Class man skrev:tak for svarene , men er der nogen der har et bud på et andet sæt rør som er lidt mere varme i lyden
<DIV><FONT color=#0000bf>man skal bare lige huske at rør kan lyde som dag & nat selv om det er af samme mærke og opbygning, det er jo ikke forsjov at man kan få rør der er udmålte og paret og eventuelt er lyttet til</FONT></DIV>Karsten Sømand skrev:<DIV> </DIV><DIV>Jeg er ikke ekspert udi rør, men de meget dygtige folk jeg har set udtale sig oplyser, at et rør ikke "direkte" har en egenlyd. Rørets lydkarakteristik afhænger utroligt meget af hvilket kredsløb det er placeret i.</DIV><DIV> </DIV><DIV>Karsten </DIV><DIV></DIV>Class man skrev:tak for svarene , men er der nogen der har et bud på et andet sæt rør som er lidt mere varme i lyden
nhj4 skrev:Karsten Sømand skrev:Class man skrev:tak for svarene , men er der nogen der har et bud på et andet sæt rør som er lidt mere varme i lydenJeg er ikke ekspert udi rør, men de meget dygtige folk jeg har set udtale sig oplyser, at et rør ikke "direkte" har en egenlyd. Rørets lydkarakteristik afhænger utroligt meget af hvilket kredsløb det er placeret i.Karstenman skal bare lige huske at rør kan lyde som dag & nat selv om det er af samme mærke og opbygning, der er jo ikke forsjov at man kan få rør der er udmålte og paret og eventuelt er lyttet til
100 % korrekt. Det ses tit, at rør af samme fabrikat og type ikke har de samme "load-lines" når de bliver sat i en specifik opstilling. Dette kan betyde, at det pågældende rør ikke belastes som det foregående rør. Man kan måle på sine rør i en specifik opstilling, og man kan bruge sin rørtester (ikke emissionstester). Hvis man er rigtigt skrap laver man før omtalte load-lines for sine rør, så man er helt sikker på at alt arter sig som det skal.
macwerk skrev:Genbruger lige emnet/overskriften
Jeg kunne nemlig godt bruge et godt forslag til EL34 rør til udgangstrinnet på en Copland CTA 402
Brugere der læser dette forum: Google [Bot] og 0 gæster