Nerds.dk - Hifi, Stereo & Lyd Community

Dali Gravity larm

Alt om "gør-det-selv" forstærkerkonstruktion.

Re: Spektakel Forstærker

Indlægaf cvo2006 » man mar 12, 2007 23:35

Jonas Bojer skrev:
cvo2006 skrev:
Afstedkommet af den seneste tids megen snak omkring Dali Gravity's extremt dÃ¥rlige signal/støj-forhold, vil jeg vise et par billeder af det "gods" det var nødventigt at indkøbe, hvis man som jeg, engang for alle ville blæsestøj og varme til livs.
 
 
Måske jeg spørger dumt ?
 
Signal/støjforholdet måles det ikke elektrisk gennem forstærkeren og ikke ude ved højtaleren ?
 
altså med en microfon ?
 
Hilsen Jonas Bojer

Hej Jonas,

Nej, du spørger ikke dumt, for der hersker vistnok lidt forvirring omkring dette emne.

Signal/støjforholdet måles internt i forstærkeren mellem input og output, og altså ikke noget med en mikrofon.

NÃ¥r forstærkere er udstyret med blæsekøling, gÃ¥r det direkte ud over S/N forholdet eller rettere det dynamikomrÃ¥de du har til rÃ¥dighed i lyttepositionen, har du et lytterum pÃ¥ 30 kvardratmeter og spiller du musik ved moderate niveauer, sÃ¥ har du blæserstøjen (her taler vi Gravity) stÃ¥ende klart og tydeligt hver eneste gang niveauet pÃ¥ dine cd/vinyl plader falder bare en smule, og det betyder omvendt, at de 2 papst blæsere en Gravity er udstyret med, og som støjer 29-30 db, hæver støjgulvet med tilsvarende 29-30 db, og der er altsÃ¥ ikke ønskværdigt hvis du lytter til "delikate" klaversonater eller stille jazz.

Det er klart, at jo større lytterum du har og jo længere du kommer pÃ¥ afstand af forstærkeren (det er en fordel, at man lige kan skimte højttalerne ude i horisonten  ), jo mindre generer larmen/spektaklet fra en Gravity, og jo mindre negativ indflydelse har de 2 dynamik dræbende blæsere.

Hilsen cvo2006  

cvo2006
Profil Lukket
 
Indlæg: 223
Tilmeldt: man jul 24, 2006 11:13

Re: Spektakel Forstærker

Indlægaf Jonas Bojer » tirs mar 13, 2007 12:44

cvo2006 skrev:
Jonas Bojer skrev:
cvo2006 skrev:
Afstedkommet af den seneste tids megen snak omkring Dali Gravity's extremt dÃ¥rlige signal/støj-forhold, vil jeg vise et par billeder af det "gods" det var nødventigt at indkøbe, hvis man som jeg, engang for alle ville blæsestøj og varme til livs.
 
 
Måske jeg spørger dumt ?
 
Signal/støjforholdet måles det ikke elektrisk gennem forstærkeren og ikke ude ved højtaleren ?
 
altså med en microfon ?
 
Hilsen Jonas Bojer

Hej Jonas,

Nej, du spørger ikke dumt, for der hersker vistnok lidt forvirring omkring dette emne.

Signal/støjforholdet måles internt i forstærkeren mellem input og output, og altså ikke noget med en mikrofon.

NÃ¥r forstærkere er udstyret med blæsekøling, gÃ¥r det direkte ud over S/N forholdet eller rettere det dynamikomrÃ¥de du har til rÃ¥dighed i lyttepositionen, har du et lytterum pÃ¥ 30 kvardratmeter og spiller du musik ved moderate niveauer, sÃ¥ har du blæserstøjen (her taler vi Gravity) stÃ¥ende klart og tydeligt hver eneste gang niveauet pÃ¥ dine cd/vinyl plader falder bare en smule, og det betyder omvendt, at de 2 papst blæsere en Gravity er udstyret med, og som støjer 29-30 db, hæver støjgulvet med tilsvarende 29-30 db, og der er altsÃ¥ ikke ønskværdigt hvis du lytter til "delikate" klaversonater eller stille jazz.

Det er klart, at jo større lytterum du har og jo længere du kommer pÃ¥ afstand af forstærkeren (det er en fordel, at man lige kan skimte højttalerne ude i horisonten  ), jo mindre generer larmen/spektaklet fra en Gravity, og jo mindre negativ indflydelse har de 2 dynamik dræbende blæsere.

