Nerds.dk - Hifi, Stereo & Lyd Community

Nyt marked (brugt og nyt)

Her modtager Nerds.dk konstruktiv kritik og forbedringsforslag.

Nyt marked (brugt og nyt)

Indlægaf Thomas Sillesen » ons jul 17, 2013 13:52

Hej Alle sammen,

Det er jo ved at være et par år siden jeg sidst var aktiv herinde, men nu er der sket det, at i et andet projekt jeg har gang i, har jeg ansat en HTML programmør og en database programmør. De er i gang med et stort projekt, men engang imellem hænger det lidt i bremsen, grundet mangel på info som de skal bruge for at komme videre. Derfor har jeg besluttet at de skal bruge spildtiden på at lave en ny nerds side.

Nu sidder jeg så og laver krav specifikationer. Det første bliver en ny markedsplads, både for nyt og brugt, og for privatsælgere og branchemedlemmer.

Jeg vil derfor rigtigt gerne have ideer og forslag fra jer alle. Er der features I mangler, detaljer der skal forbedres etc, så skriv dem i tråden herunder. Gerne med links til andre sider, hvor de har gjort det på den måde I ønsker. Så kan jeg checke det op, og er jeg enig med jer, kommer det med på den nye side.

Senere kommer jeg selvfølgelig også til forum, nyhedssiderne, etc etc, men først er det altså markedet det gælder ! :)
Med venlig hilsen

Thomas Sillesen
Thomas Sillesen
Branchemedlem
 
Indlæg: 1557
Tilmeldt: man okt 24, 2005 06:18
Geografisk sted: Esbjerg

Re: Nyt marked (brugt og nyt)

Indlægaf hbuus » ons jul 17, 2013 14:01

Hej Thomas

Det lyder bare rigtig godt!

Her er nogle links til ting, folk gerne ser forbedret:
viewtopic.php?f=16&t=7499
viewtopic.php?f=16&t=7783
viewtopic.php?f=16&t=7541

Mvh
Henrik
hbuus
Entusiastmedlem
 
Indlæg: 109
Tilmeldt: lør dec 08, 2012 21:00
Geografisk sted: Østjylland

Re: Nyt marked (brugt og nyt)

Indlægaf Thomas Sillesen » ons jul 17, 2013 14:05

Tak Henrik,

Jeg forestiller mig at når man er på markedet, har man en liste med alle annoncer. (sorteret efter type, eller modelnavn, eller pris eller noget andet man selv vælger). Du vil så gerne have, at når man trykker på den annonce man ser, åbner den på en anden fane?

Med hensyn til billeder på annoncerne, vil du foretrække at man ser et billede i en fornuftig størrelse på selve annoncen, men at man kan klikke på billedet og se det full size ?
Med venlig hilsen

Thomas Sillesen
Thomas Sillesen
Branchemedlem
 
Indlæg: 1557
Tilmeldt: man okt 24, 2005 06:18
Geografisk sted: Esbjerg

Re: Nyt marked (brugt og nyt)

Indlægaf hbuus » ons jul 17, 2013 14:15

Selv tak  :)

De tre links handler slet ikke om annoncer.

Det første link handler om, at funktionen Vis aktive emner herinde, ikke virker. Altså når man klikker på Forum, så får man mulighederne:

Vis ubesvarede indlæg • Vis ulæste indlæg • Vis nye indlæg • Vis aktive emner

Der skal Vis aktive emner bare slettes, for den virker ikke.

Det andet link handler om, at når man klikker på et link herinde, så forlader man Nerds.dk og går til den nye side.
Der ville det være mere hensigtsmæssigt, hvis den nye side åbnede på en fane for sig selv.

