kennethjensen skrev:vil du være anmelder må du også afsætte tiden til det.
tjek ud hvor lang tid andre anmeldere tester sammenlignet med dig selv. Det tager sin tid og dykke i dybden på hifi grej. Og forhastet konklusioner ses tit blive kritiseret. Hvilket jeg godt forstår. For en anmeldelse kan ikke tages seriøst før ethvert hjørne af produktet er vendt.Det fint du tester. Men gør dig selv den tjeneste, kvalitet frem for kvantitet. Det kommer du længst med Gige.
Mikkel H4A skrev:Der er så mange personer, der er kloge på hvor nemt det er, og hvordan det skal gribes an. Men hvorfor er der så ikke nogen, der gør det? Fordi det koster tid og penge, at køre en side som Hifi4all.
Ulvin skrev:Mikkel H4A skrev:Der er så mange personer, der er kloge på hvor nemt det er, og hvordan det skal gribes an. Men hvorfor er der så ikke nogen, der gør det? Fordi det koster tid og penge, at køre en side som Hifi4all.
Nu fanger jeg mig selv i at gøre noget jeg lige har sat spørgsmål ved, men men. Der er nogle der gør det. Du er på et af stederne nu, derudover kan jeg varmt anbefale avtainment og recordere.
Mikkel H4A skrev:<P><DIV>kennethjensen skrev:</P><P>vil du være anmelder må du også afsætte tiden til det.</P><DIV>tjek ud hvor lang tid andre anmeldere tester sammenlignet med dig selv. Det tager sin tid og dykke i dybden på hifi grej. Og forhastet konklusioner ses tit blive kritiseret. Hvilket jeg godt forstår. For en anmeldelse kan ikke tages seriøst før ethvert hjørne af produktet er vendt. </DIV><DIV> </DIV><DIV>Det fint du tester. Men gør dig selv den tjeneste, kvalitet frem for kvantitet. Det kommer du længst med Gige.
</DIV>
Det er meget nemmere sagt end gjort, Kenneth! Det er desværre meget sjældent, at forhandlere/importører kan undvære produktet i lange perioder. Jeg har været nødsaget til at definere en testperiode på minimum én måned, hvis jeg skal levere et godt resultat.</DIV><DIV> </DIV><DIV>Danmark er et meget lille hifi-marked, og de anmeldere du ønsker at sammenligne mig med, kommer sikkert fra Tyskland, England, eller USA. Her er der en anden mulighed for at låne udstyr i meget lange perioder. Jeg kender til 2 danske anmeldere, som har kunne leve af at anmelde, alle andre har haft fuldtidsjob ved siden af! De 2 førstnævnte er ikke længere anmeldere!</DIV><DIV> </DIV><DIV>Jeg har et arbejde og en familie, og hvis jeg skal bruge 200 timer før, at det retfærdigører en anmeldelse, så vil jeg skulle bruge 6 måneder pr. produkt, eller 2 anmeldelser om året. Det giver jo ikke mening, vel? </DIV><DIV> </DIV><DIV>I øvrigt kan man, med et tilspillet produkt, meget hurtigt spore sig ind på gode/dårlige sider. Men over tid vil hjernen (psyko-akustik) langsomt frasortere det, som den ikke finder hensigtsmæssigt. Derfor kan et elendigt produkt sagtens forandre sig til det bedre over tid, selv om det i virkeligheden stadig er elendigt! </DIV><DIV> </DIV><DIV>Der er så mange personer, der er kloge på hvor nemt det er, og hvordan det skal gribes an. Men hvorfor er der så ikke nogen, der gør det? Fordi det koster tid og penge, at køre en side som Hifi4all.</DIV><DIV> </DIV><DIV> </DIV>
mogens_østjyll skrev:jo, men hvad sker der på avtainment, hvis skruerselv går i selvsving? Det har jeg faktisk ikke lyst til en gang til. Han gar jo i selvsving næsten dagligt hos poulklaphatUlvin skrev:Mikkel H4A skrev:Der er så mange personer, der er kloge på hvor nemt det er, og hvordan det skal gribes an. Men hvorfor er der så ikke nogen, der gør det? Fordi det koster tid og penge, at køre en side som Hifi4all.