Hilsen cvo2006  

 
Hej
 
Jeg forstÃ¥r godt at blæseren larmer i lytterummet men den test der refereres til mener jeg taler om den mÃ¥lte elektriske signal/støjforholdet internt i forstærkeren mellem input og output, altsÃ¥ ingen mikrofon.
 
Hvis dette er rigtigt så har gravity en dynamisk formåen som en gammel kasette båndoptager.
 
Jeg ser om jeg ikke kan skaffet print af testen.
 
Hilsen Jonas Bojer
Brugeravatar
Jonas Bojer
Supermedlem
 
Indlæg: 1382
Tilmeldt: man okt 24, 2005 11:31
Geografisk sted: Odder

Re: Spektakel Forstærker

Indlægaf niklasthedolphin » tirs mar 13, 2007 12:56

Jonas Bojer skrev:
cvo2006 skrev:
Jonas Bojer skrev:
cvo2006 skrev:
Afstedkommet af den seneste tids megen snak omkring Dali Gravity's extremt dÃ¥rlige signal/støj-forhold, vil jeg vise et par billeder af det "gods" det var nødventigt at indkøbe, hvis man som jeg, engang for alle ville blæsestøj og varme til livs.
 
 
Måske jeg spørger dumt ?
 
Signal/støjforholdet måles det ikke elektrisk gennem forstærkeren og ikke ude ved højtaleren ?
 
altså med en microfon ?
 
Hilsen Jonas Bojer

Hej Jonas,

Nej, du spørger ikke dumt, for der hersker vistnok lidt forvirring omkring dette emne.

Signal/støjforholdet måles internt i forstærkeren mellem input og output, og altså ikke noget med en mikrofon.

NÃ¥r forstærkere er udstyret med blæsekøling, gÃ¥r det direkte ud over S/N forholdet eller rettere det dynamikomrÃ¥de du har til rÃ¥dighed i lyttepositionen, har du et lytterum pÃ¥ 30 kvardratmeter og spiller du musik ved moderate niveauer, sÃ¥ har du blæserstøjen (her taler vi Gravity) stÃ¥ende klart og tydeligt hver eneste gang niveauet pÃ¥ dine cd/vinyl plader falder bare en smule, og det betyder omvendt, at de 2 papst blæsere en Gravity er udstyret med, og som støjer 29-30 db, hæver støjgulvet med tilsvarende 29-30 db, og der er altsÃ¥ ikke ønskværdigt hvis du lytter til "delikate" klaversonater eller stille jazz.

Det er klart, at jo større lytterum du har og jo længere du kommer pÃ¥ afstand af forstærkeren (det er en fordel, at man lige kan skimte højttalerne ude i horisonten  ), jo mindre generer larmen/spektaklet fra en Gravity, og jo mindre negativ indflydelse har de 2 dynamik dræbende blæsere.

Hilsen cvo2006  

 
Hej
 
Jeg forstÃ¥r godt at blæseren larmer i lytterummet men den test der refereres til mener jeg taler om den mÃ¥lte elektriske signal/støjforholdet internt i forstærkeren mellem input og output, altsÃ¥ ingen mikrofon.
 
Hvis dette er rigtigt så har gravity en dynamisk formåen som en gammel kasette båndoptager.
 
Jeg ser om jeg ikke kan skaffet print af testen.
 
Hilsen Jonas Bojer
 
Tag ikke fejl af det.
En kassettebåndoptager kan have udmærkede præstationer på det område.
 
"dolph"
Brugeravatar
niklasthedolphin
Seniormedlem
 
Indlæg: 957
Tilmeldt: tirs maj 30, 2006 21:56

Re: Spektakel Forstærker

Indlægaf cvo2006 » tirs mar 13, 2007 13:17

Jonas Bojer skrev:
cvo2006 skrev:
Jonas Bojer skrev:
cvo2006 skrev:
Afstedkommet af den seneste tids megen snak omkring Dali Gravity's extremt dÃ¥rlige signal/støj-forhold, vil jeg vise et par billeder af det "gods" det var nødventigt at indkøbe, hvis man som jeg, engang for alle ville blæsestøj og varme til livs.
 
 
Måske jeg spørger dumt ?
 
Signal/støjforholdet måles det ikke elektrisk gennem forstærkeren og ikke ude ved højtaleren ?
 
altså med en microfon ?
 