Det sidste link handler om, at man ved billeder herinde, ikke får vist billedet i sin fulde størrelse - man er nødt til at bruge scrollbarer op/ned og venstre/højre.
hbuus
Entusiastmedlem
 
Indlæg: 109
Tilmeldt: lør dec 08, 2012 21:00
Geografisk sted: Østjylland

Re: Nyt marked (brugt og nyt)

Indlægaf Thomas Sillesen » ons jul 17, 2013 14:17

Hej Henrik,

Det forstod jeg. Men tog så udgangs punkt i hvad der kunne bruges til forbedring af markedet :)

De andre ting tager jeg fat i, når designet af det nye marked er fastlagt.
Med venlig hilsen

Thomas Sillesen
Thomas Sillesen
Branchemedlem
 
Indlæg: 1557
Tilmeldt: man okt 24, 2005 06:18
Geografisk sted: Esbjerg

Re: Nyt marked (brugt og nyt)

Indlægaf hbuus » ons jul 17, 2013 14:24

Markedspladsen fungerer faktisk fint i dag, synes jeg.
Eneste ting jeg lige kan se, der kan forbedres, er, hvis man ved filtrering vælger f.eks. Forstærkere.
Så kommer der en liste op med forstærkere.
Hvis nu der er billeder på nogle af emnerne, kommer der et ikon ude yderst til højre på "stregen" med emnet.
Hvis man klikker på det ikon, så sker der ingenting.
Her kunne det være rart, hvis man kunne se billederne på emnet.

Men dette er i småtingsafdelingen.
Jeg synes, markedspladsen fungerer rigtig fint.
hbuus
Entusiastmedlem
 
Indlæg: 109
Tilmeldt: lør dec 08, 2012 21:00
Geografisk sted: Østjylland

Re: Nyt marked (brugt og nyt)

Indlægaf Thomas Sillesen » ons jul 17, 2013 14:31

Tak, småting er også vigtige, jeg vil gerne have det hele er perfekt, når vi er færdige med den nye side :)
Med venlig hilsen

Thomas Sillesen
Thomas Sillesen
Branchemedlem
 
Indlæg: 1557
Tilmeldt: man okt 24, 2005 06:18
Geografisk sted: Esbjerg

Re: Nyt marked (brugt og nyt)

Indlægaf hbuus » ons jul 17, 2013 15:12

Bare i orden. Fedt at der kommer noget udvikling på sitet nu.

Der er en anden lille ting:

Når man skriver et ord i Søgeord, så skal man hen med musen og klikke på Søg, for at søgningen går i gang. Der ville det være rart, hvis man kunne skrive sit Søgeord, og så bare taste Enter, for at sætte søgningen igang.

En anden lille ting:

Det kunne være rart, hvis man kunne klikke på Kategori, hvorefter alle tilbuddene ville blive sorteret efter deres kategori, altså så alle Forstærker-emner kom til at ligge efter hinanden, alle Højttaler-emner kom til at ligge efter hinanden osv. Selvfølgelig i alfabetisk orden.
hbuus
Entusiastmedlem
 
Indlæg: 109
Tilmeldt: lør dec 08, 2012 21:00
Geografisk sted: Østjylland

Re: Nyt marked (brugt og nyt)

Indlægaf WymaxReborn » ons jul 17, 2013 15:56

Måske et lidt friskere udseende i stedet for den "gammeldaws" listning - f.eks. med lidt ikoner, farvelægning af linierne, osv. Det samme inde på annoncen, lidt bedre indramning af de enkelte afsnit.

Og som allerede nævnt ville det være fint hvis klik på oversigtens billed-ikon ville vise billedet i en popup, ligesom det sker når man klikker på billedet inde i selve annoncen.

Det kunne også være fint hvis man på oversigten kunne se hvad der er privat- og hvad der er forhandler-annoncer.

Ellers virker den faktisk fint, synes jeg, men kunne godt være lidt friskere i sit design.
Alle de påståede dobbeltprofiler på Trustpilot, men det kræver stadig kun én person at have skyklapper på... Det er i sandhed svært at begå sig på de sociale medier når man ikke kan tilrette andres mening til sin egen. Magtens vilje er stor!!!!!!
Brugeravatar
WymaxReborn
Supermedlem
 
Indlæg: 1145
Tilmeldt: ons nov 10, 2010 22:11

Re: Nyt marked (brugt og nyt)

Indlægaf MortenB » ons jul 17, 2013 16:59

Hej Thomas,

Godt initiativ, og god timing... Det burde være muligt at flytte noget trafik herover med den tilgang, der lægges for dagen andetsteds.

