RAMMA skrev:så kom med dit bidrag vi har alle brug for mere viden og kan altid lære nyt
stridsvognen skrev:Har de hardcore MM fans et bud på hvilken riaa man skal bruge,med impedans og kapasitets justering.
Altså den ultimative løsning.. Ingen la la..
Mr.Avantgarde skrev:RAMMA skrev:så kom med dit bidrag vi har alle brug for mere viden og kan altid lære nyt
Ja, tiden er kommet til at gøre helt og aldeles op med MC som det overlegne princip.
Det er det "nye" for nogle og knap så nye for andre.
Mr.Avantgarde skrev:Mercury skrev:hørte forleden Grado Reference-1 og det var ikke den store succes, men sjovt nok kan jeg kende det AvantGarde udbreder sig om næsten ordret fra butiken. Måske er AvantGarde en god dreng og fortæller om sit nærmet hifimæsisge religiøse tilhørsforhold til Lydbutiken?
Der er mange "Guruer" i vore hobby og det jeg personligt synes er ulækkert er at den butik åbenbart er den eneste som ikke er bukket under for det store komplotagtige press der ellers lægges på mindre standhaftige og voksne hifinørder, nemlig at "præke" den sandhed at MC er unaturligt og det man køber i den lille butik er naturligt og absolut ikke hifi-agtigt.
Det man kan købe i den butik er synes jeg meget langt fra neutralt, men bevares det sparker max på "FellGood" faktoren og boogiewoogie effekten.
Hvis man bare en gang imellem går til helst live akustiske koncerter vil man opdage at naturen er uendelig detaljeret, men disse har et "korrekt" leje hvor hvis man nærmer sig dette synes jeg vi kan snakke om HiFi.
Det jeg synes er dobbelt synd er at man dømmer ting/principper "ude" uden at forholde sig kritisk til den aktuelle performance. Når man søger at miskreditiere andre produkter end lige dem man selv har er det for mig en tyk indikator af at man er presset og mennesker som er pressede taler sjældent fornuft.
MC vinder nok flest test fordi de lyder bedst!
Hvorfor i alverden skal jeg blandes ind i dine problemer med en bestemt butik, som jeg ikke har noget at gøre med overhovedet?
Det var dog en noget ejendommelig omgang.
Mine kilder til, at MM lyder bedst er slet ikke fra nogen butikker. Kilden er derimod primært Raul og dernæst egne ører.
Faktum er, at den MM, jeg aktuelt spiller på, er så markant meget bedre end nogen MC, jeg har hørt, at det er så tragikomisk som noget kan være.
Afstanden er så voldsom at selv den mest hjernevaskede udi MC'ernes såkaldte overlegne lydkvalitet, bør få sig et chok.
Det er forresten iøvrigt fra netop livekoncerter, jeg ved, hvordan et orkester skal lyde. Og det kan de MC'ere, jeg har hørt, slet ikke imitere troværdigt. I det mindste ikke de af dem, jeg har hørt.
Her må man blot konstatere, at det kan den MM pu, jeg aktuelt spiller på med bravour. Fraværet af betoninger, som MC'erne er så overfyldte af, bliver så udstillet, når man får lyttet til denne fantasitske MM, jeg spiller på nu. Her er ægte ikke kunstig tranpsarans lige så selvfølgeligt som var det virkelighedens koncert, man hørte.
Og sådan skal det være. Ingen betoninger og kunstige forstørrelsesglas-effekter på detaljer, som MC'er excellerer i. Desværre er der en bieffekt ved dette(MC lyd): transparansen og naturligheden falder sammen med det til følge, at vi bevæger os langt væk fra det, jeg har kaldt masterbåndskvalitet.
Ps Grado har jeg ingen erfaringer med, men noterer mig, at mange omtaler Grado som pick upper med farvet mellemtone.
RAMMA skrev:Mr.Avantgarde skrev:RAMMA skrev:så kom med dit bidrag vi har alle brug for mere viden og kan altid lære nyt
Ja, tiden er kommet til at gøre helt og aldeles op med MC som det overlegne princip.