Hilsen Jonas Bojer

Hej Jonas,

Nej, du spørger ikke dumt, for der hersker vistnok lidt forvirring omkring dette emne.

Signal/støjforholdet måles internt i forstærkeren mellem input og output, og altså ikke noget med en mikrofon.

NÃ¥r forstærkere er udstyret med blæsekøling, gÃ¥r det direkte ud over S/N forholdet eller rettere det dynamikomrÃ¥de du har til rÃ¥dighed i lyttepositionen, har du et lytterum pÃ¥ 30 kvardratmeter og spiller du musik ved moderate niveauer, sÃ¥ har du blæserstøjen (her taler vi Gravity) stÃ¥ende klart og tydeligt hver eneste gang niveauet pÃ¥ dine cd/vinyl plader falder bare en smule, og det betyder omvendt, at de 2 papst blæsere en Gravity er udstyret med, og som støjer 29-30 db, hæver støjgulvet med tilsvarende 29-30 db, og der er altsÃ¥ ikke ønskværdigt hvis du lytter til "delikate" klaversonater eller stille jazz.

Det er klart, at jo større lytterum du har og jo længere du kommer pÃ¥ afstand af forstærkeren (det er en fordel, at man lige kan skimte højttalerne ude i horisonten  ), jo mindre generer larmen/spektaklet fra en Gravity, og jo mindre negativ indflydelse har de 2 dynamik dræbende blæsere.

Hilsen cvo2006  

 
Hej
 
Jeg forstÃ¥r godt at blæseren larmer i lytterummet men den test der refereres til mener jeg taler om den mÃ¥lte elektriske signal/støjforholdet internt i forstærkeren mellem input og output, altsÃ¥ ingen mikrofon.
 
Hvis dette er rigtigt så har gravity en dynamisk formåen som en gammel kasette båndoptager.
 
Jeg ser om jeg ikke kan skaffet print af testen.
 
Hilsen Jonas Bojer

Hej igen Jonas,

Jamen jeg tror du har ganske ret, når du bringer Gravity'ens S/N støjforholdet op.

Jeg tror ikke, at den aktuelle mÃ¥ling pÃ¥ de vistnok 65 decibel vejet er forkert, for det lyder i grunden meget sandsynligt.

Gravity'en er umodkoblet, og har sÃ¥ledes ikke oceaner af modkobling til at forbedre specifikationerne med, tager du en lignende modkoblet effektforstærker, vil den typisk have et S/N forhold 90-110 db. men dette S/N forhold er kun opnÃ¥et ved hjælp af kraftig modkobling, og modkobling bør i mine øjne kun anvende lokalt og i smÃ¥ doser, da det introducerer problemer der er langt større.

Dermed ikke sagt, at modkoblede forstærkere ikke kan spille aldeles fortræffeligt, jeg har nogle Pioneer M-22'ere der er så smaskfyldte med modkobling, at der burde forbydes ved lov, men de lyder nu alligevel ganske fornuftigt, og det på trods af, at de kan blive voldsomt ustabile hvis de ikke passes ordentligt.

Det skal slutteligt siges, at det eneste støj/sus/altmuligt andet jeg har bemærket fra Gravity'er er kommet fra blæserne og ikke fra højttalerne, sÃ¥ mig generer det ikke, at et tysk blad har mÃ¥lt Gravity'ens S/N forhold til værende noget nær rekordlavt.

Hilsen cvo2006    

Senest rettet af cvo2006 tirs mar 13, 2007 13:22, rettet i alt 1 gang.
cvo2006
Profil Lukket
 
Indlæg: 223
Tilmeldt: man jul 24, 2006 11:13

Re: Spektakel Forstærker

Indlægaf cvo2006 » tirs mar 13, 2007 13:20

niklasthedolphin skrev:
Jonas Bojer skrev:
cvo2006 skrev:
Jonas Bojer skrev:
cvo2006 skrev:
Afstedkommet af den seneste tids megen snak omkring Dali Gravity's extremt dÃ¥rlige signal/støj-forhold, vil jeg vise et par billeder af det "gods" det var nødventigt at indkøbe, hvis man som jeg, engang for alle ville blæsestøj og varme til livs.
 
 
Måske jeg spørger dumt ?
 
Signal/støjforholdet måles det ikke elektrisk gennem forstærkeren og ikke ude ved højtaleren ?
 
altså med en microfon ?
 