Jeg synes Audiogon viser vejen mht marked bÃ¥de for private og forhandlere:  http://app.audiogon.com/

Kategorierne er lette at overskue (til venstre). Til højre tilsvarende overskueligt med auktioner, forum, forhandlere osv.

Noget af det gode -synes jeg- er, at man kan lave en ''watch list'' med ting man gerne vil følge (pÃ¥ samme mÃ¥de som i DBA). Tilsvarende godt, at der kan stilles spørgsmÃ¥l til sælger som en trÃ¥d i annoncen.  Deres 1$ auktioner tror jeg ogsÃ¥ er en god platform, hvor forhandlere kan markedsføre produkter. Det kan godt være priserne ikke bliver høje, men der er rigtig mange, der ser et givent produkt, læser beskrivelsen osv.

Vedrørende DBA, så er en af de fede ting deres søgeagent. Kunne være super funktionalitet i en markedsplads...
Hilsen,
Morten
Brugeravatar
MortenB
Supermedlem
 
Indlæg: 2094
Tilmeldt: fre apr 06, 2007 00:21
Geografisk sted: Østjylland

Re: Nyt marked (brugt og nyt)

Indlægaf Mercury » ons jul 17, 2013 17:29

Hej Thomas,

Jeg synes det tyske audiomarkt har fundet en udformning som giver god mening.

http://www.audio-markt.de/_markt/

Eksempelvis kan man vælge at søge på en producent, eksempelvis Stax , eller en produkttype og her er de altså ganske "komplette". Med det mener jeg at sådan noget som DIY og "håndværkertilbud" findes. Men selvfølgelig er det vigtigst at de gængse kategorier er med.

Jeg kan godt lide at der er miniaturebilleder af det som sælges, ofte kan man så se om det er irrelevant eller skal granskes nærmere.

Man kan også sortere på udelukkende nye ting, eller forhandlerannoncer somt udelukkende brugte ting.

Gør som dem det virker!

mvh. Asger
Mercury Living Presence
Mercury
Entusiastmedlem
 
Indlæg: 194
Tilmeldt: lør aug 25, 2007 07:18

Re: Nyt marked (brugt og nyt)

Indlægaf hbuus » ons jul 17, 2013 19:19

Jeg har lige erfaret, at hvis man vælger Forstærker under hvad det er for en type HIFI-apparat, man vil indrykke en annonce for, sÃ¥ kommer der alligevel til at stÃ¥ DVD-afspillere i annoncen under type  :)

Det skal nok liiige rettes!  :)
hbuus
Entusiastmedlem
 
Indlæg: 109
Tilmeldt: lør dec 08, 2012 21:00
Geografisk sted: Østjylland

Re: Nyt marked (brugt og nyt)

Indlægaf HES » ons jul 17, 2013 22:06

hej Thomas
Som branche vil det være fint at annoncer kan gentages, ikke at de "bare" forsvinder/slettes.
Links vil være et must, som kan anvendes.
Gerne flere opdelinger af udstyr osv, og det behøver ikke være på Audio Markt niveau, men....
mvh
Gert (Gli-)
http://www.highend-sound.com
Acoustic Solid, Amazon, Cardas cables, Herron Audio, Icon Audio, LAMM, Origin Live, Playback Designs, ProAc Speakers, PSB speaker, Rossner & sohn, Theil & Eton HT enheder, Trichord, Tri-planar, Tsakiridis Device, Unison, VDH, Wire World cables, 1000'vis vinyl ting + LP'er, pu-vægt
HES
Branchemedlem
 
Indlæg: 256
Tilmeldt: søn okt 30, 2005 14:55
Geografisk sted: Aalborg, Denmark

Re: Nyt marked (brugt og nyt)

Indlægaf music4life » tors jul 18, 2013 00:14

Godt indspark Thomas Sillesen :wink:

Vi hilser dit tiltag velkommen!

