Ja du har ret jeg ved heller ikke meget om Pa og studie udstyr. Men Pa skal kunne spilleeee HØJTTTTT så alle 10.000 gæster kan lytte med og fordi musikeren skaber musikken sammen med anlægget og TUNER lyden efter han stil så stiller det ikke så store krav til udstyret. Det er min holdning.
starter lige stille og roligt. Hvad du påstår her håber jeg er en udtalelse som viser at du ikke ved ret meget om PA.
Hvad du påstår er totalt forkert og har ingen hold i sig.
Hvis man tager et dårligt billigt PA anlæg der kan spille 10 000 mennesker op og stille dig foran det så vil du synes det lyder af helved til fordi det støjer og mellemtone og og top mudrer sammen fordi delefilteret ikke er optimeret og kan adskille ordentligt.
En gammel eller billig pult støjer af h..ved til og går direkte i anlægget. Som lytter og Hifi mand vil du synes lyden er ringe og din oplevelse af musikken vil ikke blvie optimal fordi det vil lyde mudderet og larmende støjende.
Hvis du kun mener at det er i hjemmet at lyden behøver at være fantisk og ren og det ene og andet så er det en gang bull shit.
Der er en grund til at man bruger udstyr til flere millioner for at lytteren for den bedste koncert oplevelse og for at man kan gengive musikerens lyd bedst muligt.
Det kan godt være man skal have en god lyd i studiet for at man kan få et godt resultat på cd'en så man har en god lyd i cd afspilleren.
Men har du tænkt over at det også er vigtigt at den lyd bliver gengivet live sådan så man også live for en fantastisk oplevelse. Hvad der spiller ind overfor om at lyden kan blive god eller ej, er bla. lokaliteterne og lydmanden, og så et godt anlæg.
Det er heller ikke vigtigt at et anlæg kan spille højt, men tilgengæld at det kan spille bredt og langt. Der er ikke nogen ide i at der bliver spillet så højt at de forreste bliver blæst væk for at de bagerste bare kan høre lidt.
Du må ikke tage det personligt, dette er bare et forsøg på at åbne dine øjne overfor virkelighedens verden inden for PA og live produktioner.