P.H. skrev:Nå, men min lille konklusion er, at de små Buchardt s400 lyder intet mindre end fantastisk med en superforstærker koblet på
Kaj. skrev:P.H. skrev:Nå, men min lille konklusion er, at de små Buchardt s400 lyder intet mindre end fantastisk med en superforstærker koblet på
I forsøget på at klamre mig til trådens emne. Hvad er det for en "superforstærker" du anvender? Og hvorfor er den "super" til netop de højttalere? Spørgsmålet er stillet af interesse for forstærkerteknik. Det kunne også være interessant for andre der står over for et tilsvarende valg.
lydjørgen skrev:"Og, at det virker som om nogle er ude af stand til at holde sig på måtten, og istedet kører deres egne kæpheste som om de var den fulde sandhed."
Da var da en underlig måde at beskrive folks erfaringer på, hvad med at deltage og højne debatten med augmenter i stedet at fyrer sådan noget pis af uden hverken argumenter eller adresse.
Kaj. skrev:P.H. skrev:Nå, men min lille konklusion er, at de små Buchardt s400 lyder intet mindre end fantastisk med en superforstærker koblet på
I forsøget på at klamre mig til trådens emne. Hvad er det for en "superforstærker" du anvender? Og hvorfor er den "super" til netop de højttalere? Spørgsmålet er stillet af interesse for forstærkerteknik. Det kunne også være interessant for andre der står over for et tilsvarende valg.
Kaj. skrev:Kaj. skrev:P.H. skrev:Nå, men min lille konklusion er, at de små Buchardt s400 lyder intet mindre end fantastisk med en superforstærker koblet på
I forsøget på at klamre mig til trådens emne. Hvad er det for en "superforstærker" du anvender? Og hvorfor er den "super" til netop de højttalere? Spørgsmålet er stillet af interesse for forstærkerteknik. Det kunne også være interessant for andre der står over for et tilsvarende valg.
Larmende tavshed .....afløst af ny tråd.
P.H. Kan du på et eller andet tidspunkt afse tid til at besvare mit spørgsmål?
Medlem skrev:digital_thor skrev:boydk skrev:digital_thor skrev:
Vi kunne jo starte med at sørge for at dem i studiet, havde nogle neutral højttalere at mixe musikken over. Så havde vi en lidt bedre chance for et fornuftigt resultat derhjemme
Heyyy D-Thor.
Er lidt nysgerrig omkring, hvad du egentlig mener med ovennævnte. Er der så meget galt med måden, musik produceres på???
Fik for et par dage siden en ny, for mig helt unik pickup. Den måtte så prøves grundigt, så jeg har torsdag, fredag og hele weekenden pløjet diverse LP´er igennem (igen igen) .
Er endnu ikke rigtigt faldet over noget, hvor jeg sidder og krummer tæer over, hvor dårligt, jeg synes, det er.
Måske skyldes det, at jeg ikke bryder mig om visse genrer, men har været over Pink Floyd, Rodger Waters, J.J. Cale, Stevie Ray Vaughn, Leonard Cohen, The The, Sting, Bonamassa, Chickenfoot, Stan Getz, bare for at nævne nogle få (Ja ja, ved det godt, kom nu ud og få noget luft også), og jeg kan ikke umiddelbart finde noget i produktionerne, som jeg kunne ønske ret meget anderledes.
Du må jo ha´ en grund til at skrive, som du gør. Det var det, jeg var lidt nysgerrig på
Det er da bare helt i orden
Jeg syntes at flere forskellige optagelse af f.eks sangere der synger "simple" sange - altså hvor der kun er dem og måske deres guitar - her kan det ofte få en lidt voldsom betoning i nedre mellemtone, som gør stemmen lidt mindre klar og lidt buldrende. Og det giver mig blot en lille mistanke om at det ikke altid har været et helt neutralt system de har mixet med. Men måske har de ønske denne lydkarakter, det er jo selvfølgelig en mulighed. Dog er der ingen standard eller mærkning af indspilninger, så man f.eks viste under hvilke forhold indspilningen var fortaget. Har man en afvigelse på bare 1dB med et Q under ca 2, så er det jo ganske hørbart.
Det skal dog siges at jeg bruget mit anlæg til det hele, så det er både stemmer i foredrag, elektronisk musik og film, der bliver lyttet på, som jo alle har hver deres måde at blive mixet på.
F.eks Robert Plant & Alison Krauss - "Polly Come Home". Jeg har fået rimelig godt styr på bassen, men balancen er bestemt til den tunge side. Jeg kan sådan set godt lide det, men i forhold til resten af albummet, så syntes jeg der er blevet skruet lidt ekstra op på netop dette nummer.
Mange små højttalere ville jo slet ikke være fysisk i stand til at gengive det med magt og overskud, så det kunne være interessant at vide over hvilke højttalere man har besluttet sig for denne lyd - med vilje, fordi de kunne høre det og kunne lide det - eller?
Så fik jeg den på, ja jeg er helt enig. Meget speciel optagelse overordnet.