Mht.  markedspladsen vil jeg ogsÃ¥ gerne fremhæve audiomarkt.de

Hvis man kunne kopiere dette ville det være perfekt efter min mening. Det virker!

NB. Håber det er starten på en række forbedringer i nær fremtid. Herunder
en bedre PB brugerflade og nemmere uploading af billeder på forum.
music4life
Seniormedlem
 
Indlæg: 661
Tilmeldt: tors mar 15, 2007 16:44

Re: Nyt marked (brugt og nyt)

Indlægaf Henrik DynaMax » tors jul 18, 2013 05:39

Hej Thomas

http://www.audiomarkt.de er bare sagen hvis du ønsker en køb-salg-bytte profil der holder hele vejen. Vel nærmest unik.

Og det gode er at man er fri for SPAM, eksvis fra alle de (forhandlere..), der som det ses på Hifi4all, fylder på "Tilbudsavisen" med hele butikkens varelager samt pladebørster, CD-hylstre, og mange andre ligegyldigheder, der tilsammen gør lige præcis dét, at INGEN GIDER at læse Tilbudsavisen..

Og derved udløser at INGEN gider at betale Hr. Gige de 500 kroner om måneden + moms som det koster for en forhandler som mig at være annoncør derovre.

Men hvad hjælper det med verdens fedeste handelsportal hvis ikke der er læsere på NERDS sitet? For det er jo problemet i en nøddeskal. At der mangler læsere.. Sorry. Men vi er jo i samme båd - så kritikken er konstruktiv!

Og det vil der gøre - altsÃ¥ mangle læsere pÃ¥ NERDS - al den stund at NERDS er et filantropisk eksperiment baseret pÃ¥ et alt for tyndt økonomisk grundlag, hvilket bl.a. kommer til udtryk i at tilknyttede personaler er ulønnede, benytter tvivlsomt referencegrundlag (gengivelsesudstyr+lytterum), mangler mÃ¥leudstyr osv.  

NERDS får da et eksistensproblem den dag de ulønnede (og unge mennesker) der udgør NERDS, når til et stadie i Deres liv hvor der kommer småfolk i hjemmet. Alle os med børn i huset ved jo hvordan det kan vende op og ned på prioriteringerne. Og man fravælger vel næppe sine børn fordi man skal bruge timevis af tid på ulønnet arbejde .. vel?

Det er okay med filantropi, vel nærmest en nødvendighed i dette LUDfattige land som Danmark er endt med at være desangående hi-fi.

Selv polakkerne - som vi ellers ynder at grine så meget af i snart sagt alle sammenhænge, har langt bedre udbud af hi-fi forhandlere, hi-fi magasiner, hi-fi webportaler m.m.

Se bare high-fidelity på polsk, og skam sig så over hvad vi formår i danmark hvor laveste fællesnævner samt generelt nasse-mentalitet (alt skal jo være gratis..), på typisk socialistisk vis skal sætte overliggeren for niveauet.

Polakkerne har gennemgÃ¥et en "udvikling" pÃ¥ blot 2 Ã¥rtier der har bragt dem fra Trabant biler og stenalderlydgengivere, og et liv uden hi-fi i stuen (eller som noget man kunne læse om i et flot trykt  magasin), til et farverigt mekka af hi-fi udbydere og hi-fi vidensformidlere (trykt som web-baseret), mens vi i Danmark, i de samme 2 Ã¥rtier - har været under TOTAL afvikling i ALLE hifi sammenhænge.

Og det er nærrighed og nassemetalitet iblandt forbrugerne samt forhandlerne - altså hele vejen rundt, der har slået vores marked i stykker. Ingen forbrugere kan anspores til at købe dyrt (over 5.000 kroner..), hvis det dyreste apparat i landets hifi-butikker koster 3.995,- For sådan har det været siden jeg - for 20 år siden - i ren afmagt droppede ud af Fredgaard/Kenwood-Center/Super Radio efter en karriere med start i AudioScan/Lydkilden og HiFI klubben i midtfirserne.