Hilsen Jonas Bojer

Hej Jonas,

Nej, du spørger ikke dumt, for der hersker vistnok lidt forvirring omkring dette emne.

Signal/støjforholdet måles internt i forstærkeren mellem input og output, og altså ikke noget med en mikrofon.

NÃ¥r forstærkere er udstyret med blæsekøling, gÃ¥r det direkte ud over S/N forholdet eller rettere det dynamikomrÃ¥de du har til rÃ¥dighed i lyttepositionen, har du et lytterum pÃ¥ 30 kvardratmeter og spiller du musik ved moderate niveauer, sÃ¥ har du blæserstøjen (her taler vi Gravity) stÃ¥ende klart og tydeligt hver eneste gang niveauet pÃ¥ dine cd/vinyl plader falder bare en smule, og det betyder omvendt, at de 2 papst blæsere en Gravity er udstyret med, og som støjer 29-30 db, hæver støjgulvet med tilsvarende 29-30 db, og der er altsÃ¥ ikke ønskværdigt hvis du lytter til "delikate" klaversonater eller stille jazz.

Det er klart, at jo større lytterum du har og jo længere du kommer pÃ¥ afstand af forstærkeren (det er en fordel, at man lige kan skimte højttalerne ude i horisonten  ), jo mindre generer larmen/spektaklet fra en Gravity, og jo mindre negativ indflydelse har de 2 dynamik dræbende blæsere.

Hilsen cvo2006  

 
Hej
 
Jeg forstÃ¥r godt at blæseren larmer i lytterummet men den test der refereres til mener jeg taler om den mÃ¥lte elektriske signal/støjforholdet internt i forstærkeren mellem input og output, altsÃ¥ ingen mikrofon.
 
Hvis dette er rigtigt så har gravity en dynamisk formåen som en gammel kasette båndoptager.
 
Jeg ser om jeg ikke kan skaffet print af testen.
 
Hilsen Jonas Bojer
 
Tag ikke fejl af det.
En kassettebåndoptager kan have udmærkede præstationer på det område.
 
"dolph"

Ej, jeg tror sku' i lige godt, at kassettebåndoptagere spiller bedre og mere støjfrit end en Gravity, den har jo desværre hverken Dolby A, B eller C.

Det kunne måske blive det næste projekt.

Hilsen cvo2006

cvo2006
Profil Lukket
 
Indlæg: 223
Tilmeldt: man jul 24, 2006 11:13

Indlægaf L.B. » tirs mar 13, 2007 13:54

Hvad jeg synes der er værd at bemærke her er, at Gravity'en ikke er perfekt og at cvo rent faktisk forsøger at ændre det han finder som værende dens største svaghed.

Uden at have lyttet til den for nyligt (kun set) må jeg dog erkende at alene størrelsen indgyder frygt. Den er kæmpe og det er vel ikke uden grund?
Brugeravatar
L.B.
Entusiastmedlem
 
Indlæg: 318
Tilmeldt: tirs okt 25, 2005 18:30

Re: Spektakel Forstærker

Indlægaf Jonas Bojer » tirs mar 13, 2007 17:00

cvo2006 skrev:

Jamen jeg tror du har ganske ret, når du bringer Gravity'ens S/N støjforholdet op.

Jeg tror ikke, at den aktuelle mÃ¥ling pÃ¥ de vistnok 65 decibel vejet er forkert, for det lyder i grunden meget sandsynligt.

 
HEjsa igen
 
Måske jeg lyder for uvidende men jeg spørger igen ;O)
 
De nye CD-plader folk brokker sig over som er indspillet med højest et par Db forskel, betyder det ikke at alle niveauer på plader bliver spillet på samme niveau, altså hvisken og smaske lyde fra sangeren fremtræder tydligere ? nærmest lige så tydeligt som sangen og instrumenter ?
 
Hilsen Jonas Bojer
Brugeravatar
Jonas Bojer
Supermedlem
 
Indlæg: 1382
Tilmeldt: man okt 24, 2005 11:31
Geografisk sted: Odder

Re: Spektakel Forstærker

Indlægaf niklasthedolphin » tirs mar 13, 2007 17:37

cvo2006 skrev:
niklasthedolphin skrev:
Jonas Bojer skrev:
cvo2006 skrev:
Jonas Bojer skrev:
cvo2006 skrev:
Afstedkommet af den seneste tids megen snak omkring Dali Gravity's extremt dÃ¥rlige signal/støj-forhold, vil jeg vise et par billeder af det "gods" det var nødventigt at indkøbe, hvis man som jeg, engang for alle ville blæsestøj og varme til livs.
 