Nu fanger jeg mig selv i at gøre noget jeg lige har sat spørgsmål ved, men men. Der er nogle der gør det. Du er på et af stederne nu, derudover kan jeg varmt anbefale avtainment og recordere.
ulrikmm skrev:Hvorfor kører denne debat ikke på debatsiderne i hifi4all?
kennethjensen skrev:Ja det som sådan ikke noget problem for et trænet øre og spore sig ind på grej. Men uanset hvor god man end er. Så opfatter vi lyden forskelligt fra dag til dag. Netop den grund gør man er nødsaget til og lære grejet bedre at kende.
Tro du bare på det. Desværre er der alt for mange kloge-åger, som slet ikke tænker over den psyko-akustiske effekt. Gjorde de det, så skrev de ikke den slags vrøvl, som du her skriver.
kennethjensen skrev:Stil det som krav af de produkter du skal anmelde, at de skal kunne undvære deres grej over en længere test periode. Og stil som krav at al info om produktet er til stede.
Det gør jeg også, Kenneth! Igen for mange kloge-åger, som ikke ved havd det er de rent faktisk debatterer om. Jeg skal have et produkt i minimum en måned (og det er nok!), og der bliver lyttet næsten dagligt alt efter hvor meget tid arbejde og familie "kræver". Importør/forhandler får altid lov at læse teksten før publicering, så de kan kommentere, og rette evt. faktuelle fejl.
Otto J skrev:Mikkel H4A skrev:Og jeg har været i branchen on-off gennem de sidste 16 år, dels i HifiKlubben, Hifi & Elektronik, og senest Hifi4all. Er din stadig større end min?
Genialt koncept. Næste gang jeg er i byen, så vil jeg fortælle alle tøserne at min er 35 cm. Når de så smider trusserne og opdager at det er løgn, så siger jeg bare "ja - men den er gratis!"
Otto J skrev:dreamz skrev:
Det handler vel om, at en hvilken som helst test udelukkende skal betragtes som en subjektiv vurdering af en anmelder, som man kan have større eller mindre tiltro til. Om så Gige i det konkrete tilfælde har fejlopsat et produkt, fordi han mente, det var på den måde, det lød bedst, kan enten øge eller mindske folks tiltro til ham som anmelder.Det er lige præcist dét der er problemet, og i det hele taget er problemet med amatør-anmeldere (om man lægger noget negativt i ordet "amatør" eller ej, så er det dét det er). Jeg synes hele drejningen fra professionelle anmeldere til amatør-anmeldere er meget uheldig. "Jamen de er jo uafhængige". Gu er de ej. Og selv hvis de er, hvad skal man så med en uafhængig, INKOMPETENT anmeldelse? Så må folk blive lige så fornærmede de har lyst til - en amatør er _inkompetent_, punktum. Nej, udråbstegn! Prøv lige at høre her - der sidder en hær af højtuddannede ingeniører og udvikler og forfiner et produkt, tilpasser det til et bestemt markedssegment osv, og så kommer der én eller anden knægt på 17 og siger at de har gjort det helt forkert. Og det er så dét kunderne skal vurdere en femcifret investering på baggrund af? Jeg forstår det simpelthen ikke.Jeg er så aktiv på fora'ene at jeg ser markedet både som forhandler og som forbruger. Det er nogle gange direkte komisk, hvordan man kan bruge en time på en grundig indføring i nogle produkters virkemåde, demonstration af fordele og ulemper, rådgivning om hvad der vil være bedst i den givne situation ud fra de øvrige komponenter folk har, hvordan deres rum er osv, og så skal de lige tænke over det, naturligvis. Så læser man selvsamme person skrive et indlæg om aftenen, "skal jeg købe A eller B", hvorefter én eller anden fuldstændigt ukendt stodder skriver "jeg har en A, den er superfed, køb den", og så står folk i butikken dagen efter og køber produktet. Eller hvis en anden fuldstændigt ukendt bruger skriver "nej, C er meget bedre", og så vælger manden at købe C. Det er sgu da fuldstændigt forskruet.Flertallet har desværre ingen respekt for professionalisme. De vil hellere have et inkompetent svar af ukendt oprindelse, bare det er gratis og "uafhængigt", end betale for et kompetent svar fra enten en professionel anmelder eller en tilstrækkeligt kompetent og ærlig forhandler. Det kan godt være at jeg bare er en tyndhudet tudefrans, men det føles nogle gange VIRKELIGT nedgørende at man bruger en masse tid på at give et grundigt og kompetent svar, og så er dét der skal til at overbevise folk, at en man overhovedet ikke kender - og som sagtens kan være en 14 år gammel knægt der tilfældigvis formulerer sig godt på skrift - skriver "den er feee!"Kort sagt: I stedet for at bitche over at dén og dén "anmelder" er inkompetent, så gør som jeg: Antag at enhver anmelder, professionel eller ej, er komplet uduelig, og bliv positivt overrasket i de få tilfælde hvor det modsatte er tilfældet - og hold så krampagtigt fast i dén persons anmeldelser (inklusive at f***ing BETALE for at læse dem!)
