Otto J skrev:Med andre ord, så synes jeg egentlig ikke det er branchen selv der har skabt problemet, det er kunderne der har lokket branchen til at levere de produkter kunderne gerne vil have - og eftersom kunderne lytter mindre og mindre, så fokuserer branchen mindre og mindre på at levere mest mulig lyd for pengene. Jeg synes egentlig ikke helt at man kan give branchen skylden for at markedet er blevet overrendt med såkaldte high-end produkter, hvor vi lige smider en ekstra trafo i og fordobler prisen. Disse produkter ville jo ikke være på markedet, hvis kunderne var bedre til at gennemskue hvad der rent faktisk giver valuta for pengene, og hvad der er rip-offs.
Men som sædvanligt, så er det en "hønen eller ægget" diskussion...
Dyrere er bedre, er noget af det, som gør at folk somme tider sælger nyindkøbt grej, fordi de vist alligevel vil have en dyrere model.
Når de så sætter deres nye grej til salg, kan læseren af salgsannoncen reagere på to måder:
1. Wow - ham der er nok virkelig blevet begejstret, og skynder sig at opgradere til bedre model, fordi det mærke virkelig er godt!
2. Nådada - det produkt var måske alligevel ikke så godt - siden han skynder sig at sælge, imens der stadig er garanti på produktet.
Der ligger en stor udfordring i, at branchen kan få skabt en positiv stemning omkring hurtigt salg af nyindkøbt grej.
Når jeg ser nyindkøbt grej til salg på brugtmarkedet, bliver jeg selv en smule skeptisk.
Jeg tænker tit som eksempel 2, selvom der ikke er en logisk grund til, at årsagen ligger der.
Den er svær at vende, og jeg har ikke et forslag til, hvordan det gøres.