 
Måske jeg spørger dumt ?
 
Signal/støjforholdet måles det ikke elektrisk gennem forstærkeren og ikke ude ved højtaleren ?
 
altså med en microfon ?
 
Hilsen Jonas Bojer

Hej Jonas,

Nej, du spørger ikke dumt, for der hersker vistnok lidt forvirring omkring dette emne.

Signal/støjforholdet måles internt i forstærkeren mellem input og output, og altså ikke noget med en mikrofon.

NÃ¥r forstærkere er udstyret med blæsekøling, gÃ¥r det direkte ud over S/N forholdet eller rettere det dynamikomrÃ¥de du har til rÃ¥dighed i lyttepositionen, har du et lytterum pÃ¥ 30 kvardratmeter og spiller du musik ved moderate niveauer, sÃ¥ har du blæserstøjen (her taler vi Gravity) stÃ¥ende klart og tydeligt hver eneste gang niveauet pÃ¥ dine cd/vinyl plader falder bare en smule, og det betyder omvendt, at de 2 papst blæsere en Gravity er udstyret med, og som støjer 29-30 db, hæver støjgulvet med tilsvarende 29-30 db, og der er altsÃ¥ ikke ønskværdigt hvis du lytter til "delikate" klaversonater eller stille jazz.

Det er klart, at jo større lytterum du har og jo længere du kommer pÃ¥ afstand af forstærkeren (det er en fordel, at man lige kan skimte højttalerne ude i horisonten  ), jo mindre generer larmen/spektaklet fra en Gravity, og jo mindre negativ indflydelse har de 2 dynamik dræbende blæsere.

Hilsen cvo2006  

 
Hej
 
Jeg forstÃ¥r godt at blæseren larmer i lytterummet men den test der refereres til mener jeg taler om den mÃ¥lte elektriske signal/støjforholdet internt i forstærkeren mellem input og output, altsÃ¥ ingen mikrofon.
 
Hvis dette er rigtigt så har gravity en dynamisk formåen som en gammel kasette båndoptager.
 
Jeg ser om jeg ikke kan skaffet print af testen.
 
Hilsen Jonas Bojer
 
Tag ikke fejl af det.
En kassettebåndoptager kan have udmærkede præstationer på det område.
 
"dolph"

Ej, jeg tror sku' i lige godt, at kassettebåndoptagere spiller bedre og mere støjfrit end en Gravity, den har jo desværre hverken Dolby A, B eller C.

Det kunne måske blive det næste projekt.

Hilsen cvo2006

 

Ja ikke?

For når Gravity har S/N på 65 dB så klarer min kasette sig mere end 13 dB bedre og min spolemaskine klarer sig endda endnu bedre sammenlignet med Gravity.

Og jeg ved godt at du egentlig mente det som en joke.

Men det er ingen joke for det er den skinbarlige sandhed.

Og det synes at alle de båndfjendtlige deltagere i trådene skal overveje når de så prompte tror at de har den eviggyldige sandhed om hvad der lyder godt og skidt og hvorfor det gør det.

"dolph"

Brugeravatar
niklasthedolphin
Seniormedlem
 
Indlæg: 957
Tilmeldt: tirs maj 30, 2006 21:56

Indlægaf Thomas Sillesen » tirs mar 13, 2007 17:39

Mon ikke vi har hørt nok om de berømte 65 db. Jeg synes ihvertfald det er væsentligt mere interessant at høre om CVO's modificeringer.

I den forbindelse vil jeg gerne spørge CVO hvorfor du ikke bruger konventionel køling ? er det fordi det ville blive for massivt ? eller fordi du også ønsker at flytte varmeudviklingen til soveværelset ?
Med venlig hilsen

Thomas Sillesen
Thomas Sillesen
Branchemedlem
 
Indlæg: 1557
Tilmeldt: man okt 24, 2005 06:18
Geografisk sted: Esbjerg

Re: Spektakel Forstærker

Indlægaf cvo2006 » tirs mar 13, 2007 18:13

Jonas Bojer skrev:
cvo2006 skrev:

Jamen jeg tror du har ganske ret, når du bringer Gravity'ens S/N støjforholdet op.

Jeg tror ikke, at den aktuelle mÃ¥ling pÃ¥ de vistnok 65 decibel vejet er forkert, for det lyder i grunden meget sandsynligt.

