifi-magasiner såsom norske Fidelity i High Fidelitys fravær. Og finde ud af hvem man sagsmæssigt er mest enig i. Det nytter jo stadig ikke at den eneste butik i DK som har Forstærker-X er i Kbh hvis man bor i Nordjylland, man skal være meget sikker på at det er noget hvis man da ikke tage turen herover for at lytte og eventuelt hjemtage dyret.

Der er mange som skriver om hifi, og det er meget godt, men man bør i højere grad end før stille spørgsmåltegn ved hvem som udtaler sig og finde nogen hvis smag man kan genkende, og så kan man måske være heldig at lyttehos en kammerat som har købt noget om det skulle være interessant. Det er lidt ligesom FØR der kom special forretninger til, nu har vi bare nettet istedet også, og lige som man kan vælge at købe uhørt (ulyttet?) på nettet så kan man også søge råd og vejledning på nettet.

I fremtiden kan importøren godt få en større rolle. Især hvis denne ser behovet og smeder medens alle er inreresserede, så kan det blive til både demo aftener og til gode priser for køberen at der ikke er en forretning ind over.

Længere ude i fremtiden tør jeg slet ikke tænke på. Det bliver nok kinesisk alt sammen.
Jeg overvejer for eksempel selv hvor meget jeg vil støtte udenlandsk industri på bekostning af vores egen, og de Europæiske.

Impulskøb, ja... det er nok faldet en anelse med det.

Mikkel Breiler
mikkelbreiler
Nyt medlem
 
Indlæg: 4
Tilmeldt: tors feb 14, 2008 18:34

mikkelbreiler

Indlægaf jensen » søn mar 14, 2010 19:56

Sådan har det nu ellers været indenfor andre ting i mange år.

Spec vare skal man køre efter, kan nu ikke se det store problem i dette, danmark er jo et lille land.

Men det bliver en sjov tid vi går i møde.
hvad nu
jensen
Branchemedlem
 
Indlæg: 1184
Tilmeldt: tirs okt 18, 2005 20:15

Indlægaf Otto J » man mar 15, 2010 09:12

mikkelbreiler skrev:

Man kan så læse andres meninger om det, bruge hifi-magasiner såsom norske Fidelity i High Fidelitys fravær. Og finde ud af hvem man sagsmæssigt er mest enig i.

Hvordan vil du finde ud af det?

Selv hvis du har ret, sÃ¥ viser praksis bare at flertallet af brugerne ikke formÃ¥r at udøve kildekritik. Hvis to forum-brugere siger det samme, og ingen siger dem imod, sÃ¥ er det pludselig ophøjet til sandhed for rigtigt mange mennesker, der oven i købet sÃ¥ ogsÃ¥ begynder at skrive det samme. Der er _rigtigt_ meget af dét der skrives om billedkvalitet i forskellige fora, som skrives af folk der ikke har oplevet tingene selv, men bare gentager ting som bl.a. jeg har sagt. Eller som jeg oplevede engang, at et par stykker skrev som et faktum at et givent produkt var det bedste til prisen, pÃ¥ en mÃ¥de sÃ¥ det fremstod som om at de rent faktisk vidste det. Det spredte sig sÃ¥ som ringe i vandet - problemet er bare at pÃ¥ det tidspunkt var jeg den eneste i landet der rent faktisk havde set pÃ¥gældende produkt. Det er fint nok at man KAN læse sig til meget hvis man udøver tilstrækkelig kildekritik, men i praksis pÃ¥virkes folk utroligt meget af brugere der ikke ved en brille om hvad de snakker om. Der er ogsÃ¥ flere brugere der giver købsanbefalinger med ret specifikke beskrivelser af lyden eller billedet i pÃ¥gældende produkt, selv om produktet ikke engang har været pÃ¥ markedet endnu.

Mvh. Otto
Otto J
Branchemedlem
 
Indlæg: 1115
Tilmeldt: søn mar 04, 2007 09:07

Indlægaf Raskolnikov » lør aug 28, 2010 11:49

Det var for resten gået fuldstændig over mit hovede at den nye TC i Aarhus har Rega og Oppo på programmet. Fedt for det er dæleme ikke mange steder man kan se de to produkter synes jeg....

Nogle der har set den "nye" butik?  :D
Hands off the compression button music industry!
SÃ¥dan poster man billeder:
http://nerds.dk/?page=viewtopic&mode=reply&t=4420
Bourne trilogien
http://www.hifi-musik.dk/?page=visartikel&id=208
Brugeravatar
Raskolnikov
Supermedlem
 
Indlæg: 6734
Tilmeldt: tirs jan 03, 2006 15:19
Geografisk sted: Nope

ForegåendeNæste

Tilbage til Nyheder


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 0 gæster

Brugermenu

Brugernavn:

Adgangskode:

Markedspladsen

Der er ingen annoncer på brugtmarkedet pt.