Nerds.dk - Hifi, Stereo & Lyd Community

Ja så røg jeg sgu også ud af HIFI4ALL

Alt ikke hifi-relateret.

Hvad er bedst, Audi eller Alfa?

Indlægaf bjerager » søn aug 29, 2010 14:18

Stanley skrev:
mogens_østjyll skrev:<P>Derudover så anser jeg kritiske personer for et gode. Man skal som udgangspunkt ikke æde markedsføringsmateriale råt, men man skal da være åben og kritisk på en og samme gang.</P><P>Videre. Det er nok under alle omstændigheder yderst klogt, når man driver en form for virksomhed at forstå kritik, der opstår og imødegå den konstruktivt, så den ikke vokser unødig. Det tjener i reglen ikke virksomheden.</P><P>Den gode virksomhed håndterer kritik professionelt.</P><DIV></DIV>
<DIV>Det er jeg ikke uenig i, men ofte deltager virksomheden slet ikke i debatten. De hænges ud helt uden deres vidende. Ofte skyldes det utilfredshed i forbindelse med en handel eller en reparation og vi hører kun om sagen fra kundens side. Alligevel er der mange der ukritisk tager kundens parti og så kører gabestokken. Det finder jeg uværdigt.</DIV><DIV>Jeg har også oplevet dårlig service men istedet for at hænge forhandleren ud på nettet tog jeg diskutionen med forhandleren direkte. </DIV><DIV> </DIV>


Det er der så andre, som også har gjort, men når det nu ikke virker, så er forbrugerbeskyttelsen her til lands så dårlig, at man åbenbart intet andet valg har end at hænge dem ud. I sagen om de famøse Sonus Faber højttalere - tror du så han havde fået hvad han havde krav på, hvis han ikke havde hængt forhandleren ud? Og i de sager, hvor nogen forsøger at markedsføre et produkt, som i bogstaveligste forstand ikke består af ret meget mere end varm luft som den største åbenbaring, siden opfindelsen af hjulet - er det så ikke rimeligt at folk giver deres skepsis til kende?
bjerager
Entusiastmedlem
 
Indlæg: 308
Tilmeldt: ons feb 17, 2010 23:56

Indlægaf mogens_østjyll » søn aug 29, 2010 14:26

Stanley skrev:
mogens_østjyll skrev:

Derudover så anser jeg kritiske personer for et gode. Man skal som udgangspunkt ikke æde markedsføringsmateriale råt, men man skal da være åben og kritisk på en og samme gang.

Videre. Det er nok under alle omstændigheder yderst klogt, når man driver en form for virksomhed at forstå kritik, der opstår og imødegå den konstruktivt, så den ikke vokser unødig. Det tjener i reglen ikke virksomheden.

Den gode virksomhed håndterer kritik professionelt.

Det er jeg ikke uenig i, men ofte deltager virksomheden slet ikke i debatten. De hænges ud helt uden deres vidende. Ofte skyldes det utilfredshed i forbindelse med en handel eller en reparation og vi hører kun om sagen fra kundens side. Alligevel er der mange der ukritisk tager kundens parti og så kører gabestokken. Det finder jeg uværdigt.
Jeg har også oplevet dårlig service men istedet for at hænge forhandleren ud på nettet tog jeg diskutionen med forhandleren direkte.
 
 
Stanley.
 
Nu er vi jo nok nødt til at erkende, at der findes brådne kar i blandt forhandlere også. Nogle har tilmed ikke megen respekt tilovers for kundens oplevede problemer.
Heldigvis er det meget meget få og jeg tror, som du, også mest på en kostruktiv dialog med en forhandlere. Det tjener i reglen begge parter bedst.
Der kan jo ogsÃ¥ være sager, hvor kunden faktisk ikke har ret, og hvor temaet snarere er indebrændthed over, at forhandleren afviste kundens anbringender. Hvis forhandleren ikke er klar  over, at der evt. kører en form for smædekampagne, sÃ¥ er jeg tilbøjelig til at give dig ret. Men jeg synes altsÃ¥ det er svært at komme med helt eksakte holdninger til dette her.
Jeg har også set en bruger køre en smædekampagne og han har brugt fora'ene til det. Den slags bryder jeg mig på ingen måde om.
 
Men nu er det måske ikke alle der kan, men mon ikke mange prøver at få de her sager belyst fra begge sider, der hvor det er muligt. Jeg er ikke sikker på, at du altid har ret i, at folk pr. def. tager kundens parti.
Brugeravatar
mogens_østjyll
Entusiastmedlem
 
Indlæg: 470
Tilmeldt: søn aug 22, 2010 15:54

Indlægaf Thomas Bagge » søn aug 29, 2010 15:42

Vi er af den opfattelse enhver sten er vendt. Vi lukker derfor tråden permanent. Har nogen tungtvejende grunde til at åbne tråden igen, kan de kontakte os.

For en god ordens skyld, vil jeg gerne gentage noget jeg har sagt tidligere:

Principielt blander vi os ikke i hvad folk skriver.

Når nogen bryder vores regler, skriver vi en pb til dem, og giver dem en irettesættelse. Det har vi gjort mange gange på det sidste, og brugerne har generelt reageret positivt i deres pb svar til os.

Føler vi at brugerne har svært ved at forstå alvoren i vores henstillinger, så lukker vi tråden i en periode, så folk har kunnet køle af. Det har vi også haft gode erfaringer med på det sidste.

Hjælper det ikke, må vi skride til permanente lukninger af tråde, og om nødvendigt, permanente udelukkelser.


Med andre ord har vi gentagne gange uddelt irettesættelser, men da det er sket pr pb, er det naturligvis ikke noget andre har set.

Disse irettesættelser uddeles pr pb når vore regler er overtrådt.
Thomas Bagge
Entusiastmedlem
 
Indlæg: 481
Tilmeldt: lør nov 05, 2005 08:10

Foregående

Tilbage til Off-Topic


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 1 gæst

Brugermenu

Brugernavn:

Adgangskode:

Markedspladsen

Der er ingen annoncer på brugtmarkedet pt.