Hej Dreamz
Med dine sidste 4 linjer ramte du hovedet på sømmet for alle mine frustrationer og deraf mine - som du beskriver "bizarre og idiosynkratiske" udmeldinger.
Men bag mit "idiosyn" (bevidst forkortet retfortolket..:
), ligger oplevelsen af at alt det vi i Danmark oplever er under afvikling eller som vi savner her i landet, faktisk kan lade sig gøre andre steder ude i verden. Ikke kun i Polen med større befolkning end vor, men selv i små baltiske lande på den anden side af østersøen skyder butikker op med hifi som vi må misunde i danmark.. Så jo, jeg fastholder at det er mentalitet og købsadfærd den er gal med, og noget grundlæggende skal ændres for at genskabe et marked.
Positiv tænkning - derudad - som humlebien der ikke burde kunne flyve, men gør det alligevel, for den ved ikke at den IKKE kan, og den lytter ikke til at alle siger at den ikke kan...
For selvfølgelig er der et marked for lydlegetøj som det vi ynder. Også i danmark. Vi skal bare genetablere det tabte. Og det er dyrt at være pioneer i dette, derfor ønsket om en filantrop. For nogen skal jo gå først.
Iøvrigt er jeg vel selv en filantrop? Idet jeg primært ernærer mig ved indtægten fra en anden forretning har jeg "råd" til at deltage i SILLESENS messer, trods det har betydet tab og underskud for mig - hvert år - lige siden vi ramte bunden i 2008. Ved min deltagelse bidrager jeg til den gode sags tjenste. Så er jeg vel en filantrop? Er jeg idiot tænker nogle læsere hvis jeg anvender tid og penge der kunne være sjovere anvendt på en strand i Thailand? Tjaee, jeg finder glæde ved mit virke - også i modgang - og så er jeg gennemsyret af troen på at det lange seje træk betaler sig. Lad os se.
Og havde jeg flere penge gjorde jeg mere ved det hele. Inkl. opstart af et seriøst magasin, fremfor en webportal, som jo er den nemme løsning. For webportaler er blevet den nemme løsning. De er jo også gratis at benytte (nasse på..), modsat magasinet man skal betale for, og derfor er niveauet derefter og derfor genererer webportaler ikke samme type respons for annoncører som et magasin. At købe et hifi magasin er lig commitment, modsat at falde ind på en webportal under en flygtig surf på nettet.
Substans i indholdet på en webportal er mindst lige så dyr at skabe som i et trykt magasin, fra før webportaler blev opfundet, og hvorvidt budskabet distribueres på papir eller på www er, som jeg ser det, underordnet i forhold til de omkostninger det kræver at producere substans. Ulempen ved www er distributionen til markedet, at man skal skyde med enormt mange spredhagel for at ramme køberne, det skal man ikke med et dedikeret magasin som køberne derimod selv skal opsøge. Nysgerrighed er den drivende kraft.
Så min hovedpointe til SILLESEN fastholdes: Spar kræfterne i sommervarmen hvis der alligevel kun er luft til sporadisk mindsats imellem andre opgaver, for det skriver han jo at årsagen til tiltaget er.., giv IT gutterne en spandfuld kolde øl og en taxa til stranden, mens du vender det hele på hovedet i forhold til at gøre noget ved NERDS der DUER. For vi er mange der søger én der kan dét der, og vi er alle i samme båd og ønsker det samme.
Igen - tænk positivt;
Nøjagtigt som mange troede at en pladespiller definitivt var død og borte, anser mange nu den digitale udvikling som en resultatløs ørkenvandring hvis ønsket var/er bedre lyd end ved analoge teknikker. Ny som gammel musik ud- og genudgives nu i stigende grad på vinyl.
Men hvad bedre er, så har mange set at pladespilleren ikke gør miraklet alene, for skaden er jo sket hvis råmaterialet er digitalt. Og det er stort set alt musik jo efter 1988-1989, og så er en vinylafspiller ligegyldig. Og derfor ser vi nye studier bag kunstnerne, indrette med opkøb af vintage analogt optageudstyr, i konstatering af at der henstår et uløst "digitalt" problem, bl.a. i forhold til konvertering.
Det er sgu da både en erkendelse og en glædelig bedrift der vil noget. Det kan man da kun blive glad i låget af. Og lad glæden smitte. Lad os gå analogt en tid endnu - indtil digital nørderne er blevet bedre, slik på frimærkerne, og skriv i det mindste et julekort i hånden. Det gør jeg altid selv, for det viser modtager at jeg lægger sjæl i gerningen og ikke bare rundsender en "god jul" pr. sms - for det kunne jeg jo ligeså godt, når nu alle andre breve sendes elektronisk. Men nej - for det handler jo om følelser, det med et kort til jul.
Det samme gør musik, og der er faktisk mange unge (vor kommende målgruppe) der ikke aner at de indeholder de følelser som en god musikalsk oplevelser kan tilvejebringe, og de mest ivrige springer ud og leder efter et godt stereoanlæg når de er blevet hooked på oplevelsen. Og der er det jo, at NERDS skal stå parat med substans.
Men hvis NERDS ønsker økonomisk afkast til brug for at skabe det fundement som det kræver at opbygge substans, lader dette sig kun gøre enten ved deltagelse af en filantrop, alternativt ved mine annoncekroner.
Sidstnævnte er betinget af susbstans for derigennem at tiltrække læsere, der har købe og handlekraft. I forhold til disse skal man gemme facelift af markedspladsen til allersidst, idet kunder der søger brugt udstyr ikke bidrager til at holde min forretning i live.
Og til KIM:
Hvis ikke der er penge i at udgive magasiner andet end i antal på niveau med Se og Hør, er der vel heller ikke penge i at drive en portal som NERDS. For det er jo ikke omkostninger til trykning og uddeling af magasinet der bør være problemet, da dette alt andet lige bør kunne modsvares af salgsprisen. Derimod ser jeg udgiften til at skabe kvalitativt indhold som udfordringen, samt at den alene skal inddækkes via annoncekroner. Hvis NERDS og hifi4all skulle udkomme på papir med dertil hørende porto omkostninger ville jeg nødig kende oplagstallet og begge medier ville næppe overleve måneden ud i deres nuværende form, qua man ikke investerer nok i indholdet.
De bedste hilsner
Henrik, DynaMax