Ney skrev:Mit største problem i hele loudness debatten er når folk peger på loudness databasen (har været linket til herinde tidligere) som en endegyldig sandhed, da den ofte siger mere om musik-stilen end om optagelserne er komprimerede.
Bevensee skrev:Ney skrev:Mit største problem i hele loudness debatten er når folk peger på loudness databasen (har været linket til herinde tidligere) som en endegyldig sandhed, da den ofte siger mere om musik-stilen end om optagelserne er komprimerede.
Loudness databasen viser jo netop, at den samme musik i forskellige masters varirer voldsomt i DR værdi.
Janils skrev:Hvis noget STINKER ... så er det da den her tråd!
Lyt til noget musik - det hjælper.
thor1 skrev: Men kan måske med rette indirekte påpeger at genre som "lydmur/støjrock /Metal musik osv " måske ikke lider så meget under at blive kraftigt komprimeret som andre typer musik gør, specielt ikke på middelmådige anlæg, hvor heftig komprimering måske ligefrem kan høres ud som "en forbedring".
Janils skrev:Hvis noget STINKER ... så er det da den her tråd!
Lyt til noget musik - det hjælper.
Audioheaven Danmark skrev:Det meste metal er skrækkeligt optaget.
Audioheaven Danmark skrev:Det meste metal er skrækkeligt optaget.
larsne skrev:
De genrer du omtaler er generelt ikke så påvirket af komprimering som f.eks. klassisk musik, og kan i visse tilfælde være en del af udtrykket da det giver en meget fortættet in-your face lyd som bandet måske efterspørger, men der er grænser og når det ligefrem fører til forvrængning pga mediets grænse er nået(Death magnetic) så er der intet musik som længere har gavn af det. Det er guitar + pedal og andre effekter som skal skabe forvrængningen ikke masteringen.
Otto J skrev:Dét jeg mener er, at jeg vil have ret til at sige at en indspilning lyder ringe, hvis jeg synes den lyder ringe - uanset om årsagen er unødvendig dynamik-komprimering, manglende evner hos musiker og/eller producer, eller bare at jeg ganske enkelt ikke bryder mig om genren.
Min pointe med dét er, at hvis en indspilning får en lav DR værdi på trods af en teknisk god udførelse, fordi musikken i sig selv er lavdynamisk - så ER DR værdien stadig retvisende. Men hvadenten vi taler om DR værdier eller bare lydkvalitet sådan helt generelt, så kan vi ikke bare skille performance og produktion ad, det er det færdige produkt der afgør hvor godt det lyder. Verdens bedste gengivelse af en prut er stadig bare en prut.
Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 0 gæster