 
HEjsa igen
 
Måske jeg lyder for uvidende men jeg spørger igen ;O)
 
De nye CD-plader folk brokker sig over som er indspillet med højest et par Db forskel, betyder det ikke at alle niveauer på plader bliver spillet på samme niveau, altså hvisken og smaske lyde fra sangeren fremtræder tydligere ? nærmest lige så tydeligt som sangen og instrumenter ?
 
Hilsen Jonas Bojer

Hej Jonas,

Jo. og ?.

Der er muligvis mig der er lidt langsom, men jeg har ingen anelse om hvor du vil hen med dette.

Hilsen cvo2006

Senest rettet af cvo2006 tirs mar 13, 2007 18:23, rettet i alt 1 gang.
cvo2006
Profil Lukket
 
Indlæg: 223
Tilmeldt: man jul 24, 2006 11:13

Re: Spektakel Forstærker

Indlægaf cvo2006 » tirs mar 13, 2007 18:21

niklasthedolphin skrev:
cvo2006 skrev:
niklasthedolphin skrev:
Jonas Bojer skrev:
cvo2006 skrev:
Jonas Bojer skrev:
cvo2006 skrev:
Afstedkommet af den seneste tids megen snak omkring Dali Gravity's extremt dÃ¥rlige signal/støj-forhold, vil jeg vise et par billeder af det "gods" det var nødventigt at indkøbe, hvis man som jeg, engang for alle ville blæsestøj og varme til livs.
 
 
Måske jeg spørger dumt ?
 
Signal/støjforholdet måles det ikke elektrisk gennem forstærkeren og ikke ude ved højtaleren ?
 
altså med en microfon ?
 
Hilsen Jonas Bojer

Hej Jonas,

Nej, du spørger ikke dumt, for der hersker vistnok lidt forvirring omkring dette emne.

Signal/støjforholdet måles internt i forstærkeren mellem input og output, og altså ikke noget med en mikrofon.

NÃ¥r forstærkere er udstyret med blæsekøling, gÃ¥r det direkte ud over S/N forholdet eller rettere det dynamikomrÃ¥de du har til rÃ¥dighed i lyttepositionen, har du et lytterum pÃ¥ 30 kvardratmeter og spiller du musik ved moderate niveauer, sÃ¥ har du blæserstøjen (her taler vi Gravity) stÃ¥ende klart og tydeligt hver eneste gang niveauet pÃ¥ dine cd/vinyl plader falder bare en smule, og det betyder omvendt, at de 2 papst blæsere en Gravity er udstyret med, og som støjer 29-30 db, hæver støjgulvet med tilsvarende 29-30 db, og der er altsÃ¥ ikke ønskværdigt hvis du lytter til "delikate" klaversonater eller stille jazz.

Det er klart, at jo større lytterum du har og jo længere du kommer pÃ¥ afstand af forstærkeren (det er en fordel, at man lige kan skimte højttalerne ude i horisonten  ), jo mindre generer larmen/spektaklet fra en Gravity, og jo mindre negativ indflydelse har de 2 dynamik dræbende blæsere.

Hilsen cvo2006  

 
Hej
 
Jeg forstÃ¥r godt at blæseren larmer i lytterummet men den test der refereres til mener jeg taler om den mÃ¥lte elektriske signal/støjforholdet internt i forstærkeren mellem input og output, altsÃ¥ ingen mikrofon.
 
Hvis dette er rigtigt så har gravity en dynamisk formåen som en gammel kasette båndoptager.
 
Jeg ser om jeg ikke kan skaffet print af testen.
 
Hilsen Jonas Bojer
 
Tag ikke fejl af det.
En kassettebåndoptager kan have udmærkede præstationer på det område.
 
"dolph"

Ej, jeg tror sku' i lige godt, at kassettebåndoptagere spiller bedre og mere støjfrit end en Gravity, den har jo desværre hverken Dolby A, B eller C.

Det kunne måske blive det næste projekt.

Hilsen cvo2006

 

Ja ikke?

For når Gravity har S/N på 65 dB så klarer min kasette sig mere end 13 dB bedre og min spolemaskine klarer sig endda endnu bedre sammenlignet med Gravity.

Og jeg ved godt at du egentlig mente det som en joke.

Men det er ingen joke for det er den skinbarlige sandhed.