Thomas Sillesen skrev:... vil jeg da foreslå at reference anlægget kommer op på et andet niveau, og at han tager mere tid til anmeldelserne. Og vil leverandørerne så ikke låne tingene ud i lang nok tid, må han jo bare sige han så ikke gider anmelde deres produkterThomas... Penge og tid! Noget som jeg desværre ikke flyder iTil jer andre:Hvis jeg skulle frasortere produkter, som ikke kan udlånes længe nok, og samtidig bruge ½ år på en test, så ville output af anmeldelser være meget lavt... 1-2 om året! Og det er for lidt.Jeg står 100 % inde for de anmeldelser jeg skriver, for det er min oplevelse af produktet. Hvordan kan det være, at hifi-anmeldelser kræver flere måneders testperiode, mens alle andre typer anmeldelser - musik, koncerter, bøger, restaurant, teater osv. ikke gør det? Her er det fuldt ud accepteret, at en bog læses én gang, en forestilling ses én gang, en plade lyttes igennem en gang eller to på en iPod, en restaurant prøvesmages én gang osv. osv.Er nogle hifi-nørder bare så nidkære, at de ikke vil accepetere at deres hobby ligestilles med andre hobbyer? Og hvorfor er der så meget religion inden for hifi, hvor det skrevne ord tillægges større betydning, end egne oplevelser?En anmeldelse er ikke den højere sandhed, hverken med hifi, bøger, mad, rejser osv. osv. Det er en "teaser" til selv at opleve mere. Og jeg kan og vil ikke ophøjes til en profet, som skal levere en højere sandhed, så nogen kan pege og sige: "Se hvad han skriver... Det er sandheden! Thi det siger den store anmelder i det høje". Det vil jeg overlade til andre anmeldere, og forum-guruer!GÅ NU SELV UD OG OPLEV TINGENE PÅ EGEN KROP!!!!
Mikkel H4A skrev:Thomas Sillesen skrev:... vil jeg da foreslå at reference anlægget kommer op på et andet niveau, og at han tager mere tid til anmeldelserne. Og vil leverandørerne så ikke låne tingene ud i lang nok tid, må han jo bare sige han så ikke gider anmelde deres produkterThomas... Penge og tid! Noget som jeg desværre ikke flyder iTil jer andre:Hvis jeg skulle frasortere produkter, som ikke kan udlånes længe nok, og samtidig bruge ½ år på en test, så ville output af anmeldelser være meget lavt... 1-2 om året! Og det er for lidt.Jeg står 100 % inde for de anmeldelser jeg skriver, for det er min oplevelse af produktet. Hvordan kan det være, at hifi-anmeldelser kræver flere måneders testperiode, mens alle andre typer anmeldelser - musik, koncerter, bøger, restaurant, teater osv. ikke gør det? Her er det fuldt ud accepteret, at en bog læses én gang, en forestilling ses én gang, en plade lyttes igennem en gang eller to på en iPod, en restaurant prøvesmages én gang osv. osv.Er nogle hifi-nørder bare så nidkære, at de ikke vil accepetere at deres hobby ligestilles med andre hobbyer? Og hvorfor er der så meget religion inden for hifi, hvor det skrevne ord tillægges større betydning, end egne oplevelser?En anmeldelse er ikke den højere sandhed, hverken med hifi, bøger, mad, rejser osv. osv. Det er en "teaser" til selv at opleve mere. Og jeg kan og vil ikke ophøjes til en profet, som skal levere en højere sandhed, så nogen kan pege og sige: "Se hvad han skriver... Det er sandheden! Thi det siger den store anmelder i det høje". Det vil jeg overlade til andre anmeldere, og forum-guruer!GÅ NU SELV UD OG OPLEV TINGENE PÅ EGEN KROP!!!!
Ulvin skrev:Nu fanger jeg mig selv i at gøre noget jeg lige har sat spørgsmål ved, men men. Der er nogle der gør det. Du er på et af stederne nu, derudover kan jeg varmt anbefale avtainment og recordere.
Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 2 gæster