Alle leverendørere over en bred kam søgte dengang at kunne levere til billigere og billigere priser, og kvaliteten blev første og største offer. Sidenhen er størstedelen af branchen gået med i graven, blot fordi man hældte stadigt billigere udstyr på hylderne efter anskrig fra størstedelen af forbrugerne, mens man svigtede at holde den dyre ende i butikken i live med drømmegrej, som nogle få ALTID vil købe.

Men når drømmegrejet ikke har været synligt i de butikker som trafikeres af den brede forbrugermængde i snart 30 år, kan man jo ikke bebrejde forbrugerne at de ikke efterspørger det dyre idag. Og når man tilmed vænner forbrugerne til at alt relateret til hifi-lyd næsten er gratis eller højst koster et par tusser pr. komponent, kan man jo ikke bagefter kritisere dem for at rynke panden når man fortæller om en forstærker der koster 20 tusinde eller 100 tusinde kroner..

Faktum er derfor at det kun er promiller af befolkningen der overhovedet aner at der stadig findes god lyd, og mange tror jo ikke der er forskel sÃ¥dan af større betydning, idet de jo er vokset op i en verden uden at den gode lyd var til at se eller høre nogle steder.        

SÃ¥ er det mon ikke bare bedre at droppe NERDS som "magasin" og blot lave en regulær hifi portal for alle (hififorall.... he he), med en specifik markedsføring heraf mod den omgivende verden, og dernæst opkræve et overskueligt beløb for hver annonce (sÃ¥dan som DBA gjorde som nystartet), og derved sikre et vist niveau iblandt de annoncerede produkter samt begrænse spamming. Fidusen er at du  samtidig og derved skaber økonomisk grundlag for sitet samt (forhÃ¥bentligt) kan garantere synlighed for annoncørerne??    

Og sÃ¥ lige yderligere en bemærkning relateret til mine oplevelser med "Tilbudsavisen", "Køb-Salg-Bytte" pÃ¥ hifi4all samt "markedspladsen" pÃ¥ NERDS, hvillket ikke bare beskriver situationen omkring "markedspladsen" - men ogsÃ¥ tendensen oven i folks hoveder der søger disse "markedspladser", og hvilket falder meget godt i trÃ¥d med mine pÃ¥stande i ovenstÃ¥ende om at vi i hifi-danmark befinder os for enden af et 20-30 Ã¥rigt langt afviklingsforløb:  

Jeg har lavet min egen mikro-markedsananlyse af annoncering på hifi4all vs. annoncering på NERDS;

Jeg rykkede sidste år, eller forrige år, en vare til salg hos jer/NERDS, i måske op til 3 måneder. Sænkede endda prisen et par gange undervejs. Resultatet var NUL henvendelser. Rykkede den dernæst til salg på hifi4all og BINGO. Der gik maximum 48 timer - så var første henvendelse i hus. På 3 uger kom 5-8 bud, og jeg burde være lykkelig, lave knæfald for Gige og hans site - men nej!

Guess what: Fælles for alle disse bud var, at de var ublu (SVINSK) lavere end prisen hvortil varen var annonceret. Den oplevelse siger en hel del om købekraft og mentalitet iblandt læserne af hifi4all, og hvilket vel også forklarer hvorfor størstedelen af alle bannerpladser pånær på forsiden - henstår tomme/usælgelige; simpelthen fordi ingen forretninger der stiller krav om afkast fra investering i banner-annoncering, ser læserne af hifi4all som reele potentielle kunder.

Det er altid okay, vel nærmest forventeligt at folk byder ind med lidt lavere beløb end den annoncerede pris. Men sgu' da ikke med bud på halv pris - ELLER MINDRE END HALV PRIS- af den annoncerede pris..

