RAMMA skrev:kennethjensen skrev:Har selv fundet fejlen
kan du modtage pber nu ?
kennethjensen skrev:Medlem skrev:kennethjensen skrev:De såkaldte NOS pickups. Er de egentlig nye!? Altså ubrugte?
Det må man da formode, NOS = New Old Stock = Ny Gammelt Lager
(Meen, der er mange eksempler på at dette omgås, som med kilometertællere på biler... så pas på...)
Tænkte bare om MØ viste hvad NOS betyder! Kunne jo være han bare brugte NOS betegnelsen fordi det noget gammelt skrammel LOL.
kennethjensen skrev:Rondo Bronze boostet? No freaking way. Tværtimod!
Hvad riaa har du benyttet den sammen med!? Og hvilket kable var der mellem pickup og riaa!? Tog du højte for impedanserne i kablet under opsætningen!? Hvilken pre var der mellem riaa og effekt og kigget de elektrisk optimalt ind i hinanden?
kennethjensen skrev:
Gamle pickups har ikke en jordisk chance mod nye. Det ren nostalgi og indbildning. Pickups idag bliver lavet med meget bedre instrumenter og med langt bedre tolerancer end for 30 år siden. Kanal separation, støj mm er blevet voldsomt meget bedre med tiden med ret fatale konsekvenser for den lyd, vi idag tilbydes i pick upper.
Jeg tror vitterlig ikke et hak på det du skriver Mogens. Det der nok meget få der gør om end nogen som helst.
kennethjensen skrev:Bevis dine udsagn! Lad andre lytte! Det alt for nemt bare kaste om sig med fine ord! Gør dine udsagn til handling eller find på noget andet at lave! Dine forgudelser af billigt skrammel er øretrættende, her i henviser jeg til Hongkonge kablet. Som slet ikke lever op til dine absurde udtalelser og ikke kun hos mig!
RAMMA skrev:citat@mr avantgarde
VDH, ortofon, audio technica osv. lider under hvad jeg beskrev i allerførste indlæg i denne tråd, nemlig pinlig overanalytisk sound med forstørrede detaljer og mikrodetaljer.
Den her beskrivelse af lyden fra Rondo Bronze, kan jeg simpelthen ikke genkende i mit system, det ligger meget langt fra den lyd jeg hører her i mit system
Så er jeg nok både døv og ignorent , men det er nu ikke tilfældet, det jeg hører er faktisk levende og naturlig lydgengivelse uden fokusering af de sædvanlige hifispecifike betoninger som Rondo og andre mc pickupper anklages for at bidrage med.
Den gengiver faktisk meget autentisk hvad der ligger på pladen, såsom rummets beskaffenhed, musikkernes fortolkning og sammenspil,dirigentens arbejde,etc,stemningen på en intim jazzklub i New York i slut 1950erne,Gnags live i 1970erne(de lyder grangiveligt,som da jeg selv hørte dem på Møllen her i byen på det tidspunkt i 1970erne)ja den liste bliver meget lang inden jeg er færdig
Hvis Rondo Bronze udviste de af dig beskrevne klangegenskaber, så var den blevet kastet op på væggen for længe siden og erstattet af noget bedre (beskrivelsen lyder mere som de gamle MC 10/20/30 og MC 2000/3000)
Der er også den mulighed at vores måde at lytte på er så langt fra hinanden at det ikke vil kunne nå sammen og vi dermed kan blive enige om hvordan musik skal lyde, men jeg vælger i første omgang at tro det ikke forholder sig sådan
Så er der kun opsætningen der kan gøre at vi hører slutlyden så forskelligt, og vi fastholder begge 2 at pickuppen er korrekt opsat og monteret
Men det er da helt ok , at vi ikke kan blive enige her, du har fravalgt MC pickupperne ud fra af de årsager du angiver, og jeg har valgt dem til fordi jeg mener de kommer tættere på det man hører live på koncerter det være sig klassisk,jazz,blues, rock udelader jeg med vilje da det er PA udstyret den pågældende aften der afgør hvor god den koncert kan blive
Og som du selv har været inde på , så er den måde man lytter og opfatter lydgengivelse på summen af de præferencer man har erfaret gennem livet.
Og konklusionen er så at vores præferencer er forskellige
lydarne skrev:Når nu ingen tilsyneladende kan få lov at besøge Mr.Avantgarde kunne det jo være sjovt hvis han kunne optage nogle pickuper deriblandt den ukendte på CD.
Så bliver det også konstateret om kendetegnede bliver nogenlunde bevaret i denne process. Ja blasfemi vil nogen nok mene men også lidt interessant om det kan lade sig gøre.
Vi kan evt. så stemme om hvilken pickup vi finder bedst, ved blindtest, eller ikke.
strand skrev:Jeg følger også med i tråden, og lysten til a t finde den gammel grammofon og alle pladerne frem igen, er en tanke der har strejfet mig en del gange, en tanke som til dels skyldes en tråd som denne. Dog kræver det nok liiige en pladevasker, en ny Riaa, og ikke mindst en ny MM eller MC pick up, inden det helt lykkes, måske en helt ny grammofon.
Jeg er helt på linje med Truth Spinner , det er virkelig dårlige stil det vi ser fra et par bruger i tråden. Mogens skal ha ros for at bevare en sobre tone..
strand skrev:Jeg følger også med i tråden, og lysten til a t finde den gammel grammofon og alle pladerne frem igen, er en tanke der har strejfet mig en del gange, en tanke som til dels skyldes en tråd som denne. Dog kræver det nok liiige en pladevasker, en ny Riaa, og ikke mindst en ny MM eller MC pick up, inden det helt lykkes, måske en helt ny grammofon.
Jeg er helt på linje med Truth Spinner , det er virkelig dårlige stil det vi ser fra et par bruger i tråden. Mogens skal ha ros for at bevare en sobre tone..
ramma skrev:Ja vores uenighed om Rondo Bronzen er slående stor
der er flere mulige årsager til det som jeg ser det:
1: vores præferencer adskiller sig markant fra hinanden og baserer på vidt forskellige opfattelser af hvad god lyd og musik er for en størrelse, baseret på tidligere personlige oplevelser live eller med hifisystem-besøg,etc, fyld selv det ind der skulle mangle her
2: vores lydsystemer er lysår fra hinanden i sammensætning og grundklang
3: vi sætter vores lydsystem op på vidt forskellige præmisser og parametre og slutmålet af arbejdet er lysår fra hinanden, ud fra vores forskellige præferencer
4: vi kan afvige som lyttetyper , den ene er grundtone lytter og den anden er overtonelytter, jeg er konstateret som værende grundtonelytter iflg den tyske test jeg har deltaget i, da Tysk Audio tilbød denne mulighed i 2006 uden omkostninger i forløbet, jeg fik så efterfølgende resultatet tilbage fra Heidelberg, disse 2 typer lyttere afviger 180 grader fra hinanden i den måde de opfatter lyd og musik.
5: vi er begge to stokdøve, men ved det bare ikke, eller vil ikke erkende det
Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 2 gæster