Og det synes at alle de båndfjendtlige deltagere i trådene skal overveje når de så prompte tror at de har den eviggyldige sandhed om hvad der lyder godt og skidt og hvorfor det gør det.

"dolph"

For at afslutte bÃ¥ndoptager seancen i denne trÃ¥d, ihvertfald for mit vedkommende, vil jeg blot pÃ¥pege, at tingene i mine øjne nok desværre er lidt for komplicerede til, at man blot kan sammenligne en effektforstærker og en bÃ¥ndoptager, og det uanset hvilke parametre man sammenligner udfra.

Hilsen cvo2006 

cvo2006
Profil Lukket
 
Indlæg: 223
Tilmeldt: man jul 24, 2006 11:13

Indlægaf HenrikW » tirs mar 13, 2007 18:23

Thomas Sillesen skrev:Mon ikke vi har hørt nok om de berømte 65 db. Jeg synes ihvertfald det er væsentligt mere interessant at høre om CVO's modificeringer.

Hørt!

Thomas Sillesen skrev:I den forbindelse vil jeg gerne spørge CVO hvorfor du ikke bruger konventionel køling ? er det fordi det ville blive for massivt ? eller fordi du også ønsker at flytte varmeudviklingen til soveværelset ?

Mit gæt er at det ville blive for stort, den har vidst nogle ret så bamsede køleribber i forvejen og en, eller er det 2 x 120mm blæsere?
Men, CVO, hvad med kølingen af det der er i resten af kassen, bliver det ikke et problem når der ikke er konstant luftgennemstrømning?
Because the geek shall inherit the Earth!
Brugeravatar
HenrikW
SonusFabolous
 
Indlæg: 314
Tilmeldt: lør apr 29, 2006 23:11
Geografisk sted: Frederiksberg C

Indlægaf Jonas Bojer » tirs mar 13, 2007 19:19

Øhhhhh

Hvorfor så ikke undgå denne køling helt ? bor et lille hul i væggen og placere forstærkeren i det tilstødende rum, det har jeg set i mange bif opstillinger og hos en HIFI gut der have et aktivt 50-vejs system ;O)

Hilsen Jonas Bojer
Brugeravatar
Jonas Bojer
Supermedlem
 
Indlæg: 1382
Tilmeldt: man okt 24, 2005 11:31
Geografisk sted: Odder

Indlægaf cvo2006 » tirs mar 13, 2007 19:40

Jonas Bojer skrev:Øhhhhh

Hvorfor så ikke undgå denne køling helt ? bor et lille hul i væggen og placere forstærkeren i det tilstødende rum, det har jeg set i mange bif opstillinger og hos en HIFI gut der have et aktivt 50-vejs system ;O)

Hilsen Jonas Bojer

Jamen jeg er ikke klar over, hvad du mener i dit tidligere indlæg, og er slet ikke klar over, hvorfor du nu skriver "Hvorfor så ikke undgå denne køling helt".

Hvad har denne køling med kraftig kompression af cd'er og et 65 db.'s S/N forhold at gøre.

Du kan meget vel have en pointe med dette, men jeg har desværre ike fanget den, men du må meget gerne prøve at uddybe.

Hilsen cvo2006
cvo2006
Profil Lukket
 
Indlæg: 223
Tilmeldt: man jul 24, 2006 11:13

Indlægaf cvo2006 » tirs mar 13, 2007 19:54

Thomas Sillesen skrev:Mon ikke vi har hørt nok om de berømte 65 db. Jeg synes ihvertfald det er væsentligt mere interessant at høre om CVO's modificeringer.

I den forbindelse vil jeg gerne spørge CVO hvorfor du ikke bruger konventionel køling ? er det fordi det ville blive for massivt ? eller fordi du også ønsker at flytte varmeudviklingen til soveværelset ?

Hej Thomas,

Konventionel køling uden blæsere vil resulterer i køleprofiler med en for nogen, (ihvertfald for undertegnede), fuldstændig uacceptabel fysisk størrelse, og du har, som du selv påpeger, stadig varmeudviklingen at kæmpe med, så passiv køling har ikke på noget tidspunkt været en option.

Hilsen Claus

cvo2006
Profil Lukket
 
Indlæg: 223
Tilmeldt: man jul 24, 2006 11:13

ForegåendeNæste

Tilbage til DIY-forstærkere


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 0 gæster

Brugermenu

Brugernavn:

Adgangskode:

Markedspladsen

Der er ingen annoncer på brugtmarkedet pt.