Den annoncerede vare i dette tilfælde, var et brugt tilbud pÃ¥ en ét Ã¥r gammel vare (kendt Canadisk højttaler mærke og super høj kvalitet), annonceret til halv nypris, og det højeste bud jeg modtog var svarende til 20% af nypris (DU LÆSTE RIGTIGT - EN FEMTEDEL AF NYPRIS) svarende til at kunden ville betale svarende til nypris minus 80%!!!.  

Og helt ærligt; Enten siger det en hel masse om at læserne pÃ¥ hifi4all er en flok kollegie drenge med større ambitioner end tegnebøger, men helt uden pli, alternativt - og hvis det er sÃ¥dan at mekanismerne er skruet sammen, sÃ¥ skal der nogle rigtig gode idéer til at løfte os alle ud af dette hul..  

Enden på historien blev, at jeg solgte højttalerne til en pris markant under den annoncerede og ønskede pris (svarende til 33% af nypris), pådrog mig deraf et større tab, og har lige siden gået en bue uden om at tage brugt i bytte, fordi oplevelsen har lært mig at jeg skal byde mine kunder sølle 10-15% af nypris som betaling for fine varer der blot er et år gamle, således at der er luft til evt. garantiomkostninger samt 25% moms på gensalgsprisen.

Og det vil jeg ikke være bekendt, blot for at tækkes et marked bestående af de få der er gået over gevind mens de fornuftige er borte forlængst.

Og her slutter historien sin ring i forslaget om at kikke lidt til http://www.audiomarkt.de:

Alle brugtpriser som fremgår af http://www.audiomarkt.de på de toneangivende mærker ligger markant over hvad tilsvarende ville kunne bære igennem på et danske brugtmarked lig hifi4all's ellers velbesøgte portal.

SÃ¥ fordi audiomarkt er udtryk for succes og levedygtighed i tyskland behøver det samme ikke blive tilfældet i DK. Mentaliteten i DK er desværre en anden. Alt skal som nævnt være gratis, og hvis nogen har noget til salg, tager byderne det som udtryk for desperation og skambyder pÃ¥ en mÃ¥de sÃ¥ man snart har fortrudt annoncen. Personligt har jeg en del fine sager som jeg mÃ¥ske har købt for dyrt, ikke gider at annoncere, og som jeg hellere lader gÃ¥ i arv - end afhænder til de priser som jeg tilbydes af tastaturhelte.dk  

Sagen i en nøddeskal: KVALITETS Læsere søges, til gavn for NERDS og til gavn for os som gerne vil støtte NERDS via annoncering. Disse læsere kommer ikke ved at lave en smart brugtportal, da en sådan blot tiltrækker de samme tastaturhelte som hærger på hifi4alls køb-salg-bytte, og de er ikke til gavn for annoncører af NYE varer på sitet.

SLUTTELIGT 4 oplæg til et bedre site - der alle koster penge, men som med GARANTI vil gøre sitet SÅ interessant, at det på kort tid kan placere sig på en ubestridt førsteplads iblandt mest populære sites omhandlende hifi og musik:

A: NERDS skal indeholde musik/plade anmeldelser. Intet er mere befordrende end dejlig ny musik til systemet, det er jo trods alt musiklytning det hele handler om, men hvor skal alle os i provinsen søge når alle pladebutikker med righoldigt og inspirerende udvalg - pånær nogle få i kbh - snart er lukket?

