Mercury skrev:Svaret på det i tråden initiale spørgsmål er:
1.
Generelt, dem der ikke har en mc indgang eller stepup har brug for en mm-pickup.
2.
Det kan være en fordel med uopløste pickuper med svampet mellembas og manglende dynamik hvis man ikke har udstyr der har det godt med signaler der indeholder disse karakteristika.
3.
Personer der dyrker hifiguruer, som udokumenteret og helt anonymt bag nedrullede gardiner sidder og retfærdiggør over for sig selv hvorfor de ikke kan få deres mc-pickuper til at fungere.
mvh. Asger
Jeg ved ikke lige hvad det er for et indlæg, du her kom med. Det er nogle meget mystiske udmeldinger, du kommer med.
Det skal såmænd nærmest vendes på hovedet.
Det er aldrig en fordel med såkaldte uopløste pick upper. Men det har ikke så meget med MM vs MC at gøre, da begge systemer kan performe på det absolut højeste opløsningsniveau. Men det er som bekendt blot en af faktorerne , man bør evaluere lydmæssigt.
Der er vel ikke nogen, der ikke kan få sine MC pick upper til at fungere. MC pick upper fungerer ret beset som de altid har gjort med det resultat, at lyden, som det høres i diverse Vdh, ortofon, audio technica, koetsu m.m.fl., er en opvisning i fraværet af stort set alt andet end overdrivelser udi detaljering. Vel at mærke detaljering, der slet ikke forekommer i live musik i den form, som disse groteske og ringe pick upper disker op med. I live musik er detaljering naturligt indlejring i inter-spillet ml. musikerne, ergo duer analytiske pick upper faktisk ikke, da analytisk netop betyder at pinde ting ud bare for at gøre det uden omtanke for helheden og inter-sammenspillet.
Så pointen er fremdeles en helt anden, som jeg ser det, nemlig det åbenlyse fravær af polstring fra koncertsalen. Om man havde den fornødne indsigt i lyden i koncertsalen, ville ingen ende op med eksempelvis vdh og ortofon Mc'er.
Mem der er jo et marked for alt og der kan som oftest skabes kunstige behov. Og her er det kunstige behov tydeligvis, at omgangen udelukkende med hifi og dermed reproduktion har skabt en surrogatlyd.
Oprindelig var det vigtige ikke at skabe forkert lyd, men at holde sig til at genskabe enten koncertsalen eller masterbåndet. Og det halter gevaldigt med de allerfleste MC'ere.