nilsvalla skrev:Og apropos hjernens hukommelse, er det jo fint i situationen det fungerer sådan, for det betyder jeg stadig "hører" mange af kvaliteterne fra den mere hensigtsmæssige opstilling, jeg havde til for kort tid siden. .
Kaj. skrev:nilsvalla skrev:Og apropos hjernens hukommelse, er det jo fint i situationen det fungerer sådan, for det betyder jeg stadig "hører" mange af kvaliteterne fra den mere hensigtsmæssige opstilling, jeg havde til for kort tid siden. .
Er det det man kalder “indbildning”? En illusion .......
Preklar skrev:Kaj. skrev:nilsvalla skrev:Og apropos hjernens hukommelse, er det jo fint i situationen det fungerer sådan, for det betyder jeg stadig "hører" mange af kvaliteterne fra den mere hensigtsmæssige opstilling, jeg havde til for kort tid siden. .
Er det det man kalder “indbildning”? En illusion .......
I den grad !!
Nils har engang fået ad vide at de højttalere var rigtig gode lige meget hvordan de stod og den hænger lidt for fast i bevidstheden
nilsvalla skrev:Schlagere.
Når du skriver, "velkonstrueret",
er det så at forstå, velkonstrueret i fh til altid kunne levere den mængde energi given ht har brug for?
Jeg forestiller mig der i selve klangen fra instrumenterne også er indkorporeret akustik-lyden fra studie-omgivelserne (medmindre det optaget i "lyddøde klokker", hvilke meget jo er, som igen betyder der ingen aku-bidrag er fra optagerummet til det givne instrument).
Jeg forstiller mig så, i anlæg med fladt perspektiv uden dybde, klinger instrumenterne både med instrumenternes "egen" lyd samt med bidraget fra optagerummet.
Og jeg forstiller mig anlæg med dybdegengivelse udskiller klangen, som iholder tilskuddet fra optagerummet, så tilskuddet i stedet for, bliver det der for lytteren hjemme i stuen aftegner optagerummet.
Men hvis mit synspunkt er troværdigt, må der jo være en eller anden form for udskillelse af hørbare nuancer i forstærkeren (muligvis i samarbejde med ht), der ikke nødvendigvis har med "velkonstrueret" at gøre eller måske nærmere beskrevet, ligger i forlængelse af være "velkonstrueret?
Kan man forstille sig komponenter bedre egnet end andre, til nuancere lydforskelle som optagemikrofoner registrerer fra dybde, side, højde, eller kommer hele denne perspektiviske forståelse udelukkende fra hjernen?
lydjørgen skrev:Har man et dårligt anlæg høre man kun to højtaler
Har man ingen hjerne hører man også kun to højtalerer
Har man ingen hjerne og et dårligt anlæg så er man virkelig på skideren rent hi-fi mæssigt
Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 2 gæster