jensen skrev:AV Precision skrev:Helt overordnet: Jeg vil ikke kommentere TC's situation, men på et generelt plan er jeg helt enig med Thomas' indlæg. Det er i længden sundt for forbrugerne at hifi-branchen bliver "tvunget" til rent faktisk at levere noget for pengene. Jeg synes det er et problem at hifi er blevet degraderet til den "jo dyrere jo bedre" mentalitet der har hersket de senere år. Pudsigt nok, så er det dén mentalitet der har skabt problemet med at folk jagter besparelser, når det er prisen der er afgørende for et produkts værdisættelse, så er det jo "bedre" at få et apparat der normalt koster 50.000,- med 30% rabat, end at lede efter dét produkt til 15.000,- der rent faktisk leverer en tilsvarende ydelse men som af samme årsag sælges til prisen.
De 100 kroner er mildt sagt rosenrødt. Langt størstedelen af forbrugerne betaler gerne 500,- ekstra for at handle et hifi-produkt i Danmark. Det reelle problem er at 500,- langtfra er nok til at betale dét det koster ekstra at drive en "rigtig" butik frem for en netbutik, og det er da også som regel flere tusinde kroner det drejer sig om. Jeg kan godt forstå at folk så føler at prisforskellen bliver for stor, men som butik må man som Thomas argumenterer for agere efter dét og tilpasse sig, frem for at sætte sig over i hjørnet og tude. Og kan man ikke dét, så må man finde noget andet at lave.
rainman skrev: Hifi er der få butikker i DK og snart måske næsten ingenOg der er rigtigt mange produkter som findes i danske butikker, som ikke kan købes i Hamburg - det må folk køre sydpå efter (eller nordpå!). Det store problem er at hvis man er distributør af et high-end produkt i Danmark, og ikke lige skaber et midlertidigt boom af et specifikt mærke ved at dumpe priserne for derefter at begrave mærkets relevans i landet, så har man ikke en chance for at sælge nok i et lille land som Danmark til at bære et agentur. Det siger sig selv, at hvis man som distributør sælger 5-10, nogle gange 1-2 produkter om året fra et givent mærke, så kan man ikke blive effektiv nok til at konkurrere med en tysk distributør der får en palle hjem om ugenOtto.
Der sælges nu ikke så meget High-end i tyskland som du tro.
Det med at du ikke kan finde så mange forskelige mærker i tyske shops, det har noget med kontrol at gøre, tager du et andet mærke ind, så kan den importør de jobber mest sammen med finde på at hente sine vare, samt de bruger også afbetalng metoden, der blive brugt gode mafiametode.