Jeg hopper altså ikke på den vogn med at den G er så go. Mest fordi at det jo er typisk at lige det du har altid er det bedste. Og når du skifter HT, ja så er den nye "den bedste". Tsk. Jeg synes du kører sådan en selvindbildningslinie, som er for tæt forbundet med om du lige ejer det som er "det bedste". Sådan har jeg det ikke. Jeg kan godt høre hvad der duer og ikke duer, uden at eje det. Og kan fint leve med ikke at eje det bedste.
Mine SA2K Master er bestemt stadig velspillende og skide gode. I prisklassen kunne man tilføje. De er bare ikke så goe som en Gamut L3. Man kan jo først vide hvor godt noget er, når man krydshører det overfor noget andet.
Min ganske særlig pointe, som du nok ikke har set, er at det er ikke fabrikatet (SF/Gamut/...) der lige gør den største forskel mellem lyden fra mine SA til Gamutterne. Det er i særdeleshed den diskant (SS) der er i. Den er simpelthen så præcis og dygtig at den IKKE overskygges af ældre konstruktioner - som Dynaudio D330 og SS 9700 der var de gamle mestre - uanset hvilken højttalermærke de så end sidder i. Basta.
Kig på målekurver over SS 70005 og D330 og så spørger vi ikke om mere, vel? Det er min pointe, at uanset hvor dygtig man er som konstruktør, kan man ikke trylle en D330 til at lave en målekurve som en SS70005. Men man kan sikkrt finde nogle som kan smadre kurven på en SS 70005 så den ikke kan gå højere end en D330/9700.
Det er sigende og klaustofobisk for debatloftet, at man ikke kan diskutere lyden fra nyere HT-konstruktioner og naturligt holde dem op mod ældre konstruktioner af samme kaliber, uden der er nogle som dig der hyler op. Du vil da ikke i ramme alvor mere SF G er uden for sammenligningsgrundlag, for så er du da vist længere ude end godt er...
Øgenavne giver jeg til dem der skal øges ad. Det skal Densen ikke og SA har lagt rigeligt ryg til smædekampagner, så de får fred fra mig.
Nu du spørger kan jeg da godtlige lave en på Mamut. Det er ingen problem, men heller ikke så sjovt som Demento.

PS Hvordan går det med salget af dine SF G?