Her lyder det uanstrengt, råt og med en unaturlig dyb/mørk bund. Jeg tænker at det er helt bevist - det skal lyde "tungt" og i skærende kontrast til Krausss lyse stemme og Plants rå og lidt lyse stemme - det virker Fed skive.
boydk skrev:Medlem skrev:digital_thor skrev:boydk skrev:digital_thor skrev:
Vi kunne jo starte med at sørge for at dem i studiet, havde nogle neutral højttalere at mixe musikken over. Så havde vi en lidt bedre chance for et fornuftigt resultat derhjemme
Heyyy D-Thor.
Er lidt nysgerrig omkring, hvad du egentlig mener med ovennævnte. Er der så meget galt med måden, musik produceres på???
Fik for et par dage siden en ny, for mig helt unik pickup. Den måtte så prøves grundigt, så jeg har torsdag, fredag og hele weekenden pløjet diverse LP´er igennem (igen igen) .
Er endnu ikke rigtigt faldet over noget, hvor jeg sidder og krummer tæer over, hvor dårligt, jeg synes, det er.
Måske skyldes det, at jeg ikke bryder mig om visse genrer, men har været over Pink Floyd, Rodger Waters, J.J. Cale, Stevie Ray Vaughn, Leonard Cohen, The The, Sting, Bonamassa, Chickenfoot, Stan Getz, bare for at nævne nogle få (Ja ja, ved det godt, kom nu ud og få noget luft også), og jeg kan ikke umiddelbart finde noget i produktionerne, som jeg kunne ønske ret meget anderledes.
Du må jo ha´ en grund til at skrive, som du gør. Det var det, jeg var lidt nysgerrig på
Det er da bare helt i orden
Jeg syntes at flere forskellige optagelse af f.eks sangere der synger "simple" sange - altså hvor der kun er dem og måske deres guitar - her kan det ofte få en lidt voldsom betoning i nedre mellemtone, som gør stemmen lidt mindre klar og lidt buldrende. Og det giver mig blot en lille mistanke om at det ikke altid har været et helt neutralt system de har mixet med. Men måske har de ønske denne lydkarakter, det er jo selvfølgelig en mulighed. Dog er der ingen standard eller mærkning af indspilninger, så man f.eks viste under hvilke forhold indspilningen var fortaget. Har man en afvigelse på bare 1dB med et Q under ca 2, så er det jo ganske hørbart.
Det skal dog siges at jeg bruget mit anlæg til det hele, så det er både stemmer i foredrag, elektronisk musik og film, der bliver lyttet på, som jo alle har hver deres måde at blive mixet på.
F.eks Robert Plant & Alison Krauss - "Polly Come Home". Jeg har fået rimelig godt styr på bassen, men balancen er bestemt til den tunge side. Jeg kan sådan set godt lide det, men i forhold til resten af albummet, så syntes jeg der er blevet skruet lidt ekstra op på netop dette nummer.
Mange små højttalere ville jo slet ikke være fysisk i stand til at gengive det med magt og overskud, så det kunne være interessant at vide over hvilke højttalere man har besluttet sig for denne lyd - med vilje, fordi de kunne høre det og kunne lide det - eller?
Så fik jeg den på, ja jeg er helt enig. Meget speciel optagelse overordnet.
Her lyder det uanstrengt, råt og med en unaturlig dyb/mørk bund. Jeg tænker at det er helt bevist - det skal lyde "tungt" og i skærende kontrast til Krausss lyse stemme og Plants rå og lidt lyse stemme - det virker Fed skive.
Det burde måske mere høre hjemme i "Hvad hører du nu", men lige hjemkommet fra hospitalet, røg hjemture forbi pakkeshoppen, så nu fik jeg også lyttet til "Polly Come Home".
Er helt enig, fed skive, fedt nummer, super produktion/opløsning om end en meget speciel lydsignatur. Lidt på samme måde, som da Daniel Lanois producerede EmmyLou Harris "Wrecking Ball". Og det forstærker min opfattelse af, at mine forstærkere er helt rigtige til de tilsluttede højttalere.
Da jeg fik Magnepan for første gang, koblede jeg dem på 2 DIY monotrin. LC´s Milennium XP (uden DC servo), 1KW ringkerne og 80.000 uF pr. trin. De kunne, trods deres ca. 200W i 4 ohm overhovedet ikke kikstarte mine "Maggies". Underligt, da alle højttalere (dynamiske) uden undtagelse, der indtil da havde været koblet på, blev drevet helt suverænt. Var utroligt glad for dem i årevis... Det var så lige indtil Magnepan. Jo, de er tunge at drive, men de burde trods alt ha´ "sagt" bare lidt. Det skete så ikke, så de røg videre til en ny, glad ejer. Ind kom Advance Acoustic´s største monotrin, og så var der "fuldt blus på lampen" igen. Transformatoren er mindre, lytkapaciteten er lidt større eller ca. det samme. Det er en anden konstruktion med mosfet´s som drivere og masser af bipolare parallelt i udgangen. Et eller andet er helt rigtigt i den konstruktion (på disse højttalere), så konklusionen er her, at forstærkeren betyder en særdeles stor del for den samlede lydkvalitet. Håber ikke, det var for meget "off-topic"
digital_thor skrev:
Kunne det tænkes at forstærkeren betyder mindre end højttaleren
Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 2 gæster