dreamz skrev:Er det et billigt salgstrick, eller hvorfor er prisen opgivet pr stk?
dreamz skrev: Det er sikkert det samme med at angive en pris på kr. 9.999, selv om alle ved, at det er 10.000, men sådan fungerer forbrugernes psykologi og det skal forhandlerne naturligvis navigere efter.
Lige præcis. Forbrugerlogik er ikke logisk.
Jeg vil sige at der er en vis sammenhæng i at flertallet af dem der kører med sætpriser, er high-end forhandlere hvor prisen i forvejen ikke ligefrem er indtrækkeren, men der er givetvis undtagelser. Jeg kan kun tale for mig selv, og jeg vil sige det sådan at vi ligger i et prisleje hvor vi er nødt til konstant at have et halvt øje på hvad Hifi Klubben laver. Hvis de rettede til sætpriser, ville det være nemmere for os at følge efter. Dybest set har du da ret i at det er ulogisk, men vi gør dét der bedst kan betale sig ifølge vores vurdering.
dreamz skrev: Men det kunne være interessant at høre, om nogen rent faktisk har forsøgt at købe én højttaler - f.eks. hvis den ene i et sæt var gået i stykker.
Her tror jeg nemlig, at bordet vil fange for forhandleren, når nu prisen er angivet pr. stk. Nogen bud?
AV Precision skrev:Hifi Klubben forsøgte sig for nogle år siden med at sætte sæt-priser på, med det resultat at salget af højttalere faldt dramatisk. De skiftede tilbage igen, og salget røg tilbage på niveau.
Hvis det passer er det jo oplagt at udvide konceptet, split prisen på en forstærker op i grundpris (som opgives) og obligatorisk tilbehør (powerkabel, PSU, Knapper, etc.) og salget i hifibranchen vil atter stige...
Undrer mig...
En ting er at man lokkes til at købe en dyrere model en forventet når man står i forretningen, men helt at undlade at handle hvis indgangsprisen er forventet stor (ikke større end tidligere) er sjovt.
Så det er bare med at lokke kunderne ned i butikken, så er resten et-stykke-kage
Groove skrev:Undrer mig...En ting er at man lokkes til at købe en dyrere model en forventet når man står i forretningen, men helt at undlade at handle hvis indgangsprisen er forventet stor (ikke større end tidligere) er sjovt.
Ja, men sådan er forbruger-logik som sagt. Dreamz trak den selv frem, man sælger mere til 9.999,- end til 10.000,-. Groteskt, men sandt. Man kan ikke nødvendigvis pege på den enkelte kunde hvor dén krone gjorde forskellen, men når regnskabet gøres op, så gør det en forskel.
Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 5 gæster