B: Henset til rumresonansernes ubestridelige indflydelse pÃ¥ ethvert hifi-system opstillet i mindre eller smÃ¥ rum, er det jo direkte latterligt nÃ¥r visse af dagens anmeldere udtaler sig om gengivelse af symfonisk musik og dybbas fra en "reference gengiver" opstillet i noget der kunne være et børneværelse pÃ¥ MAX 15m2, i en lytteafstand pÃ¥ 2 meter ... bl.a. i tilfældet Chefredaktør Gige pÃ¥ hifi4all. Jeg har besøgt hans lytterum, og jeg var mildt sagt mÃ¥lløs over forholdene. Ligeledes ogsÃ¥ personligt har jeg oplevet det ene lytterum ud af 2 tilgængelige ved din NERDS redaktør Kim Olsen. Den store forskel pÃ¥ de 2 omtalte anmeldere er bare at sidstnævnte trods alt arbejder ulønnet, og hvorfor min respekt for sidstnævnte er langt større (og omvendt proportional med førstnævnte). NÃ¥r førstnævnte placere sig selv pÃ¥ øverste hylde (chefredaktør), som anmelder/hifiguru, som en "vorherre" over godt og skidt og tilmed tager sig betalt derfor, skal referencegrundlaget være iorden. Og det er det altsÃ¥ bare ikke pÃ¥ noget der i almindelige hjem anvendes som gæste eller børneværelse, og hvor "referenceudstyret" er i medium pris/kvalitet, er opstillet og ophængt pÃ¥ væg imellem højttalerne (med deraf reflektioner), altsamen langs den ene væg - altimens lyttepositionen er beskedne 2-2,5 meter borte, med ryggen op ad den modsatte væg.  

NERDS skal for at kunne GØRE EN FORSKEL af vital betydning, eje/have tilgang til et veldokumenteret TESTCENTER = akustisk afstemt rum af seriøs størrelse.

TEST-rummets høje akustiske kvalitet er en nødvendighed for at man kan bedømme det opstillede udstyrs indbyrdes tonalitet.

Test-rummet skal indeholde et permanent opstillet referencesystem af højeste gengivelses kaliber.

Test-systemet  skal være indkøbt for dets kvalitet og ikke "sponsoreret" af en lidt for snedig importør/producent, med de udfordringer som retfærdigvis mÃ¥ følge derved.

Og i forlænglese af dette lytterum/referencesystem kunne udkomme være en "besten liste" lig den mangeÃ¥rige og velkendte fra det tyske "AUDIO", der oplister det testede udstyr og giver individulle point med afsæt i point optjent fra underliggende score i specifikke kategorier.        

C: Artikler omhandlende besøg hos læserne, med tekst og billeder, men altså læsere med overvejende unikke og særegne systemer der afviger fra det traditionelle mainstream. Systemer som er kvalitative men nøje udvalgt/opbygget og ikke bare en samling showoff fra nærmeste hi-fi klub eller high-end butik med snedig tilgang skjult reklame. Tekst skal indeholde beretning om læserens valg og ønsker fremadrettet og slutteligt journalistens "dom" over det oplevede, da dette giver forløsning for den der læser artiklen, men også uvurderlig inspiration og VÆRDI for alle som sidenhen læser artiklen med egne projekter i tankerne, og naturligvis for den der har inviteret inden for. Altså en udfordring til både læsere der lader sig besøge, men også til journalisterne der tilvejebringer artiklen, idet vidensgrundlaget skal være på et tilstrækkeligt højt/erfarent niveau for at tiltrække læsere af samme niveau.

  
D: Messerapporter, objektive og ikke-sponsorerede.. (hvorfor hulen har ikke ét dansk hifi site formået at bringe en EGEN reportage fra München eller Vegas, eller dér hvor det sker? Fordi der ikke var nogen til at betale for journalisten og dennes tur.

Konklusion:

Kroner kræver annoncører, annoncører kræver læsere der køber nogle varer, nye varer med mulighed for profit hvoraf noget kan anvendes på annoncekøb. I den sammenhæng er udviklingen af en brugtportal den komplet forkerte strategi at anlægge, i forhold til hvis ønsket må være at opbygge NERDS til et langsigtet kvalitets produkt som folk med interesse for god musik og gengivelse deraf gider at læse.

Mvh

Henrik, DynaMax
Henrik DynaMax
Udelukket fra forum
 
Indlæg: 184
Tilmeldt: tirs nov 13, 2007 20:55
Geografisk sted: Slagelse

Næste

Tilbage til Ris, ros & forslag


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 0 gæster

Brugermenu

Brugernavn:

Adgangskode:

Markedspladsen

Der er ingen annoncer på brugtmarkedet pt.