Det er det "nye" for nogle og knap så nye for andre.
den køber jeg altså ikke, du har bare ikke fået indstillet dine MC pu korrekt
ligesom at der er mange der ikke får indstillet deres MM pu korrekt, begge principper kan gengive frit, naturligt,dynamisk, så man glemmer at det er et medie man lytter til eller et hifisystem man lytter gennem
hvis du ikke køber mit udsagn , så start bilen op og kør en tur sydpå
lydarne skrev:Mr.Avantgarde skrev:Mercury skrev:hørte forleden Grado Reference-1 og det var ikke den store succes, men sjovt nok kan jeg kende det AvantGarde udbreder sig om næsten ordret fra butiken. Måske er AvantGarde en god dreng og fortæller om sit nærmet hifimæsisge religiøse tilhørsforhold til Lydbutiken?
Der er mange "Guruer" i vore hobby og det jeg personligt synes er ulækkert er at den butik åbenbart er den eneste som ikke er bukket under for det store komplotagtige press der ellers lægges på mindre standhaftige og voksne hifinørder, nemlig at "præke" den sandhed at MC er unaturligt og det man køber i den lille butik er naturligt og absolut ikke hifi-agtigt.
Det man kan købe i den butik er synes jeg meget langt fra neutralt, men bevares det sparker max på "FellGood" faktoren og boogiewoogie effekten.
Hvis man bare en gang imellem går til helst live akustiske koncerter vil man opdage at naturen er uendelig detaljeret, men disse har et "korrekt" leje hvor hvis man nærmer sig dette synes jeg vi kan snakke om HiFi.
Det jeg synes er dobbelt synd er at man dømmer ting/principper "ude" uden at forholde sig kritisk til den aktuelle performance. Når man søger at miskreditiere andre produkter end lige dem man selv har er det for mig en tyk indikator af at man er presset og mennesker som er pressede taler sjældent fornuft.
MC vinder nok flest test fordi de lyder bedst!
Hvorfor i alverden skal jeg blandes ind i dine problemer med en bestemt butik, som jeg ikke har noget at gøre med overhovedet?
Det var dog en noget ejendommelig omgang.
Mine kilder til, at MM lyder bedst er slet ikke fra nogen butikker. Kilden er derimod primært Raul og dernæst egne ører.
Faktum er, at den MM, jeg aktuelt spiller på, er så markant meget bedre end nogen MC, jeg har hørt, at det er så tragikomisk som noget kan være.
Afstanden er så voldsom at selv den mest hjernevaskede udi MC'ernes såkaldte overlegne lydkvalitet, bør få sig et chok.
Det er forresten iøvrigt fra netop livekoncerter, jeg ved, hvordan et orkester skal lyde. Og det kan de MC'ere, jeg har hørt, slet ikke imitere troværdigt. I det mindste ikke de af dem, jeg har hørt.
Her må man blot konstatere, at det kan den MM pu, jeg aktuelt spiller på med bravour. Fraværet af betoninger, som MC'erne er så overfyldte af, bliver så udstillet, når man får lyttet til denne fantasitske MM, jeg spiller på nu. Her er ægte ikke kunstig tranpsarans lige så selvfølgeligt som var det virkelighedens koncert, man hørte.
Og sådan skal det være. Ingen betoninger og kunstige forstørrelsesglas-effekter på detaljer, som MC'er excellerer i. Desværre er der en bieffekt ved dette(MC lyd): transparansen og naturligheden falder sammen med det til følge, at vi bevæger os langt væk fra det, jeg har kaldt masterbåndskvalitet.
Ps Grado har jeg ingen erfaringer med, men noterer mig, at mange omtaler Grado som pick upper med farvet mellemtone.
Vi er altså igen ude i et lydgennembrud en "størrelse" der ikke er set tidligere.
Bortset fra da du fik en Young Dac ind af døren med standart forsyning, da du så fik den 20 Kr.SMPS kinesersag af en strømforsygning udskiftet med en ordenlig forsyning, så var vi helt oppe der hvor ingen har været før. Det var nærmest helt ubeskriveligt, formoder iøvrigt at begejstringen har lagt sig lidt igen.
Så var der noget med et noname kina-kabel, det var også helttt.. vildt, og før det var det vist en Cambrigde CD afspiller, husker også du gik helt i selvsving omkring Dacmagic hvis man huskede at bruge de rigtige stik var det vist.
Mener også der har været yderligere et par pickupper hvor lydmuren blev brudt.
Faktisk ser ud til at hver gang du for noget nyt ind af døren så bliver der skrevet audio-historie.
Det er ærlig talt ikke nemt at tage alvorligt mere. Faktisk virker det lidt komisk. Men på sin vis underholdene hvis man tager det for hvad det er.
RAMMA skrev:stridsvognen skrev:Har de hardcore MM fans et bud på hvilken riaa man skal bruge,med impedans og kapasitets justering.
