Hej Lydarne
Nu må jeg sgu le..
Ærligt talt så troede jeg ikke på at personen ZIG hvis indlæg sendte mig til tasterne, havde sendt 15.000 kroner afsted i cyberspace ved ordreafgivelsen på sine JBL 4307 som et køb via internettet normalt kræver, helt uden at lytte til, evt. hjemlåne højttalerne først.
Jeg tænkte at frasen med "købt over nettet" alene blev skrevet for at undlade at hænge den pågældende forhandler ud. Af samme årsag blev jeg ved med at vade rundt i "forhandleransvar", med det egoistiske formål at påpege at han kunne være bedre hjulpet hvis han havde kontaktet mig for en evt. aftale om lyt/lån før køb, evt. en dialog om lytterumet hvori højttaleren skulle anvendes.
Så hvad dette angår påtager jeg mig gerne ansvaret for at dialogen tager en retning hvoraf ZIG tydeligvis provokeres til at skrive som han gør. Men at manden efterfølgende anfægter lødigheden af forhandlere og anmeldere, som fremgår af "analysen" i hans indlæg, faldt mig en kende for tungt, hvorfor jeg trådte hårdt igen i mit indlæg til dreamz.
At du nu beskriver mine handlinger ved tastaturet som et brancheselvmord finder jeg yderst interessant. Et sekund blev jeg grebet af angst og paranoid frygt; å gud, hvad har jeg dog gjort siden jeg nu er lykkedes med at fremstille mig selv som idiot, et sekund senere tænkte jeg så, om det blot var et udtryk for dit håb om min forretnings fremtidige skæbne eller.. om udsagnet er fremsat på baggrund af eksakt viden, fordi du åbenbart er kommet i besiddelse af viden om at alle på nærværende forum - og i den øvrige del af befolkningen med hang til at købe stereo legetøj, resolut har besluttet at boykotte min forretning grundet mine indlæg. Indlæg som jeg - pånær det sidste indlæg til dreamz, egentlig selv syntes er rimeligt afbalancerede og fordomsfri i deres udtryksform? Lad mig da vide specifikt hvor og hvis jeg er forkert i min vurdering af hvad sidstnævnte angår.
Og nu til sagen desangående din påstand om "brancheselvmord for åbent tæppe";
Lad os antage at du har/får ret. Dermed sluttes ringen jo perfekt i forhold til mit ærinde ved at gå ind i tråden, hvor min første pointe var at indlæg som ZIG's viste "ulempen ved forums.."
For det betyder jo, at mens en privat NERDS-bruger på ret så usagligt grundlag og helt uden omkostninger kan agere og skrive til skade for et produkt der ikke - pånær løse logomærkater - er fejlbehæftet på nogen måde - men blot falder uden for debattørens smag, så skal det altså betyde "døden" for mig som "proffessionel" i NERDS/branchesammenhæng at gå i rette med vedkommende?
Helt ærligt, så tror jeg at du med din påstand nedvurderer dømmekraften hos de øvrige læsere af tråden, mens din dom sandsynligvis nok skal holde stik i forhold til personer som ikke bryder sig om DYNAMAX og JBL. For sådan nogle vil der altid findes. Ikke at dette er negativt, men alene et udtryk for mangfoldighed. I materielle som personlige præferencer. Og oprigtigt hurra for det.
Med venlig hilsen
Henrik, DynaMax
www.dynamax.dk