Altså den ultimative løsning.. Ingen la la..
Den rigtige
Nå spøg tilside, der er kun NLE 17 Riaa og NLE 20 Riaa og den her
http://www.ebay.com/itm/280934052836?ss ... 1438.l2649
men det vil no-go for de fleste, da den er lavet i Taiwan, fy-dada
Mr.Avantgarde skrev:RAMMA skrev:stridsvognen skrev:Har de hardcore MM fans et bud på hvilken riaa man skal bruge,med impedans og kapasitets justering.
Altså den ultimative løsning.. Ingen la la..
Den rigtige
Nå spøg tilside, der er kun NLE 17 Riaa og NLE 20 Riaa og den her
http://www.ebay.com/itm/280934052836?ss ... 1438.l2649
men det vil no-go for de fleste, da den er lavet i Taiwan, fy-dada
Jamen...der kan man bare se. Der findes altså blot 3 riaa'er på denne jord, der er gode nok.
Mr.Avantgarde skrev:
Faktum er, at den MM, jeg aktuelt spiller på, er så markant meget bedre end nogen MC, jeg har hørt, at det er så tragikomisk som noget kan være.
Afstanden er så voldsom at selv den mest hjernevaskede udi MC'ernes såkaldte overlegne lydkvalitet, bør få sig et chok.
Her må man blot konstatere, at det kan den MM pu, jeg aktuelt spiller på med bravour. Fraværet af betoninger, som MC'erne er så overfyldte af, bliver så udstillet, når man får lyttet til denne fantasitske MM, jeg spiller på nu.
Nilau skrev:Mr.Avantgarde skrev:
Faktum er, at den MM, jeg aktuelt spiller på, er så markant meget bedre end nogen MC, jeg har hørt, at det er så tragikomisk som noget kan være.
Afstanden er så voldsom at selv den mest hjernevaskede udi MC'ernes såkaldte overlegne lydkvalitet, bør få sig et chok.
Her må man blot konstatere, at det kan den MM pu, jeg aktuelt spiller på med bravour. Fraværet af betoninger, som MC'erne er så overfyldte af, bliver så udstillet, når man får lyttet til denne fantasitske MM, jeg spiller på nu.
Så fortæl da for dælen hvad det er for en MM der er så fantastisk!
Det er sgu' da utidigt med dette hemmelighedskræmmeri.
Har du brug for at køre flere uger med forskræp til dine kommende skiverier?
Kom dog ud af busken, mand!
Niels
Mercury skrev:Nilau skrev:Mr.Avantgarde skrev:
Faktum er, at den MM, jeg aktuelt spiller på, er så markant meget bedre end nogen MC, jeg har hørt, at det er så tragikomisk som noget kan være.
Afstanden er så voldsom at selv den mest hjernevaskede udi MC'ernes såkaldte overlegne lydkvalitet, bør få sig et chok.
Her må man blot konstatere, at det kan den MM pu, jeg aktuelt spiller på med bravour. Fraværet af betoninger, som MC'erne er så overfyldte af, bliver så udstillet, når man får lyttet til denne fantasitske MM, jeg spiller på nu.
Så fortæl da for dælen hvad det er for en MM der er så fantastisk!
Det er sgu' da utidigt med dette hemmelighedskræmmeri.
Har du brug for at køre flere uger med forskræp til dine kommende skiverier?
Kom dog ud af busken, mand!
Niels
Det må næsten være en "Selvgjort er velgjort" model da det er så hemmeligt.
Tænkte på om manden egentlig selv havde tænkt at der var noget andet galt når nu hans Rhoman var "Katastrofal" og "alt andet var bedre", jeg ville da have ledt efter fejlene andre steder, men sådan har man jo sine prioriteringer/"guder".....
RAMMA skrev:Mr.Avantgarde skrev:RAMMA skrev:
Den rigtige
Nå spøg tilside, der er kun NLE 17 Riaa og NLE 20 Riaa og den her
http://www.ebay.com/itm/280934052836?ss ... 1438.l2649
men det vil no-go for de fleste, da den er lavet i Taiwan, fy-dada
Jamen...der kan man bare se. Der findes altså blot 3 riaa'er på denne jord, der er gode nok.
ja, der er kun de 3 hvis du vil have styr på alle parametre.
men hvis du kender andre der kan indstilles så nøjagtigt i så mange steps vil jeg godt høre om dem
Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 1 gæst